معرفی جاذبه های گردشگری شوش

امروز به معرفی جاذبه های گردشگری شوش ، کهن ترین شهر ایران می پردازیم ، شهری با قدمت چهار هزار سال پیش از میلاد مسیح ، شهری که زمانی نقطه تلاقی دو تمدن بزرگ یعنی ایلامی ها و بین النهرین بوده است.با این تفاسیر مطمئنا شوش یکی از غنی ترین شهرها از لحاظ گردشگری تاریخی می باشد .در صورت علاقه به تاریخ ، بازدید از شوش می تواند برای شما بسیار جالب توجه و جذاب باشد.در ادامه برخی از جاذبه های گردشگری شوش را برای شما به تصویر می کشانیم..

  • تعداد بازدید: 2047
  • ارسال در تاریخ: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
  • بروزرسانی: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷

موزه شوش

معرفی جاذبه های گردشگری شوش


یکی از مهم ترین موزه ها در ایران موزه شوش است که آثار بسیار ارزشمندی را در خود نگه داری می کند ، آثاری که هر کدام سند اصالت و فرهنگ این مرز و بوم را با خود به یدک می کشد. موزه شوش در کنار قلعه شوش جای گرفته است و در سال 1345 کار خود را آغاز کرده است.


کاخ آپادانا

معرفی جاذبه های گردشگری شوش


کاخ آپادانا به دستور کوروش بزرگ در دوره هخامنشیان ساخته شده است و دارای شهرت جهانی می باشد . بعضی از بناهای آن در موزه های بسیار معروف در جهان نگه داری می شود. دیدن این کاخ از نزدیک حس وطن پرستی را در شما دو چندان می کند.


پارک ملی کرخه


معرفی جاذبه های گردشگری شوش


پوشش گیاهای و جانوری دست نخورده همراه با رودخانه کرخه که از وسط این پارک ملی عبور می کند ، زیبایی های پارک ملی کرخه را دوبرابر کرده است. البته گفتنی است که این پارک در سال 1389 به پارک ملی تبدیل شده است.


تالاب بامدژ


معرفی جاذبه های گردشگری شوش


اگر همگام با رودخانه شاوور شروع به حرکت کنید در پایان به تالاب بامداژ خواهید رسید ، این تالاب نیز دارای زیستگاه جانوری و گیاهی مطلوبی است.

البته سر زندگانی این تالاب به رودخانه شاوور و بارندگی های سالانه در منطقه وابسته است. گفتنی است که مساحت این تالاب که هر ساله گردشگران داخلی و خارجی که علاقه مند به اکوتوریسم هستند به نزد خود می کشاند ، چهار هزار هکتار می باشد.





نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info