معرفی جاذبه های گردشگری خرم آباد

شهر خرم آباد که در میان دره های رشته کوه های زاگرس قرار گرفته است، یکی از زیباترین شهر های ایران با آب و هوای بسیار عالی می باشد. از آنجا که خرم آباد از لحاظ جاذبه های گردشگری و تاریخی بسیار غنی می باشد، امروز به معرفی بهترین های آن بسنده می کنیم.

  • تعداد بازدید: 2743
  • ارسال در تاریخ: ۲۵ فروردین ۱۳۹۷
  • بروزرسانی: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
  • میانگین مطالعه: 5 دقیقه

دریاچه کیو

این دریاچه یکی از زیباترین دریاچه ها در ایران محسوب می شود که وجود پارکی بزرگ در کنار آن به همین نام جلوه ویژه ای به آن داده است. دریاچه کیو در مرکز شهر خرم آباد قرار گرفته است و از جایگاه استراتژیکی برخوردار است. کیو در زبان بومی منطقه به معنی کبود می باشد و به علت رنگ آب آن به این اسم نامگذاری کرده اند. آب دریاچه کیو بسیار زلال و شفاف می باشد و از چشمه های زیر دریاچه تغذیه می شود، عمق آن در جاهایی از آن به 7 متر نیز می رسد.

جاذبه های گردشگری خرم آباد

دژ شاپور

اگر برای هر شهر نماد تاریخی و گردشگری در نظر بگیریم، دژ شاپور که به قلعه دوازده برجی نیز معروف می باشد را می توان نماد خرم آباد در نظر گرفت. این قلعه در بالای تپه ای در کنار شهر خرم آباد قرار گرفته است که از بالای آن می توان به وضوح همه ی شهر را مشاهده کرد. در سال 1354 با وجود مرمت کاری های انجام شده تبدیل به موزه شد و فعالیت خود را آغاز نمود. وجود 8 برج و 124 اتاق جلوه ویژه ای به دژ شاپور  داده است.

جاذبه های گردشگری خرم آباد

آبشار بیشه

در 65km شهر خرم آباد قرار گرفته است. اگر به خرم اباد سفر کردید، بازدید از آبشار بیشه می تواند برای شما بسیار جذاب باشد که در دامنه های زاگرس قرار گرفته است. در کنار آبشار بیشه روستای زیبایی به همین نام قرار دارد، جنگل های بلوط اطراف آن نیز زیبایی ان را دو چندان می کند.

اگر به این همه زیبایی آب و هوای بسیار عالی و با طراوت بیافزاییم، بازدید از آبشار بیشه غیر قابل وصف می شود، به همین علت است که هر ساله گردشگران زیادی به این منطقه سفر می کنند.

جاذبه های گردشگری خرم آباد

گرداب سنگی

اگر نگاهی به قسمت شمال غربی خرم آباد بیاندازید با یک بنای سنگی پر از آب مواجه می شوید، گرداب سنگی که آب آن از چشمه های زیر آن سرچشمه گرفته در زمان ساسانیان بنا نهاده شده است و وظیفه ذخیره و انتقال آن به بخش ها ی مختلف دژ شاپور را بر عهده داشته است،گفتنی است که عمق این گرداب به 18 متر نیز می رسد. در نزدیکی میدان تختی و در ابتدای خیابان شهریور واقع شده است.

جاذبه های گردشگری خرم آباد

منطقه شگفت انگیز هلت

این منطقه که تا چندی پیش آب، راه ورودی آن را بسته بود، با وجود سیلاب های اخیر راه آن باز شده است و می توان از آن بازدید کرد ،اما بازدید از این منطقه را به دلیل مخوف بودن به هرکسی پیشنهاد نمی کنیم. رودخانه ای با عمق معمولا کم و در بعضی جاهای آن زیاد در دره ای ترسناک که صخره های سر فلک کشیده ان بسیار به هم نزدیک شده اند و عبور از بعضی از قسمت های آن با سختی روبه رو شده است، منطقه ای زیبا و جذاب به نام منطقه هلت برای گردشگران به وجود آورده است.

جاذبه های گردشگری خرم آباد
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info