آیا پر ستاره بودن هتل دلیل بر کیفیت بالاتر آن است؟

معیار قراردادن تعداد ستاره هتل جهت انتخاب محل اقامت ممکن است همیشه و همه جا راه حل مناسبی نبوده و شما را گمراه نماید . آیا پر ستاره بودن هتل دلیل بر کیفیت بالاتر آن است؟

  • تعداد بازدید: 2782
  • ارسال در تاریخ: ۳۰ آذر ۱۳۹۴
  • بروزرسانی: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
  • میانگین مطالعه: 5 دقیقه

هر چقدر که هنگام سفر لحظات خوشی را سپری کنید و از دیدن جاهای دیدنی شهر مقصد لذت ببرید، باز هم در انتهای روز خسته شده و نیاز به استراحت خواهید داشت. هتل بهترین مکان برای استراحت و اقامت در طول سفر است. هتل ها با امکانات ویژه ای که به مسافران می دهند، باعث می شوند مسافر سفر راحتی را تجربه کند. برخی از هتل ها با داشتن امکاناتی مانند وسیله ی حمل و نقل جهت جابجایی مسافران، کافه، عکاسی از مسافر با لباس های مخصوص و فروش سوغاتی های همان شهر، سفر شما را لذت بخش تر می کنند. انتخاب هتل مناسب قبل از خرید بلیط از ملزومات سفر است.

گردشگری - معیار قرار دادن تعداد ستاره هتل جهت انتخاب محل اقامت ممکن است همیشه و همه جا راه حل مناسبی نبوده و شما را گمراه نماید . امروزه کشورها برای ساخت یک هتل به دنبال استاندارد یک نواختى نیستند، که درجه هتل تعیین کننده کیفیت باشد، هتل هاى با درجه پائین با ارائه خدماتى مطلوب توانسته اند، صنعت گردشگرى را در بخش هتلدارى متحول کنند و معیار هاى جدیدى را براین صنعت حاکم سازند.

امروزه بسیارى از هتل ها به تکاپو افتاده اند، تا بتوانند خدمات خودرا به نحوى ارتقاء دهند که بتوانند علاوه بر حفظ مشتریان قدیمى خود، افراد جدیدى را نیز به گروه مشتریان خود بیفزایند.
ارزش خدمات و سرویس دهی هتل ها با استاندارد سازی صرف تضمین نمی گردد زیرا نمونه های بسیاری از هتل ها ی با درجه پائین مشاهده شده اند که توانسته اند ارائه دهنده خدماتی باشند که حتی در هتل هاى پرستاره کمتر دیده شده است.

بهترین هتل های کیش

امروزه بطور مستمر شاهد ابتکارات نو توسط هتل های کم ستاره برای جلب هرچه بیشترمیهمان هستیم بنابراین ستاره های درج شده بر سر در ورودى هتل ممکن است نشان دهنده قیمت بالای آن باشد ولی لزوماً نشان دهنده کیفیت بالاتر هتل نیست.
ضمناً بایستی به این نکته توجه داشت که هتل های هم درجه در دو مقصد مختلف (مثلاً دبی و استانبول) به هیچ وجه با هم قابل مقایسه نیستند یا حتی در یک مقصد مثل دبی که دارای استاندارد های قابل قبولی از لحاظ درجه بندی هتل هاست ممکن است هتل دو ستاره ای وجود داشته باشد که نه تنها امکاناتی در حد سه ستاره دارد بلکه از آن بالاتر نیز باشد . بنابراین آنچه در این راستا از اهمیت بسزائی برخوردار است، یافتن آژانس مسافرتی معتبر و استفاده از مشاوره های فنی آن می باشد.
ضمناً ذکر این نکته حائز اهمیت است که بکاربردن عباراتی چون کلاس A ،B ، TOP  و یا DELUX  توسط آژانس های مسافرتی صرفاً جهت انتقال مطلب به مسافران بوده و مبنای اجرائی ندارد.

منبع:torghabehonline.com
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info