بهترین غذاهای دنیا

در این مقاله به لیست 50 غذای برتر که در بین تمام مردم دنیا محبوب هستند می پردازیم. غذاهای شگفت انگیز در دنیا اصلا کم نیست ولی ما به معروف ترین آن ها در این لیست می پردازیم و به شما در برنامه های سفرتان کمک می کنیم تا بهترین مواد غذایی در جهان را بشناسید. به قول برنارد شاو "هیچ عشقی به جز عشق غذا وجود ندارد.

  • تعداد بازدید: 1978
  • ارسال در تاریخ: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
  • بروزرسانی: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
  • میانگین مطالعه: 10 دقیقه

در این لیست از آخر به اول بهترین خوراکی های دنیا را با شما مرور می کنیم.

های هالیدی
تورهای لحظه آخری قشم و بلیط قشم را در سایت های هالیدی تهیه نمایید. های هالیدی با پشتیبانی 24 ساعته آماده خدمت رسانی به مسافران عزیز می باشد.

50- پاپ کورن کره ای (آمریکا)

پاپ کورن کره ای یا ذرت بو داده ی خودمان که خوراکی فوق العاده سریع و خوشمزه برای تماشای تلویویزن و فیلم های جذاب است و انواع طعم های اعم از نمکی و پینری و فلفلی و غیره بسیار رایج است.

های هالیدی

49- ماسالا دوسا (هند)

بالطبع وقتی نام غذاهای هندی به گوش می رسد می دانیم که تندی عضو جداناشدنی از این غذاهاست ماسالا دوسا نیز یک کریپ تند درست شده از خمیر برنج است که داخل آن حاوی ترکیبی از سیب زمینی پخت شده،گوجه فرنگی و انواع پنیر است که در وعده صبحانه سرو می شود تا انرژی لازم برای صبح را داشته باشید.

های هالیدی

48- چیپس سیب زمینی (بریتانیا)

تاریخ تولد و زادگاه این خوارکی خوشمزه به درستی معلوم نیست آمریکایی ها می گویند که در سال 1853 در نیویورک درست شده است ولی اولین دستورالعمل شناخته شده موجود برای چیپس در کتاب ویلیام کیلچین انگلیسی است که آن را متعلق به انگلیسی ها می نماید.

های هالیدی

47- غذای دریایی پائولا (اسپانیا)

وقتی که در سواحل دریا هستید و آب روی پای شما میچرخد و یک نسیم گرم ملایم شما را نوازش می دهد به تنها چیزی که نیازمند هستید یک بشقاب پائولا است. ترکیبی اعجاب انگیز از میگو، خرچنگ، گوشت گاو با برنج سفید و سبزیجات مختلف که با روغن زیتون و نمک آراسته شده است. این ترکیب همیشه تصویر دریا را برای شما ایجاد می کند حتی اگر در منزل خود، فرسنگ ها دورتر از دریا هستید.

های هالیدی

46- سام تام (تایلند)

برای درست کردن معروف ترین غذای تایلند، به مواد تازه و زیادی نیاز دارید از جمله سیر ، پونه، سس ماهی، بادام زمینی، میگوی خشک، گوجه فرنگی، آب لیمو، نیشکر، قارچ، لوبیا سبز و مقداری پاپایا سبز رنده شده و همچنین در کنار برنجی که با شیر و نمک طبخ و به صورت کاملا چسبنده یا بقول خودمان کته باشد سرو می شود.

های هالیدی

45- برنج و مرغ (سنگاپور)

این غذا را اغلب به عنوان "ظرف ملی" سنگاپور می شناسند که شامل مرغ بخارپز شده است که از قبل در سس سویا و سیر و زنجبیل خوابانده شده و در موقع بخارپز شدن در زیر آن برنج نیز در حال پخته شدن است و عطر و طعم مرغ کاملا به برنج پس داده می شود و در موقع سرو روغن زیتون معطر بهمراه خیار بریده شده نیز به آن اضافه می شود که طعم بی نظیر این غذا را دو چندان می کند

>
های هالیدی

44- پوتین (کانادا)

پوتین که بیشتر به عنوان پیش غذا در کانادا شناخته شده است از ترکیب سیب زمینی سرخ شده، گریوی(آب گوشت یا آب مرغ) و پنیر تشکیل می‌شود. هرچند اینها مواد اصلی برای درست کردن پوتین هستند ولی در کانادا و دیگر کشورها بنابر دلخواه‌شان گوشت و سبزیجات دیگر نیز اضافه می‌کنند و همچنین خود کانادایی ها آن را پیش غذایی قبل و بعد از آبجو می دانند.

های هالیدی

43- تاکو (مکزیک)

معروفترین غذای آمریکای لاتین از خمیر نازک ذرت درست شده و با قطعه های کوچکی از گوشت گاو کبابی خرد شده که با نمک دریا سس سالسا، پیاز و انواع سبزیجات طعم دار شده پر می شود این غذا مناسب برای صبحانه، ناهار و شام است.

های هالیدی

42- نان تست کره ای با مربا (انگلستان)

مطمئنا همه در این زمینه متفق القول اند که هر چیزی به کره آغشته باشد، بی‌شک طعمی لذیذتر پیدا می کند و می توان این ایده را که نان تست داغ که آغشته به کره شود و انواع مربا‌ها بر روی آن مالیده شود را به انگلیسی ها ربط داد و امروزه یکی از بهترین و خوشمزه‌ترین وعده های صبحانه یا عصرانه است.

های هالیدی

41- توفو سنگین (آسیای جنوب شرقی)

غذایی که بواسطه گیاهخواری در بین همه چه گوشتخوار و چه گیاهخوار جایی خود را به خوبی پیدا کرده توفو یا پنیر لوبیاست که از فرایند بسته شدن شیر سویا به دست می‌آید. هنگامی که این شیر دلمه شد با فشار به قالب‌های سفید نرم تبدیل می‌شود و در اغلب غذاها می توان از آن استفاده کرد.

های هالیدی

40- مارزیپان (آلمان)

دسر دوستان با مارزیپان یا خمیر بادام آشنایی کامل دارند این دسر لذیذ که از مخلوط کردن پودر بادام با شکر یا عسل درست می‌شود را هم می توان به تنهایی و هم برای داخل شکلات یا کیک استفاده کرد بسته به نوع استفاده نوع شیرین تر و کم شیرین آن نیز موجود است که در آلمان نوع کم شیرین آن پرمصرف تر است.

های هالیدی

39- سس کچاپ (آمریکا)

یک ترکیب اعجاب آور از گوجه و شکر و سرکه سس کچاپ را بوجود می آورد که می تواند حتی کودکان دو ساله را متقاعد کند تا سبزیجات خود را بخورند به طور کامل بخورند. در آمریکا تقریبا نیمی از غذاها با غوطه ور شدن در سس کچاپ میل می شوند.
های هالیدی

38- نان تست فرانسوی (هنگ کنگ)

هنگ کنگیها در غذا بسیار از کشورهای دیگر تاثیرپذیرند که نان تست فرانسوی بیانگر این تاثیر است که باعث شده یکی از بهترین نان تست ها که می توان آن را با انواع مواد غذایی سرو کرد را داشته باشد لذیذ بودن آن به صورتی است که درباره آن می گویند "بهترین زمان استفاده قبل از کنترل کلسترول است".

های هالیدی

37- مرغ با پنیر پارمزان (استرالیا)

پنیر پارمسان، پنیر مازورلا، سس گوجه فرنگی فلفل، سیب زمینی سرخ شده بر روی یک فیله مرغ بخارپزشده بی نظیرترین طعم را برای دوستداران مرغ و یا پنیر بوجود می آورد از مواد استفاده شده درجه یک و ناب این غذا می توان طعم هوس انگیز آن را حدس زد.

های هالیدی

36- هوموس (خاورمیانه)

هوموس یک پیش غذایی خاورمیانه ای است که از ارده نخود بوجود آمده است و می توان حتی آن را به عنوان مکمل در کنار غذاهایی خاورمیانه ای مانند کباب و کوفته و فلافل و غیره سرو نمود.

های هالیدی

35- خرچنگ تند (سنگاپور)

اگر می خواهید از سنگاپور بازدید کنید بهتر است از قبل از ذائقه خود نسبت به ادویه جات تند مطمئن باشید برای گشتن در سنگاپور نیازمند انعطاف پذیر بودن نسبت به این مزه هستید. در حالی که ده ها روش برای تهیه خرچنگ (با فلفل سیاه، زرده تخم مرغ شور، پنیر پخته شده، و غیره) وجود دارد ولی خرچنگ چیلی (تند) محلی پرطرفدارترین است. ترکیبی از پودر ادویه جات، ترشی جات و گوجه فرنگی که باعث می شود شما حتما به نان مینتو مینت نیاز پیدا کنید برای پاک کردن ته بشقاب!!!!

های هالیدی

34- شربت افرا (کانادا)

در اواخر زمستان در کانادا از درخت افرا شیره ای گرفته می شود که طعم آن بسیار لذت بخش است خود کانادایهای متعقدند که پنکیک خوردن بدون شیره افرا مانند خوردن یک تکه از مقواست که فقط بخوبی درست شده است. در واقع، این شربت هدیه ایست از کانادا به تمام پدر و مادر ان در دنیا تا به بچه ها در خوردن صبحانه کمک کنند.

های هالیدی

33- چیپس و ماهی (انگلستان)

این غذا نیاز به توضیح ندارد غذای بسیار ساده ولی خوشمزه این غذای ساده مربوط به طبقه کارگران انگلیسی در سال 1860 است که محبوبیت خود را براحتی در بین مردم کسب کرد انگلیسی ها می گویند هرچیزی که از دهه 1860 تا کنون این چنین قوی پابرجاست مطمئنن اصلا نمی تواند بد باشد.

های هالیدی

32- آنکیمو (ژاپن)

بدون شک می توان ژاپن را پیشگام غذاهای دریایی دانست بعد از سوشی خوراک معروف ژاپن به آنکیمو می رسیم که از جگر یک نوع ماهی به نام پلیدماهی درست می‌شود. برای تهیه آن، ابتدا جگر ماهی را با نمک می‌سابند و با یک نوشیدنی محلی میشویند پس از آن، رگ‌ها را درآورده و جگر را به صورت استوانه‌ای می‌غلتانند و بخارپز می‌کنند.

های هالیدی

31- ژامبون پارما (ایتالیا)

ایتالیا کشوری که در غذا حرف اول را می زند می توان گفت براحتی ایده استفاده از پنیر و روغن زیتون و سیر که به مثلث یا هرم اصلی غذا معروف است از این کشور باستانی نشات گرفته است و ژامبون پارما یا پروشتا می تواند این مثلث را به مربع جادویی تبدیل کند این ژامبون در طی فرآیند و مدت زمان طولانی بدست می آید و سپس به ورقه های نازک برش داده شده و اکثر غذاهای ایتالیا را مزین و معطر می کند.

های هالیدی

30- اسپرینگ رول (ویتنام)

یک پیش غذا یا میان وعده درست شده از گوشت خوک، میگو، سبزیجات، رشته ها یا نودل برنج است که در کاغذ برنج پیچیده می شود و سرو آن نه سرد است نه گرم بلکه در دمای معمولی اتاق است. این اسپرینگ رول های نیمه شفاف که به "گوشت نور" نیز معروف است با ترکیب طعم های خاص طراوت را در دهان شما به ارمغان می آورد. که با سس ویتنامی کمی شیرین و با بادام زمینی سرو می گردد.

های هالیدی

29- استیک اوهمی (ژاپن)

این استیک از یک نوع گاو ژاپنی بسیار مشهور که توسط کاخ سلطنتی ژاپن به عنوان یکی از بزرگترین ذخایر گوشتی در 400 سال گذشته به طور طبیعی پرورش یافته اند درست می شود. این غذا کاملا سلطنتی و لوکس بوده و به سبک سیشیمی خورده میشود، چربی وصف نشدنی این استیک را متمایز میکند.

های هالیدی

28- سوپ پو (ویتنام)

این سوپ یکی از حیاتی ترین و اصلی ترین غذاهای ویتنام است که از رشته فرنگی تازه برنج، سبزیجات معطر، مرغ یا گوشت گاو درست می شود. سبزیجات خاصی چون زنجبیل بادیان ختائی و تخم گشنیز باعث می شوند این سوپ طعمی متعادل و خوشمزه و معطر داشته باشد.

های هالیدی

27- لچون (فیلیپین)

لچون یک غذای ملی است که در جشن ها و اعیاد در فیلیپین این غذا را درست می کنند برای تهیه این غذا یا یک خوک کامل جوان است را به مدت چند ساعت بر روی زغال کباب می کنند یا تکه های از آن را مرنیت کرده و به سیخ می کشند و کباب می کنند فرآیندی که کاملا گوشت را ترد و آبدار می کند.

های هالیدی

26- فاجیتا (مکزیک)

فاجیتا یکی دیگر از غذاهای معروف مکزیک است که بسیار مقوی و سالم است و بدون روغن و تنها با آب پخته می‌شود. در مکزیک برای خوردن این غذا اصطلاح 4مرحله ای به کار می برند مرحله اول گوشت را بر روی تنوری از آتش می گذاریم مرحله دوم آن را با آرد و پیاز و گواکومولی و خامه ترش و سس سالسا پر می کنیم مرحله سوم شما فقط یک صدا در بدنتان می شنوید که "یکی دیگر را امتحان کن" و مرحله چهارم تکرار تمام مراحل.

های هالیدی

25- خرچنگ سیر و کره (ایتالیا)

ریشه این غذا هنوز مشخص نیست که در غذاهای چینی، قاره ای یا هند است و یا جاهای دیگر ولی ایتالیایی ها آن را هدیه ای از سمت خدایان اساطیری به زمین می دانند. طعمی که کره ذوب شده با سیر فراوانی که تکه تکه خرچنگ را پوشانده به این غذا می دهد تداعی این است که از سمت بهشت به مردم پیش کش شده است.

های هالیدی

24- پوره سیب زمینی (ایرلند)

یک بشقاب پوره سیب زمینی را می توان به عنوان سریعترین قهرمان ملی در جهان در رکوردهای گینس به ثبت رساند. پوره که ترکیبی از سیب زمینی پخته و پوره شده بهمراه نمک و فلفل و کره و شیر و البته برای خوش طعم شدن بیشتر افزودن کمی خامه هم پیشنهاد می شود است که هم به تنهایی و هم در کنار غذاهای دیگر خودنمایی می کند.

های هالیدی

23- لازانیا (ایتالیا)

درست است که لازانیا بعد از پیتزا است ولی چیزی از ارزش های خوشمزه این غذا کم نمی کند غذای که لایه لایه آن با گوشت و قارچ و سس گوجه فرنگی و انواع پنیرهای خوشمزه پوشیده است بی شک تمام بی اشتهایی در کوچک و بزرگسال را از بین می برد.

های هالیدی

22- پیک (آمریکا)

زمانی که ماهیگیران محلی در هاوایی به دنبال استفاده از گودال های برای تازه ماندن ماهی خود بودند این سالاد ماهی خام را بوجود آوردند که تکه های کوچک ماهی خام با میوه و صیفی جات تازه در ظرف غذایی آن ها و سپس در کل جهان جای گرفت.

های هالیدی

21- کرواسان (فرانسه)

نان هلالی ترد و خوشمزه ای که با استفاده از کره لایه های داخل آن نرم می شود نام باگت فرانسوی را کم کم به فراموشی سپرد. کرواسان انواع و اقسام متفاوتی دارد از جمله کرواسان های که با مرباهای تمشک و توت پر شده اند یا کرواسان های شکلاتی که می توان گفت برای همیشه با یک فنجان قهوه تلخ ازدواج کرده اند.

های هالیدی

20- آریپاس (ونزوئلا)

آریپاس پودر ذرتی که بصورت خمیر نازکی در آمده و از انواع خوارکی های خوشمزه و رنگارنگ آن را پر می کنند البته نسبت به وعده ای که آن را مصرف می کنند برای صبحانه با کره، پنیر و تخم مرغ و شیر غلیظ و برای ناهار و شام با مرغ خرد شده، گوشت خوک، پاپریکا، گوجه فرنگی، آووکادو .

های هالیدی

19- بانی چو (آفریقای جنوبی)

یک غذای خیابانی محبوب و ساده که در جای جای آفریقا و البته دنیا طرفداران خود را دارد این غذا، لایه‌های نان است که با کاری و مواد مختلفی که بسته به ذائقه افراد است پر می شود نوع محلی آن از گوشت خرگوش شکاری استفاده می شود و برای گیاه‌خواران با عدس و لوبیا تهیه می‌شود.

های هالیدی

18- شیش کباب (خاورمیانه)

گوشت خود را برحسب سلیقه و ذائقتان انتخاب کنید، ترجیحا آن را به شکل مکعب های کوچک درآورید و در پیاز و نمک و فلفل بخوابانید یک سیخ چوبی یا فلزی را از وسط این مکعب های کوچک رد کنید و به ازای هر مکعب گوشت یک قارچ و فلفل دلمه ای نیز در سیخ اضافه کنید و آن را مستقیم بر روی ذغال بگذارید این غذا در خود خاورمیانه با برنج خورده می شود.

های هالیدی

17- شاه میگو یا لابستر (جهانی)

شاه میگو یک غذای جهانی است که می توان آن را با ترکیبات و روش‌های مختلفی آماده کرد ولی نقطه اشتراکی که این غذا در همه جهان دارد غیر از خوشمزه بودن قیمت نسبتاً بالای آن است بهترین راه برای لذت بردن از لابستر این است که به سادگی آن را بجوشانید تا پوسته سخت آن براحتی باز شود و با کمی کره و لیمو تازه تفت داده شود.

های هالیدی

16- پاستل دناتا (پرتغال)

افسانه های پرتغالی براین باورند که تاریخچه این شیرینی خوشمزه بر می گردد به زمان قرون وسطی که راهبه ها برای شستن لباسهایشان از سفیده تخم مرغ استفاده
می کردند و از زرده های باقیمانده این شیرینی یا کاستارد خوشمزه را درست می کردند می توان گفت پاستل دناتا شاید یکی از خوش طعم ترین دسرهای دنیاست.

های هالیدی

15- پیروگی (لهستان)

پیروگی قطعات هلالی شکل خوشمزه ای که داخل خمیر آن را می توان با هر چیزی به دلخواه پر کرد از سیب زمینی پخته با سبزیجات گرفته تا گوشت و قارچ و کلم و یا با خامه ترش و توت فرنگی و تمشک برای وعده صبحانه. یک غذا متنوع در قالب صبحانه میان وعده ناهار و شام و دسر و پیش غذا که در لهستان در اعیاد حتما درست می شود.

های هالیدی

14- دونات (آمریکا)

حلقه های سرخ شده خمیر شیرین که گاهی به تنهایی و گاه همراه با شکلات و کارامل و مربا هستند دیگر نیاز به معرفی ندارند. با اینکه بارها در رابطه با کالری بسیار زیاد این بمب های خوشمزه شنیده ایم ولی باز هم گذشت از یک دونات برای هیچ کس امکان پذیر نیست.

های هالیدی

13- ذرت (جهانی)

احتمالا علت پیدایش ذرت برای بوجود آمدن ذرت کبابی است که کره روی آن ذوب شده است شاید بتوان گفت این پیدایش توسط غارنشینان کشف شده و از همان زمان تا کنون خاصیت بی نظیر بودن خود را حفظ کرده است. بهترین نوع خوردن ذرت کبابی است ولی شما می توانید به هر صورتی که بخواهید آنرا مصرف کنید آب پز کنید یا پودر کنید و پودر ذرت استفاده کنید.

های هالیدی

12- مرغ پری پری (موزامبیک)

این مرغ خوشمزه را حتما باید در ماپوتو پایتخت موزامبیک امتحان کرد تا مزه اصلی آن را درک کرد. مرغی که در فلفل و سیر و شیر نارگیل و سس پری پری (که دستورالعمل سری دارد) می خوابانیم و بر روی ذغال های کبابی آماده می کنیم و در کنار آن سیب زمینی های خوشمزه کبابی نیز خود نمایی می کند.

های هالیدی

11- رندانگ (اندونزی)

پایه این غذا گوشتی است که به آرامی همراه با ادویه جات و سبزیجات مختلف پخته شده باشد. در اندونزی از گوشت گوساله بهمراه زردچوبه، زنجبیل، چیلی، نعناع، سیر، شیر نارگیل و لیموی نارس برای درست کردن آن استفاده می شود. خوشمزگی این غذا برای این است که این غذا روی شعله بسیار ملایم و در زمان طولانی آماده می شود و طعم تمام مواد بخوبی با هم ادغام می شوند. حتی در بعضی از مواقع قبل از پخت چند ساعت این مواد را از قبل باهم مخلوط می کنند.

های هالیدی

10- مامبا (گابن)

مامبا نوعی خورشت مرغ است که دستور العمل اعجاب انگیزی از هات چیلی، سیر، گوجه فرنگی، فلفل، نمک، بامیه و کره و کره بادام زمینی دارد. این خورشت با غرق شدن در کره و کره بادام زمینی مثل افیونی برای شریانهای خونی انسان است ولی افیونی لذید و اعتیاد آور که شما را مجبور می کند تا دوباره در باشگاه نام نویسی نمایید.

های هالیدی

9- بستنی (جهانی)

در هر فصل و در هر حالتی که باشید هیچ چیز بهتر از یک اتاق شمع یخ زده با دودکشی از آجیل یا مرواریدهای رنگی و سس شکلاتی وجود ندارند که شما را این چنین به آرامش برساند آرامشی که در خوردن این خوراکی لذیذ است باعث می شود که شما اضافه وزن و کالری زیادی که وارد بدنتان می کنید را به کلی از یاد ببرید.

های هالیدی

8- تام یام گونگ (تایلند)

تام یام گونگ سوپی که هم تمام مزه های ترش و تند و شور و شیرین را دارد و هم قیمت مناسبی دارد یکی از شاهکارهای تایلندی است که از ترکیب میگو، قارچ، گوجه فرنگی، برگ لیمو و شیر نارگیل و ادویه جات تایلندی بوجود می آید این سوپ در عین سادگی شما را مدت ها سیر نگه می دارد.

های هالیدی

7- آسام لاکسا (مالزی)

یکی از محبوب ترین غذاهای مالزی یک خوراک ماهی تند و شور با رشته فرنگی است مخصوصا زمانی که با زنجبیل مخلوط شده باشد غذای که قبل از اینکه قاشق حتی به لب های شما نزدیک شود بینی شما تمام عطر آن را بلعیده است. ماهی تکه تکه، چیلی، نعناع،آب تمبر هندی، پیاز، آناناس و ادویه جات اصیل مالزی آن را در بر گرفته است.

های هالیدی

6- همبرگر (آلمان)

همبرگر به صنعتی تبدیل شده است که سالانه 20 بیلیون دلار برای صاحبان خود به ارمغان می آورد بخصوص مک دونالد که حتی کیفیت درستی از همبرگر ارائه نمی دهد. ترکیبی از نان و گوشت گوساله و سالاد و سیب زمینی می تواند شناخته شده ترین غذا در کل جهان باشد.

های هالیدی

5- اردک برشته شده پکنی(چین)

این غذا جز غذاهای لوکس چینی محسوب می شود اردک های که از قبل در مواد خوابانده می شود و در اجاق بخوبی پخته می شود تا پوست روی اردک بسیار ترد و کاراملی شود و برای سرو کردن آن بر روی پنکیک سس لوبیای شیرین ریخته می شود و اردک های تکه تکه شده بر روی آن قرار می گیرد.

های هالیدی

4- سوشی (ژاپن)

وقتی ژاپنی ها بخواهند چیزی را بسازند براستی آن را خیلی درست می سازند. شاید دنیا بر این باورند که غذاهای آنان است که مردمانی را می سازد که بهترین سازندگان در هر چیز در دنیا هستند. سوشی ترکیبی از انواع موجودات دریایی خوشمزه که اکثرا خام هستند و با برنج پخته شده سرو می شود. نوع اشکال سوشی و طعم های آن بسیار متنوع و متفاوت است حتی سوشی ها مخصوص گیاهخوران که با جلبک های دریایی درست شده اند.

های هالیدی

3- شکلات (جهانی)

مطمئنن اگر شکلات نبود روز ولنتاین نیز مانند روزهای معمولی دیگر می شد این در اصل شکلات است که روز عشق را جادوان نگه داشته است. شکلات در هر طعم و مزه ای که باشد طرفداران خود را دارد و جهان را مغلوب خوشمزگی خود کرده است.

های هالیدی

2- پیتزا (ایتالیا)

اصیلترین افسانه ای که در رابطه با پیتزا وجود دارد این است که تمام کارگران کشتی های ایتالیایی این نان و پنیر داغ را وارد همه کشورها کردند. ایتالیا خود را مهد غذا می داند و می توان با داشتن غذاهای چون پاستا، لازانیا، پروشتا و در نهایت پیتزا این ادعا را کاملا از آن ها پذیرفت. پیتزا در شکل امروزی خود در هر کشور بنا به ذائقه مردمان آن کشور طعم های متفاوتی دارد ولی اصالت آن یعنی نان (خمیر) و پنیر داغ در تمامی جهان یکسان است.

های هالیدی

1- کاری ماسامان (تایلند)

پادشاه ادویه جات کاری و حتی شاید شاه تمام غذاهاست. این غذا خورشت مانند برگرفته از غذاهای ایرانی است زیرا مانند خورشت های ایرانی حتما باید در کنار برنج سرو شود. طعم دار شده با نارگیل و تمام ادویه جات تند و شیرینی که می شناسید این غذا در عین خوشمزه بودن بسیار مقوی است و ارزش امتحان کردن یکباره را حتما دارد.
برخی از ما در سفرهای خود به کشورهای دیگر همیشه برای غذا خوردن مشکل داریم زیرا نگران این هستیم که نمی دانیم با چه چیزهای قرار است مواجه شویم ولی طبق این لیست شما با بهترین غذاهای دنیا آشنا شدید و حتی می دانید که چه چیزهای در آن ها بکار رفته است که مطابق ذائقه شما هست یا خیر.


مقالات مرتبط:
قشم و غذا
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info