درباره گرجستان با قدمت انسان‌های نخستین چه می دانید

گرجستان یکی از کشورهایی است که در هر دو قارهٔ اروپا و آسیا قرار دارد.گرجی‌ها به زبان گرجی سخن می‌گویند که زبان رسمی کشور گرجستان است و با الفبای گرجی نوشته می‌شود که یکی از چهارده الفبای موجود در جهان می‌باشد.

  • تعداد بازدید: 5810
  • ارسال در تاریخ: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
  • بروزرسانی: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵

گرجستان از غرب به دریای سیاه، از شمال به روسیه، از طریق جنوب به ترکیه و ارمنستان و از شرق به جمهوری آذربایجان محدود است. سراسر غرب گرجستان نیز دریای سیاه واقع است. از این رو می‌توان روسیه، اوکراین، رومانی، بلغارستان و ترکیه را همسایگان دریایی گرجستان نیز قلمداد کرد.برای آشنایی با بیشتر با همسایگان گرجستان و همچنین تورهای آنان نظیر تور استانبول و تور ارمنستان به لینک های زیر سر بزنید:
چه کنیم تا نهایت لذت را از سفر به استانبول ببریم
جدیدترین تورهای استانبول
مهم ترین جاذبه های گردشگری ایروان پایتخت ارمنستان
جدیدترین تورهای ارمنستان
درباره باکو پایتخت آذربایجان چه می دانید
جدیدترین تور آذربایجان
جدیدترین تورهای روسیه

گرجستان به عنوان یکی از قدیمی ترین کشورهای جهان از فرهنگی غنی برخوردار است.
پیشینه زندگی انسان در گرجستان به یک میلیون و هشتصد هزار سال پیش می‌رسد که گروهی از انسان‌های نخستین موسوم به انسان گرجی در آن می‌زیسته اند.

image

جدیدترین رستوران های سنگاپور را بهتر بشناسیم

  • تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
غذا یکی از ارکان تجارت و البته جاذبه های گردشگری سنگاپور است. در این مقاله رستوران های جدیدی که در سنگاپور افتتاح شده را با هم مرور می کنیم.

گرجستان کشوری توریستی است که به جز پایتخت آن تفلیس، مقاصد گردشگری زیادی از جمله شهرهای کوتایسی، زوگدیدی، باتومی ، سیغناغی، بورجومی، پوتی، سوخومی، روستاوی و تلاوی دارد.برای سفر به گرجستان و دیدن جاذبه های گردشگری گرجستان به تور مسافرتی های هالیدی مراجعه کنید که آژانس های مسافرتی معتبر انواع تور گرجستان نظیر تور لحظه آخری، تور ترکیبی و آفرهای ویژهخود را قرار می دهند.

سرزمین گرجستان اقلیمی منحصر به فرد دارد، یعنی هر چهار فصل سال همزمان در گرجستان دیده می‌شود به طوری که در یک زمان در کناره‌های دریای سیاه هوای تابستانی در میان نخل‌ ها حکم فرماست؛ در تپه ماهورهای پایکوهی، رویش علف‌های تازه و گل‌های بهاری و همچنین در کوهستان، مه غلیظ همچون ابری که با ریزش برف و باران همراه است، وجود دارد.
کشور گرجستان عمدتاً کوهستانی است. بیش از ۸۰٪ قلمرو این سرزمین را کوهستان‌ها و تپه ماهورها پوشانده‌است.

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info