10 دیدنی برتر استرالیا

استرالیا کوچکترین قاره و بزرگترین جزیره جهان است. استرالیا از نظر مساحت تقریبا با ایالت متحده آمریکا هم اندازه است در صورتی که جمعیت آن اندازه نیویورک است. استرالیا طبیعتی بی نظیر و زیبا دارد و برخی از عجیب ترین حیات وحش دنیا را در استرالیا میتوان دید.

  • تعداد بازدید: 2473
  • ارسال در تاریخ: ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
  • بروزرسانی: ۱۷ مهر ۱۳۹۸

درباره استرالیا

استرالیا دارای مردمی با فرهنگهای گوناگون است و زندگی و شادی را در شهر های پر جنب و جوشش میتوانید حس کنید. استرالیا دارای مردمی خونگرم است که با آغوش باز از گردشگران استقبال می کنند. بی دلیل نیست که استرالیا مقصد گردشگری بسیاری از توریست ها از سراسر دنیا است. جالب است بدانید در استرالیا تعداد کانگروها از تعداد انسان ها بیشتر است.

Sidney

1:برج سیدنی

برج سیدنی ، با ارتفاع 309 متر بلندترین ساختمان شهر سیدنی است. این بنا در جوار خانه اپرا و پل بندر گاه قرار دارد. برجسیدنی سری گرد و طلایی دارد و شما با استفاده از آسانسور سریع السیر آن میتوانید به بالاترین نقطه برج بروید. در آنجا میتوانید از تماشای شهر لذت ببرید و از رستوران ها و کافی شاپ ها در ارتفاع برج استفاده کنید.

2:خانه اپرای سیدنی

از نمادهای مشهور استرالیا خانه اپرای سیدنی است. این مکان زیبا جزء میراث جهانی یونسکو و در واقع ستاره بندر سیدنی به شمار می آید. این بنای زیبا به شکل یه بادبان است که اطراف آن را آب فرا گرفته است. گردش دریایی و گشت در بندر و عکس گرفتن برای ثبت خاطرات و بازدید از این بنای شگفت انگیز که شامل تئاتر ، استودیو ، سالن کنسرت و اتاق های نمایش است از رایج ترین فعالیت هایی ست که گردشگران در این منطقه انجام میدهند.

Sidney

3:پارک ملی اولورا کاتا جوتا

اولورا در گویش محلی به معنی مکان سایه دار است. بیشتر این پارک در زیر زمین قرار دارد. در این پارک صخره های گنبدی شکل قرمز رنگی به نام کاتا تیوتا وجود دارد. وقتی که خورشید در آسمان غروب می کند بازدیدکنندگان از تماشای تغییر رنگ اولارو و کاتا تیوتا در نور لذت میبرند. پارک ملی اولورا کاتا جوتا در مرکز سرخ استرالیا یکی از پر طرفدارترین شگفتی های طبیعی استرالیا است. این منطقه در فهرست میراث فرهنگی یونسکو قرار دارد.

4:دیواره بزرگ مرجانی

این جاذبه ی طبیعی نیز در لیست میراث جهانی ثبت شده است. از فضای بیرونی کره زمین قابل مشاهده است و در واقع یکی از بزرگترین ساختارهای زیستی در کل زمین است. این منطقه یکی از هفت شگفتی طبیعت جهان است. بیش از 2300 کیلومتر در طول ایالت کوئینزلند امتداد دارد. شیرجه زدن و غواصی در این منطقه بسیار لذت بخش و هیجان انگیز است. در ضمن اگر تمایلی به شیرجه زدن نداشته باشید از ایستگاه های زیر آب و قایق هایی با کف شیشه ای میتوانید دیواره های مرجانی را تماشا کنید.

Sidney

5:پل بندرگاه سیدنی

این پل در سال 1932 ساخته شد و از خانه اپرا قدیمی تر است. و در جهان به عنوان بزرگترین پل قوسی فولادی شناخته شده است. این پل زیبا سواحل جنوبی بندرگاه را به وسیله یک قوس به سواحل شمالی بندرگاه وصل می کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از آخرین تورهای مسافرتی و همچنین تهیه بلیط لحظه آخری به سایت www.Hiholiday.ir مراجعه نمایید.

6:پارک ملی بلو مانتینز (کوهستان های آبی)

این پارک نیز یکی از آثار میراث جهانی یونسکو به حساب می آید. نامگذاری این منطقه به دلیل مه آبی رنگی است که از درخت های متعدد اکالیپتوس به وجود آمده است. وجود آبشار و دره های زیبا ، نقاشی های صخره ای بومیان و چمنزارها این منطقه را بسیار تماشایی کرده است. این پارک دارای 140 کیلومتر مسیر پیاده روی است.

Sidney

7:ملبورن

ملبورن دومین شهر بزرگ استرالیا ست و مقصدی بسیار پر طرفدار از نظر گردشگری است. از اماکن معروف دیدنی ملبورن میتوان از رشته کوه های دنونگ ، باغ های گیاهی سلطنتی ، نگارخانه ملی ویکتوریا و ورزشگاه کریکت ، نام برد. ملبورن دارای گالری ها و رستوران ها و سالن های تئاتر و فروشگاه های متعددی است.

8:سواحل سیدنی

سواحل فوق العاده سیدنی معروف هستند. با صرف زمان پانزده دقیقه میتوانید به سواحل سیدنی برسید. موج های بلند ساحل معروف بندی بیچ طرفداران زیادی دارد. اگر میخواهید یک مسیر ساحلی فوق العاده را تجربه کنید از ساحل بندی به سمت کوگ پیاده روی کنید. براتی رسیدن به ساحل کرنالا باید از قطار استفاده کنید.ساحل مانلی به خاطر رستوران هایش معروف است و با قایق میتوانید به این ساحل بروید.

Sidney

9:ساختمان ملکه ویکتوریا

ساختمان رومی شکل ملکه ویکتوریا در قسمت بالای مرکز خرید سیدنی قرار دارد. این ساختمان توسط راهرو های زیر زمینی به تالار شهر وصل می شود. این بنا دارای یک گنبد است که در مرکز به شکل تاج و بیست گنبد کوچکتر در اطرافش است. این مجموعه به دلیل ایجاد فروشگاه ساخته شده بود که پس از چند دهه غفلت در اوایل دهه 80 اقدام به بازسازی آن کردند.

10:دریاچه هیلیر:

دریاچه هیلیر در استرالیا دارای رنگ صورتی است و هنوز دانشمندان علت آن را نمیدانند. این دریاچه آب شور در جزیره میدل قرار دارد و بسیاری از گردشگران را به سمت خود می کشاند. البته گفته مشسود که رنگ صورتی این دریاچه ممکن است به دلیل وجود باکتری ها و یا جلبک های درون آن باشد.

Sidney
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info