این سرمایه گذاری از دو سمت به آن ها کمک شایانی خواهد کرد از یک سمت جذب گردشگران و از سمت دیگر مردم خود و اعراب دیگر را تشویق به بازدید از زیبایی های طبیعی کشور خود بنماید. هدفی با برنامه که امیدوارند تا سال 2030 کاملا به آن دست یابند.
اقداماتی که عربستان در این خصوص انجام داده است یکی بازدید گروهی از معماران ایتالیایی از یکی از دهکده های باستانی عربستان به نام "رجال الما" است که این گروه برآن باورند که می توان این دهکده را به یکی از قطب های گردشگری عربستان تبدیل کرد و همچنین در تازه ترین حرکت برای تغییر ذهنیت مردم جهان نسبت به کشورش، تورهای ده روزه رایگان برای اینفلوئنسرهای معروف اینستاگرامی (آدمهای با دنبال کننده زیاد) برگزار می کند تا با تصاویری که از این سفرها بیرون میاد، هم ذهنیت مردم جهان رو نسبت به عربستان بهتر کند و هم عربستان رو به عنوان یک مقصد توریستی معروف نماید.
آنها در استراتژی جدید خود بر قدرت تاثیرگذاران شبکه های اجتماعی حساب کرده و با کمک آنها به نمایش اماکن جذاب در این کشور می پردازند. انتظار میرود ویزای توریستی عربستان تا اواخر ماه سپتامبر در اختیار گردشگران قرار گیرد. با وجود اینکه دولت عربستان برای سفر اینفلوئنسرها هزینه های متعددی کرده است ولی هنوز بسیاری از برجسته ترین تاثیرگذاران گردشگری جهان دعوت عربستان را رد کردند و خیلی ها بر این باورند که می تواند ناشی از قتل جنجالی "جمال خاشقچی" و حوادث حقوق بشری باشد که فعلا بر صنعت گردشگری عربستان سایه افکنده است.
عربستان سعودی جهت جذب توریست بیشتر طبق طرحی خبر داد که 50 جزیره در ساحل دریای سرخ را جزیی از مناطق گردشگری به حساب بیاورند که در این مناطق تحت قوانینی خارج از بقیه ی مناطق است. در این مناطق محدودیت حجاب و پوشش وجود ندارد و حتی توریست ها می توانند مشروبات الکلی مصرف نمایند.
بازدیدکنندگان اینستاگرامی در سفر خود به عربستان گفتند که عربستان میزبان بسیار خوبی است و آن ها در سفر تمامی امکانات از قبیل فضا و غذا و حمل و نقل رایگان را داشتند و همچنی تفریحاتی که در بالا به آن اشاره شد و به گفته یکی از این بازدیدکنندگان آن ها در هتل خود موفق به جستجوی اینترنتی در مورد خاشقچی شدند و همین امر که سانسور یا فیلتری در اینترنت ندارند را یکی از نقاط قوت این کشور دانست.
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها