قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بینالملل خرید هواپیماها را مستلزم تامین زیرساختها، مسائل فنی، آموزش و نکات دیگری دانست که در بخش بهرهبرداری وجود دارد و افزود: همزمان با نوسازی ناوگان حمل و نقل هوایی، باید در بخشهایی مانند زیرساخت و مسائل فنی نیز پیشرفتهایی به دست بیاید لذا آنچه با ایرباس توافق شد شامل دو بخش است. بخش نخست مربوط به خرید هواپیما و بخش دیگر آماده کردن شبکه هوایی کشور برای بهرهبرداری هر چه بهتر از این موقعیت است.
فخریه کاشان درباره مهمترین نکات مذاکره با ایرباس در این سفر گفت: قرار شد شرکت ایرباس شرکتهای داخلی ایران که در حوزه ساخت قطعات هواپیما و ارائه خدمات بخش مهندسی، نرم افزار و ساخت قطعه مربوط به هواپیما فعال هستند را بررسی کنند و درجه کیفی آنها را ببینند تا آن شرکتهایی که از کیفیت لازم برخوردار نیستند بتوانند گواهینامههای بینالمللی را دریافت کنند و ایرباس از قطعات و خدمات این شرکتها در سایر کشورها استفاده کند.
فخریه کاشان در پاسخ به این سوال که آیا تمامی ۱۱۸ هواپیمای خریداری شده متعلق به ایران ایر است؟ گفت: همه هواپیماها به ایران ایر تعلق دارد اما این شرکت اجازه دارد با تایید فروشنده آنها را به شرکتهای دیگر واگذار کند.
منبع: پایگاه خبری وزارت خبری راه و شهرسازی
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها