حسن جعفری ضمن اعلام خبر فوق افزود: نیمه شب دوشنبه بیش از ۸۰ مسافر که بلیت ساعت دو بامداد پرواز مشهد به آنتالیا را در دست داشتند، در فرودگاه مشهد سرگردان شدند.
در واقع هیچ پروازی به مقصد آنتالیا در این ساعت وجود نداشت و بعد از پیگیری های متعدد مسئولان فرودگاه، مشخص شد که بلیت ها برای ساعتی فروخته و صادر شده که اصلا پروازی وجود ندارد و این جمعیت، مسافران پروازی هستند که شرکت هواپیمایی اطلس جت درخواست انجام آن را برای ظهر روز چهارشنبه داشته است.
در واقع اشتباه چارتر کننده و نیز آژانس های فروش بلیت و عدم اطلاع رسانی درست و مناسب به مردم موجب شد تا این افراد نیمه شب دوشنبه و بامداد سه شنبه ساعت ها در فرودگاه سرگردان شوند.
این موضوع به مسافران اعلام شد و با شکایت آنان پنج آژانس هواپیمایی صادر کننده بلیت و چارتر کننده به مقام قضایی معرفی شدند.
وی با بیان اینکه در ماه های اخیر مواردی از این دست زیاد شده است به مسافران هشدار داد : بلیت های خود را از سایت ها و مراکز معتبر تهیه کنند و آژانس های دفاتر خدمات مسافرتی نیز برای مقاصد و تورهایی که بلیت می فروشند از وجود پرواز اطمینان حاصل کنند وگرنه باید پاسخگوی عواقب آن باشند.
آژانس های هواپیمایی در صورت تغییر زمان پرواز، باید بلافاصله موضوع را به طور کامل و جامع به مسافران اطلاع رسانی کنند، در غیر این صورت مسئولیت سرگردانی و معطلی و نارضایتی های مردم با آنان است.
سالانه ۸۰ هزار پرواز در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد انجام می پذیرد و ۱۰ میلیون مسافر از طریق این فرودگاه به نقاط مختلف ایران و سایر نقاط جهان مسافرت می کنند.
فرودگاه مشهد بعد از مهرآباد دومین فرودگاه پرترافیک ایران است که در شرایط عادی بطور متوسط تا ۱۸۰ پرواز و در ایام پیک مسافری تا ۲۶۰ پرواز در آن انجام می شود.
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها