درباره ی شهر استانبول بیشتر بدانید

استانبول بزرگ‌ترین شهر کشور ترکیه و مرکز فرهنگی و اقتصادی آن است. این شهر در کنار تنگه بسفر و دریای مرمره قرار دارد. تنگه بسفر دو قاره آسیا و اروپا را جدا می‌کند و استانبول تنها شهر بزرگ جهان است که در دو قاره قرار دارد.

  • تعداد بازدید: 7460
  • ارسال در تاریخ: ۲۶ آذر ۱۳۹۴
  • بروزرسانی: ۳۰ مهر ۱۳۹۸

استانبول

استانبول به دلیل موقعیت استراتژیک که نقطه اتصال مرزهای بین المللی زمینی و دریایی محسوب می شود، قطب اقتصادی ترکیه است. این شهر تقریباً ۲۰ درصد از کار صنعتی و ۳۸ درصد از فضای کاری صنعتی ترکیه را در بر می گیرد. بعلاوه ۵۵ درصد از تولیدات ترکیه از تجارت و دادوستد و ۴۵ درصد از دادوستد کشور از عمده فروشی و ۲/۲۱ درصد تولیدات ترکیه از فرآورده‌های انبوه ملی را شامل می شود. تا سال ۱۹۸۰، تولید ناخالص ملی استانبول بطور میانگین در یک سال ۵ درصد رشد داشته‌ است.

image

مهم ترین جاذبه های گردشگری استانبول

  • تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۴
استانبول،شهر امپراطوری های مختلف است که در دو قاره های آسیا و اروپا  قراردارد.در این مقاله مهم ترین جاذبه های گردشگری این شهر جذاب را باهم مرور می کنیم:

چشم انداز اصلی اقتصاد استانبول گردشگری و جهانگردی است. هزاران هتل و صنعت‌های دیگر مرتبط با جهانگردی در استانبول وجود دارد که به گردشگران و بازدیدکنندگان به طور حرفه‌ای خدمت می‌کنند.

آژانس های مسافرتی بسیاری تور استانبول و یا تور ترکیه را ارائه میدهند که می توانید برای سفر به استانبول با آنها مکاتبه کنید: 
تور استانبول
پرواز مستقیم استانبول

میتوان گفت سفر به استانبول یکی از خاطرات اولیه سفر برای گردشگران ایرانی و آسیایی است.

image

چه کنیم تا نهایت لذت را از سفر به استانبول ببریم

  • تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۴
به استانبول سفر کرده اید و نمیدانید گردش را از کجا شروع کنید؟قابل درک است ،استانبول شهر بزرگی است و مکان های دیدنی زیادی دارد،از مسجد و موزه گرفته تا مراکز تجاری متنوع...

امروزه استانبول مرکز صنعتی ترکیه به شمار می رود. بسیاری از نقشه ها و طرح های تولیدی اصلی در این شهر متمرکز شده است. استانبول و ایالات اطراف آن کتان، میوه، روغن زیتون، ابریشم و تنباکو تولید می‌کنند. فرآورده‌های غذایی، تولید منسوجات، محصولات روغنی، مواد لاستیکی و فلزی، چرم، مواد شیمیایی، الکترونیکی، شیشه ای، ماشینی، کاغذ و محصولات کاغذی از تولیدات صنعتی مهم شهر می‌باشند.

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info