جاذبه های گردشگری تهران قسمت دوم

در این قسمت ،جاذبه های گردشگری تهران که هنوز برای شما معرفی نکرده ایم را بازگو می کنیم ، همانطور که عرض کردیم ،جاذبه های گردشگری تهران بسیار است و تصیم بر آن شد که در چند قسمت آن را عنوان کنیم .

  • تعداد بازدید: 2295
  • ارسال در تاریخ: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
  • بروزرسانی: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷

پارک آب و آتش

'گردشگری تهران

پارک آب و آتش از پارک های بسیار زیبا و مرکزی در تهران است که برگرفته از داستان بت شکنی حضرت ابراهیم است و این داستان را با مجسمه های فلزی در محیطی باز به تصویر کشیده است،وجود چهار برج آتش و فواره های آبی از جنس فلز و چوب به زیبایی های این پارک افزوده است
فضاهای شاد بازی نیز در این پارک مهیا شده است ،چیزی که این پارک را کامل می کند ، فود کورت راه چوبی در کنار در اولیه پارک است که آماده پذیرایی از مشتریان با غذاهایی لذیذ است.نکته ای دیگر که گفتن آن به شما کمک می کند ، وجود مترو ایستگاه حقانی در نزدیکی پارک آب و آتش می باشد.

موزه سعدآباد

گردشگری تهران

موزه سعدآباد واقع در بخش شمالی تهران و قرار گفته در دره سرسبز دربند می باشد، این موزه یا بهتر بگوییم مجموعه موزه سعدآباد که به 18 کاخ ختم می شود ، زمانی محل اسکان شاهان دوره قاجار بوده و به مراتب رضا شاه نیز از آن بهره می برد و در سال 1310 رضا شاه به کاخ های آن افزود و در سال 1345 نیز توسط مهندسین فرانسوی باسازی و زیباتر شد.آثار هنری بسیار زیادی در موزه سعدآباد گرد آوری شده که دیدن آن ها از نزدیک خالی از لطف نیست.

دارالفنون

گردشگری تهران

وقتی اسم دارالفنون را می شنویم ،ناخودآگاه به یاد میرزا تقی خان ملقب به امیر کبیر می افتیم ،ایده دارالفنون بر میگرد به زمانی که امیرکبیر در سفری کاری به روسیه مجذوب مدارس و دانشکده های روسی می شود و تصمیم می گیرد در هنگام بازگشت نمونه ایرانی آن را پایه گذاری کند.
دیری نگذشت که دانش آموزان بسیاری از سرزمین ایران در دارالفنون زیر نظر اساتید اتریشی مشغول به فراگرفتن مطالب علمی شده و به فرانسه برای ادامه تحصیل اعزام شده اند و زمانی که به میهن بازگشته ، هرکدام صاحب منصبی خاص شده اند و برای کشور بسیار مفید واقع گشته اند. امروز در دارالفنون نمایشگاه دائمی آموزش و پرورش برقرار است.

پرواز با بالن

گردشگری تهران

پرواز همیشه برای انسان ها جذابیت خاصی داشته است ،حال شرکت آرام بانان در محیط آرام و در دشت زیبایی در نزدیکی شهر ری امکانی را فراهم آورده است که می توان در آن با پرواز با بالن را تجربه کرد ، این اتفاق برای اولین بار و این شرکت تنها شرکت در ایران است که این خدمات را ارائه می دهدمدت زمان پروازی شما 45 دقیقه می باشد و حداکثر ظرفیت آن نیز 5 نفر که می توانید از بیمه هم استفاده کنید ، ضمنا این شرکت از سازمان هوا و فضایی کشور مجوز لازم را دریافت کرده است.
آدرس : تهران، تجریش، دزاشیب، نرسیده به سه راه عمار، جنب بانک سامان، ساختمان آناناس، ورودی غربی، واحد ۴، آرام بانان آسمان

کلیسای سرکیس مقدس

گردشگری تهران

کلیسای سرکیس مقدس نماد مسیحیت در تهران شناخته می شود و از این حیث از اهمیت ویژه ای برخوردار است.این کلیسا توسط مارگار سرکیسیان به یاد همسر متوفی اش با هزینه شخصی در خیابان کریمخان زند، تقاطع استاد نجات الهی بنا در آن زمان ساخته شده است.دیدن این کلیسا برای گردشگران علاقه مند به تاریخ و فرهنگ دیگر ادیان می تواند جذاب باشد.







نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info