جشن کریسمس


در آیین مسیحیت هر ساله در روز 25 دسامبر یا شامگاه 24 دسامبر جشن کریسمس برگزار می شود. این جشن در واقع گرامیداشت میلاد حضرت مسیح است. اما این جشن تنها مختص کشور های مسیحی نیست و بسیاری از کشور ها به دلیل جذابیت رسوم و شور و هیجان زیادش ، این روز را جشن می گیرند.

  • تعداد بازدید: 2666
  • ارسال در تاریخ: ۱ دی ۱۳۹۷
  • بروزرسانی: ۲۷ آذر ۱۴۰۲

کریسمس:

جشن کریسمس برای مسیحیان مهم ترین رویداد مذهبی است که البته در قرن بیستم به عنوان یک جشن غیر مذهبی و بهانه ای برای جشن گرفتن به حساب می آید. کریسمس به دلیل تنوع و جذابیت های زیاد محبوبیت فراوانی در سراسر جهان دارد حتی در کشورهای غیر مسیحی ، از جمله ایران.
تعطیلات کریسمس فرصت مناسبی است برای سفر کردن و لذت بردن از کارنوال ها و تماشای شهر های غرق در نور و موسیقی و شادی. 

درخت کریسمس:

می توان مهمترین سمبل کریسمس را درخت کریسمس نامید. درختی سبز که معمولا از جنس درخت کاج است و به زیبایی با اشیایی مانند سیب و آجیل و خرما تزیین می شود. در گذشته این درخت را با شمع روشن می کردند اما با پیشرفت علم و تکنولوژی به مرور چراغ های کوچک فانتزی را برای تزیین بر روی درخت کریسمس نصب می کند. هیچ خانه ای بدون درخت کریسمس کامل نیست.

بابانوئل:

از دیگر سمبل های کریسمس قطعا شخصیت بابانوئل است. پیرمردی چاق با ریش های سفید و بلند و لباس قرمز. این شخصیت تاریخی و داستانی در فرهنگ عامیانه کشور های غربی و مسیحی با کریسمس آمیخته شده است.

هدایا در کریسمس:

در این روز معمولا بزرگتر ها به کوچکتر ها هدیه می دهند.این هدایا می توانند هر چیزی باشند. از اسباب بازی های ساده گرفته تا هدایای گران قیمت. یکی از رسوم هدیه دادن قرار دادن هدیه در لنگه جوراب های قرمز رنگ و بلند است.

موسیقی در کریسمس:

می توان کریسمس را بدون موسیقی جشن گرفت. از قدیمی ترین و سنتی ترین موسیقی های کریسمس تا جدیدترین موسیقی ها را می توانید در این شب بشنوید و از ملودی ها و اشعار آنها لذت ببرید. در این شب ها عده ای با همخوانی کنار هم به جشن و پایکوبی می پردازند.


عکس کریسمس
عکس کریسمس
عکس کریسمس

آثار ادبی و هنری کریسمس:

از مهم ترین آثار ادبی که فیلم آن نیز ساخته شده کتاب A christmas carol اثر چارلز دیکنز می باشد. در خلاصه این رمان پیرمردی خسیس و سنگدل که متحول شده و به مردی سخاوتمند تبدیل می شود به طوری که همه او را دوست دارند را به تصویر می کشد. اما بی شک فیلم تنها در خانه را می توان یکی از بهترین آثار هنری چند سال اخیر نامید.

غذاها در کریسمس:

در شب کریسمس همه جور غذایی را می توان مصرف کرد اما قطعا پرطرفدارترین غذا در این شب بوقلمون است.

کیک کریسمس:

کیک و شیرینی بخش جدا نشدنی کریسمس هستند. برای جشن کریسمس معمولا یک کیک که با اشکالی از بابانوئل و درخت کریسمس تزیین شده آماده می شود.

سفر در کریسمس:

تعطیلات کریسمس بهانه خوبی است برای دید و بازدید و همچنین استفاده از تورهای مسافرتی که با مراجعه به سایت های هالیدی می توانید از آخرین تورهای خارجی و داخلی و همچنین بلیط لحظه آخری مطلع شوید. www.hiholiday.ir

عکس کریسمس
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info