جاذبه های گردشگری دامغان

دامغان یا صددروازه یکی از شهر های قدیمی ایران است که در نزدیکی دشت کویر قرار گرفته و دارای جاذبه های گردشگری بسیاری است. جاذبه های گردشگری دامغان هر ساله گردشگران بسیاری را جذب خود می کند . دامغان در گذشته یکی از ایستگاه های مهم در مسیر کاروان های ایرانی بوده است و به همین خاطر شامل بناهای خشتی بسیار قدیمی و زیبایی است.در ادامه به معرفی برخی از جاذبه های گردشگری دامغان می پردازیم.

  • تعداد بازدید: 1903
  • ارسال در تاریخ: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
  • بروزرسانی: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

کاروانسرای شاه عباسی

جاذبه های گردشگری دامغان

این کاروانسرا در دوره صفویه ساخته شده است و مسافران خود را در گذشته راهی خراسان می کرده است ، بنای کاروانسرای شاه عباسی مربعی شکل و دارای 4 ایوان می باشد که در روبروی آن آب انباری وجود دارد که در گذشته مسافران کاروانسرا از آب آن خود را سیراب می کردند.


چشمه علی

جاذبه های گردشگری دامغان

چشمه علی یکی از مناطق بسیار زیبا در حومه دامغان می باشد که در آن یک بنا کلاه فرنگی بسیار زیبا از دوره قاجار دیده می شود و ویو بسیار جالبی به این چشمه و آب روان آن داده است. چشمه علی با دامغان بیست و هشت کیلومتر فاصله دارد که در مسیر جاذبه های گردشگری بسیار زیادی مانند باغ های آلو و کوه های پوشیده از برف را می توانید مشاهده کنید.


مسجد جامع دامغان

جاذبه های گردشگری دامغان

زمانی که وارد مسجد جامع دامغان می شوید ، در نگاه اول احساس می کنید که با یک مسجد نوساز روبه رو شده اید ، اما این چنین نیست و باید بگوییم که مسجد جامع دامغان بیش از هزار سال قدمت دارد ، ساختمان این بنا مربوط به قرن چهارم هجری می باشد.


مسجد تاریخانه دامغان

جاذبه های گردشگری دامغان

مسجد تاریخانه بیش از هزار و سیصد سال قدمت دارد ، که در ابتدا یک آتشکده ساسانی بوده است . در هنگام ورود با هجده ستون خشتی مواجه خواهید شد که دارای مقاومت بسیار بالایی هستند و در نوع خود بسیار جالب است.البته به دلیل ساخت و ساز در کنار ساختمان آن در نگاه اول احساس می کنید که کج است اما این چنین نیست. مسجد تاریخانه دومین مسجد قدیمی کشور می باشد.



نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info