آیا از پرواز با هواپیما میترسید؟

پرواز با هواپیما ممکن است در نگاه اول کمی ترسناک به نظر برسد و مخصوصا اگر بار اولتان باشد که سوار آن می شوید. اما شمایی که بار اولتان است و یا شمایی که تاکنون بارها با هواپیما سفر کرده اید درباره هواپیما چه فکر می کنید؟ برای شما خبرهای جالبی داریم که...

  • تعداد بازدید: 2315
  • ارسال در تاریخ: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
  • بروزرسانی: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸

پرواز با هواپیما

پرواز با هواپیما ممکن است در نگاه اول کمی ترسناک به نظر برسد و مخصوصا اگر بار اولتان باشد که سوار آن می شوید. اما شمایی که بار اولتان است و یا شمایی که تاکنون بارها با هواپیما سفر کرده اید درباره هواپیما چه فکر می کنید؟ برای شما خبرهای خوشی داریم که ترس از هواپیما یک حالت احساسی درونی است و هیچ دلیل منطقی ای برای عصبی شدن یا ترسیدن در هنگام پرواز وجود ندارد و این را بدانید که پرواز یکی از ایمن ترین و سریعترین راههای حمل و نقل در تمامی دنیاست. قصد ما از این نوشته این است که اطلاعات عمومی و خصوصی را در رابطه با پرواز با شما در میان گذاشته تا اطلاعات شما را درباره پرواز بالا ببریم و می خواهیم بعضی از نکات پشت پرده ای و ترفندهای خاص را به شما بگوییم. این نکته ها از کسانی که مستقیما با پرواز سر و کار دارند گرفته شده و در وقت شما صرفه جویی می کند و باعث می شود کمتر به زحمت بیفتید.

با های هالیدی همراه شوید تا شما را با نکاتی درباره پرواز با هواپیما آشنا کنیم که تا بحال نشنیده اید.

آنچه درباره سفر با هواپیما باید بدانیم

    • در تمامی پروازها برای پیشگیری از خطرات احتمالی غذاهای خلبانان باهم متفاوت است و نمی توانند غذاهای خود را تقسیم کنند این کار باعث جلوگیری مسمویت و . . . برای هر کدام از خلبان هاست.
    • در هر پرواز با چاله های هوایی مواجه هستید که تکان های را در هواپیما ایجاد می کند و همچنین در بعضی موارد که هواپیما از بین ابرهای باردار عبور می کند ممکن است باعث ایجاد رعد و برق شود و یا مورد اصابت آن قرار گیرد که چیز عجیب و خطرناکی نیست.
    • گاهی است که پروازها از طریق هیچ راداری ردیابی نمی شوند مانند زمانهای که بر روی اقیانوس ها هستند و یا در فاصله 240 کیلومتری دریا هستند و کادر پرواز با رادیوی فرکانس بالا، با برج مراقبت در تماس هستند.
    • صندلی های چرخ دار می توانند شما را زودتر از دیگران به هواپیما برسانند معمولا از هر ده نفری که از صندلی چرخدار برای سوار شدن به هواپیما استفاده می کنند فقط یک نفر آنها واقعا به آن نیاز دارند و خلبان و خدمه پرواز این عمل را پرواز جادویی می نامند. طبق قانون، صندلی های چرخ دار باید در اختیار کسانی که به آن نیاز دارند قرار بگیرد ولی معمولا ایرلاین در رابطه با کسانی که واقعا به آن نیاز دارند به درستی تحقیق نمی کنند.
    • به حیوانات خانگی معمولاً قبل از پرواز قرص های خواب آور داده می شود تا ترس از هواپیما نداشته باشند بخصوص در مورد سگ ها که ترس بیشتری از گربه ها نسبت به هواپیما دارند.
    • در نظر داشته باشید که رمزهای روی کیف و چمدان ها بی فایده است و ضامن آن با وسیله ای مثل خودکار هم باز می شوند برای اطمینان می توانید از قفل های کوچک برای چمدان و کیف استفاده کنید.
    • برای نشست و برخاست آسانتر بر روی صندلی هواپیما یک میله در زیر دسته صندلی قرار دارد که با کشیدن آن براحتی دست .صندلی حرکت می کند
    • یک قفل کوچک در داخل تابلوی دستشویی وجود دارد که در صورت کشیده شدن در را باز می کند حتی اگر در قفل باشد.
    • در نظر داشته باشید که برچسب های قدیمی را از چمدان های خود جدا کنید چون ممکن است چمدان شما برگشت بخورد و یا هرگز به مقصد نرسد.
    • هندزفری های که در هواپیما استفاده می کنید نو نیستند ولی بعد از هر بار استفاده تمیز و بسته بندی می شوند و دوباره استفاده می شود.
    • بهتر است در هواپیما از نوشیدنی های بطری ای استفاده شود چون ممکن است ظرف های نوشیدنی های چون چای و قهوه مرتبا تمیز نشوند.
    • مراقب میزهای قابل حمل باشید چون مادران معمولا پوشک نوزاد خود را روی آن ها عوض می کنند.
    • استفاده نکردن از موبایل در هواپیما از نکات مهم پرواز است ولی اختلال زیادی در تجهیزات پروازی ندارد و بعضی از ایرلاین ها در اروپا، آسیا و خاورمیانه اجازه استفاده از موبایل در هواپیما را می دهند.
    • بیشتر جامبو جت ها یک اتاق سری دارند که در آنجا، کادر پروازی استراحت می کنند.    
های هالیدی

پروازهای چارتری

اگر تا به حال برای سفر و گشت و گذار به شهرهای دور از تور و بلیط هواپیما استفاده کرده باشید حتما کلمه «چارتر» به گوشتان خورده است. اصطلاحی که آژانس های مسافرتی زیاد از آن استفاده می کنند و زمانی که قصد خرید بلیط هواپیما داشته باشید با آن روبرو می شوید چارتر یعنی اجاره کردن هتل، قطار، هواپیما و … به صورت دربست، که توسط آژانس ها و تور اپراتورهای بزرگ خریداری می شود . در ایران این کلمه بیشتر برای بلیطهای هواپیما مرسوم است. بیشتر وقت ها آژانس ها و توراپراتورهای بزرگ بلیط هواپیما به مسیرهای پر رفت و آمد را به صورت عمده می خرند تا نسبت به خرید تک هزینه کمتری دهند. شما نمی توانید خودتان به ایرلاین بروید و درخواست بلیط چارتر دهید برای خرید آن ها باید به آژانس ها و شرکت های چارتر کننده بروید. اکثراً قسمتی از مسیرهای هوایی پر رفت و آمد توسط آژانس ها و توراپراتورهای بزرگ اجاره می شود و از این به بعد این شرکت چارتر کننده (نه ایرلاین) است که این بلیط ها را قیمت گذاری می کند. برای همین است که قیمت این بلیط ها متغیر است و ممکن است در داخل هواپیما مسافری را ببینید که همان بلیط شما را با نصف قیمت خریده است. این اتفاق زمانی می افتد که روز پرواز نزدیک باشد اما شرکت چارتر کننده تعدادی از بلیط هایش فروش نرفته باشد در این جاست که برای جلوگیری از ضرر بیشتر بلیط ها را ارزن تر می دهد تا بتواند آن ها را بفروشد یا به اصطلاح خود آژانس ها بلیط یا تور لحظه آخری است که می توان به آن معامله برد- برد نیز اطلاق شود. پس اگر می خواهید به مسیرهای پر رفت و آمدی مثل تهران – مشهد و غیره بروید ممکن است بتوانید بلیط ارزان چارتر را تهیه کنید.در زمان تعطیلات و روزهای پیک سفر از آن جایی که تعداد مسافران زیاد هست نمی توان بلیط چارتر ارزان پیدا کرد حتی در این روزها به دلیل افزایش تقاضا قیمت این بلیط ها گران تر هم می شود.

استفاده از بلیط چارتر چه مزایا و معایبی دارد؟

مهمترین مزیت این بلیط این است که اگر کمی صبر داشته باشید و بگردید می توانید بلیط ارزان پیدا کنید. آژانس ها در سایت های مختلفی درباره بلیط های چارتر خود اطلاع رسانی می کنند تا بتوانند آن ها را تا روز سفر بفروش برسانند که سایت های هالیدی از جمله همین سایت هاست که شما می توانید به راحتی با جستجو در این سایت تمامی بلیط های چارتر و سیستمی را در آن پیدا کنید. یکی از معایب استفاده از بلیط های چارتر این است که اگر این بلیط را بخرید اما ناگهان اتفاقی بیفتد و دیگر نخواهید که به سفر بروید نمی توانید این بلیط را پس دهید و بلیطتان سوخت می شود ولی سایت های هالیدی توانسته با ارتباط قوی که با آژانس ها و توراپراتورهای بزرگ داشته باشد بلیط های چارتری مربوط به برخی از ایرلاین ها را با در نظر گرفتن کمترین حد جریمه ممکن برای مسافر قابل استفاده نماید همچنین یکی دیگر از معایب بلیط های چارتری این است که برای کودکان هیچ تخفیفی وجود ندارد و هزینه بلیط آن ها با بزرگسالان یکی است که این مورد نیز در سایت های هالیدی مورد توجه قرار گرفته و هزینه کودکان بنا به شرایط سنی متفاوت هزینه های تخفیف دار متفاوتی دارد.

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info