افتتاحیه تبریز 2018 با حضور رئیس جمهور

تبریز به عنوان پایتخت گردشگری اسلامی در بین 57 کشور انتخاب شده است که افتتاحیه این رویداد بین المللی با حضور رئیس جمهور همراه شد

  • تعداد بازدید: 1601
  • ارسال در تاریخ: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
  • بروزرسانی: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

تبریز 2018 نقطه قوت گردشگری ایران

 تبریز2018

بالاخره بعد از مدت ها تعویق و عقب افتادن برنامه افتتاح به دلیل سرما و شرایط سیاسی منطقه ، تبریز2018 افتتاح شد ، آخرین تعویق این موضوع نیز دعوت نشدن رئیس جمهورهای همسایه بوده است ، این موضوع را علی‌اصغر مونسان رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عنوان کرد.

مونسان افزود : با این وجود مهمانان ویژه‌ای از کشورهای ترکیه، سوئیس و نخجوان، پاکستان، ازبکستان، تاجیکستان، قزاقستان، افغانستان، بنگلادش، اندونزی، عراق، ارمنستان، بلغارستان و جمهوری آذربایجان در این مراسم حضور به عمل آوردند.

اصحاب رسانه نیز حضور پررنگی در این مراسم داشتند و حدود 60 خبرنگار خارجی و داخلی از نزدیک ، رویداد تبریز2018 را پوشش دادند ، البته بعضی از خبرنگاران به دلیل سختگیری در هنگام ورود ابراز گلایه کردند.

هدف از رویداد تبریز2018

تبریز2018

زمانی که سازمان همکاری های اسلامی ، در نشست نیامی پایتخت جمهوری نیجر ، بعد از بررسی های انجام شده به توافق بر سر انتخاب تبریز برای پایتخت گردشگری امسال رسیدند ، از همان منتظر اتفاقات ویژه در تبریز بوده ایم . در کنار برنامه های پیش بینی شده فرهنگی و گردشگری ،دادن تهسیلاتی بخصوص برای اقامت در تبریز و یا ارزان شدن بازدید از موزه ها برای گردشگران خارجی و همچنین مرمت آثار باستانی از پوئن های مثبت این رویداد است.
شهردار تبریز با اشاره به ظرفیت های تبریز عنوان کرد که تبریز توانایی تبدیل شدن به یک پایتخت فرهنگی بسیار خوب در منطقه را دارد.
ایرج شهین باهر اضافه کرد که مردم تبریز در سالیان طولانی رویداد های بزرگی را به چشم دیده اند و این برای ما افتخاری است که به پایتخت فرهنگی تبدیل شویم، این شهر مبارزانی همچون ستارخان و شیخ محمد خیابانی را در تاریخ خود به یادگار دارد و بعد از انقلاب اسلامی نیز پرچم های اسلام را در دست گرفته و با جان دل ان را پذیرفتند.وی همچنین اشاره ای کوتاه به شاعران این شهر داشت که آنان را مایه افتخار ادبی ایران دانست.

image

معرفی موزه های معروف تبریز

  • تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۷
اگر از علاقه مندان به گردشگری و تاریخ هستید ، بازدید از موزه های تبریز می تواند برای شما بسیار جذاب باشد ،این موزه ها در مکان های مختلفی در شهر تبریز قرار گرفته اند و هر کدام دارای مجموعه ای خاص و مجزا می باشد.بیشتر آنها در مرکز شهر می باشند و شما می توانید آثار به جا مانده در دوره های مختلف را در این شهر 3 هزار ساله مشاهده کنید
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info