اطلاعات پرواز فرودگاه مهرآباد

شماره اطلاعات پرواز فرودگاه مهر‌آباد: ۱۹۹ / شماره اطلاعات پرواز ترمینال ۱: ۶۱۰۲۳۱۸۳ / شماره اطلاعات پرواز ترمینال ۲: ۶۱۰۲۳۱۸۹
شماره اطلاعات پرواز ترمینال ۴: ۶۱۰۲۳۱۸۷ / شماره اطلاعات پرواز ترمینال ۶: ۶۱۰۲۳۱۹۶

  • تعداد بازدید: 4826
  • ارسال در تاریخ: ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
  • بروزرسانی: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • میانگین مطالعه: 4 دقیقه

معرفی فرودگاه مهرآباد

فرودگاه مهرآباد یکی از شلوغ ترین و مهم ترین فرودگاه های ایران است. این فرودگاه در محدوده غرب تهران در منطقه 9 و در فاصله ۵ دقیقه‌ای از میدان آزادی قرار دارد. واقع شده است فرودگاه مهرآباد چهارمین قطب حمل و نقل هوایی خاورمیانه و دومین فرودگاه ایران است که در سال 1317 ساخته شد.

جالب است بدانید منطقه معروف به فرودگاه مهرآباد زمانی روستایی به نام حسین آباد در دوره قاجار بوده است. بعدها چون این روستا به عنوان جهیزیه دختر ناصرالدین شاه قاجار قرار گرفت، روستای مهرآباد نامیده شد. پس از آن این شهرک جزو املاک رضاشاه شد و در زمان او حق انحصاری هوانوردی به شرکت آلمانی یونکرز داده شد و پس از ایجاد با بیست فروند هواپیما، عملاً این فرودگاه توسط آنها تأسیس شد.

این فرودگاه سالانه حدود 13 میلیون مسافر را جابجا می کند. این عدد عظیم نشان دهنده اهمیت فرودگاه در صنعت هوانوردی ایران است. فرودگاه مهرآباد تا سال 1386 فرودگاه اصلی تهران برای پروازهای داخلی و خارجی بود، اما بع از آن تمامی پروازهای بین المللی از مهرآباد به فرودگاه امام خمینی منتقل شد.

جهت رزرو پروازهای فرودگاه مهراباد، به سایت های هالیدی مراجعه نمایید. های هالیدی موتور جستجو پرواز سیستمی و چارتری ،بلیط چارتر

معرفی ترمینال های فرودگاه مهرآباد

در حال حاضر فرودگاه مهرآباد با شش ترمینال فعال، فرودگاه اصلی تهران برای پروازهای داخلی است.

ترمینال 1 فرودگاه مهرآباد : شرکت های هواپیمایی کیش ایر و زاگرس در این ترمینال قرار دارند. امکانات این ترمینال شامل: رستوران، سفره خانه، سالن عمومی، نمازخانه و کتابخانه می باشد.

ترمینال 2 فرودگاه مهرآباد : خطوط هوایی ایران ایر، معراج، قشم ایر، آتا، ایرتور و نفت در این ترمینال فرود می آیند. امکانات آن عبارتند از: رستوران، کافه، سالن ترانزیت، سالن عمومی، ساندویچ فروشی، غرفه کتاب، نمازخانه.

ترمینال 3 فرودگاه مهرآباد : این ترمینال مخصوص زائران است. 

ترمینال 4 فرودگاه مهرآباد : پروازهای ماهان، تابان، آسمان، کاسپین، سپاهان و اترک در این ترمینال انجام می شود. از امکانات این ترمینال می توان به: رستوران، کافه، سالن ترانزیت، ساندویچ فروشی، محل انتظار مسافران با پروازهای تاخیری، بوفه سرد و گرم اشاره کرد. 

ترمینال 5 فرودگاه مهرآباد : این ترمینال مخصوص زائران است.

ترمینال 6 فرودگاه مهرآباد : این قسمت برای پروازهای ورودی به تهران رزرو شده است. می توانید زمان پرواز فرودگاه مهرآباد را در وب سایت های هالیدی در جستجوی پرواز بررسی کنید.

شرکت های هواپیمایی فعال در فرودگاه مهرآباد

از شرکت های هواپیمایی فعال در فرودگاه مهرآباد می توان به هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، آسمان، ایران ایرتور، ماهان، کیش ایر، هواپیمایی نفت، قشم ایر، زاگرس، اترک، تابان، سهند، کاسپین، آتا، سپاهان، هواپیمایی معراج شاهین اشاره کرد.

ترمینال پروازهای ورودی مهرآباد

ترمینال یک مهرآباد : کیش ایر، زاگرس، وارش

ترمینال دو مهرآباد : آتا، قشم ایر، معراج، کارون، ایران ایر، ایران ایر تور،

ترمینال شش مهرآباد : آسمان، ماهان، تابان، کاسپین، اترک، پویا، ساها، سپهران، پارس، فلای پرشیا

ترمینال پروازهای خروجی مهرآباد

ترمینال یک مهرآباد : کیش ایر، زاگرس، وارش

ترمینال دو مهرآباد : آتا، قشم ایر، معراج، کارون، ایران ایر، ایران ایر تور،

ترمینال چهار مهرآباد : آسمان، ماهان، تابان، کاسپین، اترک، پویا، ساها، سپهران، پارس، فلای پرشیا

آدرس فرودگاه مهرآباد

فرودگاه مهرآباد در میدان آزادی، خیابان معراج واقع شده است. این فرودگاه از شمال با بزرگراه 65 متری فتح، از غرب با بزرگراه آیت الله سعیدی و از جنوب با بزرگراه ویژه کرج مجاورت دارد.

مسیرهای دسترسی فرودگاه مهرآباد

مترو:ایستگاه اول مترو فرودگاه مهرآباد (خط 4 مترو تهران) روبروی ترمینال 2 قرار دارد. ایستگاه دوم مترو فرودگاه مهرآباد نیز در مجاورت ترمینال 6 قرار دارد. 

اتوبوس و تاکسی: تاکسی و اتوبوس خطی در فرودگاه مهرآباد در تمام ساعات در دسترس مسافران است.

پارکینگ فرودگاه مهرآباد

سه پارکینگ در نزدیکی ترمینال های یک، دو و چهار وجود دارد. ظرفیت این پارکینگ ها تقریبا 4 هزار خودرو می باشد. اگر با ماشین شخصی به فرودگاه می روید، می توانید ماشین خود را در پارکینگ پارک کنید.

اطلاعات پرواز فرودگاه مهرآباد

شماره‌های ضروری فرودگاه مهرآباد به شرح زیر است:
  • شماره اطلاعات پرواز ترمینال ۱: ۶۱۰۲۳۱۸۳
  • شماره اطلاعات پرواز ترمینال ۲: ۶۱۰۲۳۱۸۹
  • شماره اطلاعات پرواز ترمینال ۴: ۶۱۰۲۳۱۸۷
  • شماره اطلاعات پرواز ترمینال ۶: ۶۱۰۲۳۱۹۶
  • مرکز تلفن فرودگاه مهرآباد: ۱۶۱۰۲
  • سامانه پیامکی: ۳۰۰۰۱۹۹
  • شماره مدیریت فرودگاه: ۶۶۰۲۵۳۴۳
  • شماره اطلاعات پرواز فرودگاه مهر‌آباد: ۱۹۹
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
  • سیمین جمعه ۱۱ اسفند
    خیلی اطلاعات کاملی بود.مرسی ازتون
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info