مهم ترین جاذبه های گردشگری لنکاوی مالزی

مجموعه جزایر لنکاوی مالزی  یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری مالزی است. در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با مهم ترین جاذبه های گردشگری لنکاوی و  اطراف آن و همچنین جدیدترین تورهای مالزی آشنا کنیم.

  • تعداد بازدید: 11766
  • ارسال در تاریخ: ۲۸ تیر ۱۳۹۵
  • بروزرسانی: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸
image

لنکاوی یا پنانگ

  • تاریخ انتشار:۳۰ دی ۱۳۹۷
مالزی در صنعت گردشگری جایگاه ویژه ای دارد. با توجه به طبیعت بسیار زیبا ، آب و هوای استوایی ، جشنواره های گوناگون و امکانات تفریحی فراوان ، بدیهی ست که مالزی در زمره مقاصد پر طرفدار گردشگری باشد. در اینجا به مقایسه دو جزیره توریستی مالزی یعنی جزیره لنکاوی و جزیره پنانگ میپردازیم.

کشتی تفریحی رودخانه کیلیم

Langkawi-Malaysia

پارک طبیعت کیلیم مالزی در مساحتی حدود 100 sq. km ترکیب زیبایی از جنگل های حرای سبز محافظت شده، سواحل سپید مجزا و تالاب های آبی است. در طول مسیر از رودخانه های مارپیچ و آرام می گذرید و با شگفتی های اکوسیستم آبی پارک، گیاهان و جانوران و زیستگاه طبیعی آنها آشنا می شوید.

برخی از برگزار کنندگان تور مالزی در نقطه ویژه ای در امتداد رودخانه کیلیم لنکاوی توقف می کنند و به عقاب ها غذا می دهند. این عقاب ها شامل عقاب ماهی خوار شکم سفید، عقاب پشت قرمز و عقاب دریایی غول پیکر می شوند. رودخانه کیلیم، همچنین محل بی نظیری برای تماشای پرندگانی است که در فصل های سپتامبر و مارس به این رودخانه مهاجرت می کنند. بعد از غذا دادن به عقاب ها، قایق ها در مسیر رودخانه حرکت می کنند و خیلی زود، وقتی از رودخانه کیلیم خارج شدند و از THE HOLE IN THE WALL ( شکافی در دیوار) گذشتند، دریای آندامان، واقع در ساحل شمالی لنکاوی، ظاهر می شود. این مسیر مشهور پس از بوجود آمدن شکاف باریکی بین دیواره های محکم صخره های سنگ آهک که رودخانه کیلیم مالزی را به دریای آزاد متصل می کنند، به این نام معروف شد.

این شکاف باریک یک پناهگاه امن برای پرورش ماهی در مالزی و همچنین پهلوگیری قایق ها به شمار می رود.برای پرورش ماهی یک رویکرد کاملا عملی اتخاذ شده است و گردشگران را تشویق می کند تا به بسیاری از جانوران دریایی از قبیل ماهی گروپر، خفاش ماهی، پوماهی با خال های آبی رنگ، خرچنگ، میگوی آخوندکی و سرخوماهی با دست غذا بدهند. گردشگران می توانند نهار یا شام خود را مستقیما از بین 50 قفس عجیب انتخاب کنند، آنها را بپزند و در رستوران شناور سفارش بدهند.بازدید از رودخانه کیلیم مالزی در برنامه تور مالزی به ویژه تور لنکاوی در نظر گرفته می شود.

سفر به لنکاوی و بازدید از رودخانه کیلیم مالزی

بازدید از رودخانه کیلیم مالزی از راه زمینی

پارک طبیعت کیلیم مالزی در شمال شرقی لنکاوی واقع شده است، حدود 13 کیلومتر با شهر کوا مالزی فاصله دارد و از طریق جالان کیساپ در دسترس است.

دریاچه دایانگ بانتینگ یا

Langkawi-Malaysia

در یک سمت جزیره لنکاوی، که حدود 20 کیلومتر از شهر کوا فاصله دارد، جمعیت قابل ملاحظه ای زندگی می کنند و سمت دیگر، جاییکه دریاچه در آن قرار دارد، خالی از سکنه است.

افسانه تاسیک دایانگ بانتینگ یا به این قرار است: گفته می شود که تاسیک دایانگ بانتینگ (دریاچه زن باردار) حوضچه حمام مورد علاقه یک پرنسس آسمانی به نام مامبانگ ساری بوده است. یک شاهزاده به نام مت تجا، دیوانه وار عاشق این دختر می شود و با حقه با او ازدواج می کند.

متاسفانه، فرزند آنها در اثر یک بیماری مرموز در سن هفت سالگی از دنیا می رود. مامبانگ ساری افسرده و محزون جسد فرزندش را در دریاچه می اندازد و به خانه بهشتی خود باز می گردد. امروزه، برخی معتقد هستند هر زن نازایی که در این دریاچه حمام کند، صاحب فرزند خواهد شد.

سفر به لنکاوی و بازدید از دریاچه تاسیک دایانگ بانتینگ یا مالزی

بازدید از دریاچه تاسیک دایانگ بانتینگ یا مالزی از راه دریا

شما می توانید از اسکله کوا یا در پانتای سنانگ از قایق داران یک قایق اجاره کنید و به پالو دایانگ بانتینگ بروید. سفر شما حدود 15 دقیقه طول می کشد.

داتای بی مالزی

Langkawi-Malaysia

داتای بی در شمال غرب جزیره لنکاوی واقع شده است؛ این منطقه به منحصر به فرد ترین زمین گلف در جزیره لنکاوی - زمین گلف داتای بی مالزی- می بالد. بنای منحصر به فرد دیگر در جزیره لنکاوی، تفریحگاه داتای لانگ کاوی لوکس، مشهور و مجلل است.

چندین مسیر جنگلی وجود دارد که شما را به ساحل داتای بی لنکاوی می برد. مزرعه تمساح مالزی نیز در مسیر داتای بی دیده می شود که می توانید در آنجا صبح و بعد از ظهر نمایش های سرگرم کننده تمساح ها را تماشا کنید.

سفر به لنکاوی و بازدید از داتای بی مالزی

بازدید از داتای بی مالزی با خودرو

با حدود 30 کیلومتر یا 30 دقیقه رانندگی به سمت شمال فرودگاه بین المللی لنکاوی به تلوک داتای می رسید.

تله کابین لنکاوی

Langkawi-Malaysia

این تله کابین در ارتفاع 709 متری از سطح دریا، به سمت دومین قله بلند لنکاوی می رود و سوار تله کابین لنکاوی شدن یک تجربه بی نظیر است که نباید آن را از دست داد.

در طی یک مسیر 20 دقیقه ای، شما از بالای آبشارهای جنگلی و سطحی از جنگل بکر و پردرخت عبور می کنید. در یک روز آفتابی با آسمانی صاف، می توانید در سمت شمال قسمت هایی از تایلند و در جنوب غربی قسمت هایی از اندونزی را تماشا کنید.

هنگام حرکت در مسیری با شیب 42 درجه، با فاصله ای به اندازه 2.2 کیلومتر از ایستگاه اصلی تا دو ایستگاه در بالای کوه، حتی ملایم ترین نسیم نیز باعث می شود حال انسان بهم بخورد. اما وقتی به بودن در هوا عادت کنید، تجربه فوق العاده و هیجان انگیزی را تجربه خواهید کرد.

در آن بالا، یک پل ملعق منظره خیره کننده ای از لنکاوی را به شما نشان می دهد. فراموش نکنید که کفش های راحت بپوشید زیرا برای رفتن بر روی پل معلق لنکاوی مسافت قابل ملاحظه ای را باید پیاده روی کنید.

تله کابین لنکاوی، بسته به شرایط آب و هوایی، از 10 صبح تا 7 بعد از ظهر باز است. ممکن است تله کابین در زمان وزش بادهای شدید کار نکند. هزینه بلیط برای بزرگسالان با ارائه، 15 MYR و برای کودکان 5 MYR است (قیمت ها ممکن است تغییر کنند.(

سفر به لنکاوی و بازدید از تله کابین لنکاوی

بازدید از تله کابین لنکاوی با خودرو شخصی یا تاکسی

تله کابین لانگ کاوی در ساحل جنوب غربی جزیره لنکاوی واقع شده است و تنها 30 دقیقه با شهر کوا، و 15 دقیقه با فرودگاه بین المللی لنکاوی فاصله دارد. بهتر است برای یک روز یک خودرو یا تاکسی اجاره کنید و به تنهایی جزیره لنکاوی را بگردید.

جنگل های حرای لنکاوی

Langkawi-Malaysia

این جنگل های حرا در یک محیط پر فراز و نشیب و نسبتا جادویی قرار دارند که در اثر برآمدگی های آهکی که از دریای آرام آندامان بیرون زده اند، بوجود آمده است. جنگل های حرای لنکاوی شبکه پیچیده ای از نهرها و خلیج های پنهان است که خانه صدها گونه بومی جنگلی هستند.

از جمله هیجان انگیزترین گونه ها می توان به عقاب پشت قرمز و عقاب دریایی غول پیکر که در صخره ها لانه دارند، اشاره کرد.

یکی از بهترین راه ها برای کشف این دنیای غیرقابل دسترس، شرکت در تور دریایی یا گردش های قایقی موجود است.

بهترین قسمت گردش در جنگل های حرا، غذا دادن به عقاب ها است. قایقران شما ممکن است غذا را در آب نزدیک قایق پرتاب کند و منتظر بماند تا این پرندگان غول پیکر در بالای سر شما دور بزنند و برای خوردن نهارشان نوک خود را در آب فرو کنند.

تور جنگل حرا که در اکثر تور مالزی در نظر گرفته می شود، می تواند شامل پیاده روی در جنگل، بازدید از غار، بازدید از دهکده، شنا در دریای مواج و کشف گیاهان و جانوران جنگل با کمک راهنما باشد. قبل از رزرو کردن تور مالزی، تصمیم بگیرید که کدام برنامه مناسب شما است.

سفر به لنکاوی و بازدید از جنگل های حرای مالزی

بازدید از جنگل های حرای مالزی با تاکسی و قایق

اسکله مخصوص این گردش تنها در فاصله 15 دقیقه ای در شمال شهر کوا قرار دارد. فایده شرکت در تور مالزی این است که چون شما را از هتل سوار می کنند و دوباره به هتل برمی گردانند، نیازی به دانستن جهت ها ندارید.

پولا براس باسا

Langkawi-Malaysia

پولا براس باسای مالزی در بالاترین قسمت غرب لنکاوی قرار دارد و بدلیل داشتن سواحل بکر و جنگل های سرسبز محل مناسبی برای استراحت و فرار از شلوغی است.

معمولا بازدیدکنندگان با تور طبیعت گردی 4 ساعته بازدید از جزیره لنکاوی شامل پولا سینگا بسار و پولا دایانگ بانتینگ به پولا براس باسای مالزی می آیند که جز پر طرفدارترین برنامه های تور لنکاوی یا تور مالزی است. تقریبا تمام آژانس های مسافرتی ارائه دهنده تور مالزی می توانند برای ثبت نام در تور لنکاوی به شما کمک کنند.

از آنجا که این لنکاوی چندان تجاری نشده است، انتظار رفتن به محلی مملو از فعالیت های گوناگون را نداشته باشید. درعوض، برای مدتی به خود استراحت بدهید و کتاب بخوانید، آفتاب بگیرید، یا در آبهای آبی و زلال شنا کنید.

سفر به لنکاوی و یازدید از پولا براس باسای مالزی

یازدید از پولا براس باسای مالزی با قایق و خودرو

به پانتای سنانگ مالزی بروید؛ شما می توانید با قایق به آنجا سفر کنید. قایق ها از مناطق دیگر از جمله اقامتگاه آوانا پورتو مالای، نیز به مقصد پولا براس باسای مالزی حرکت می کنند.

پارک آبی پولا پایار مالزی

Langkawi-Malaysia

مقداری از جزایر سبز رنگ که پولا پایار مالزی را تشکیل می دهند تنها در 30 کیلومتری جنوب شرق لنکاوی قرار دارند. فاصله اینجا تا بهترین پارک آبی موجود در ساحل غربی مالزی با قایق 1 ساعت است، به همین خاطر این پارک گزینه مناسبی برای گردش یک روزه در غالب تور کوتاه مدت به شمار می رود.

این پارک آبی خالی از سکنه و محافظت شده، تا چندین جزیره کشیده شده که بزرگترین آنها پولا پایار مالزی است. پایگاه شما در آنجا سطح شناوری است که خارج از پولا پایار لنگر انداخته است. اما دلیل جذابیت اصلی این جاذبه گردشگری مالزی این است که این سطح در پایین سطح دریا نهفته است.

به اتاق رصد در زیر آب پارک آبی پولا پایار مالزی بروید تا زندگی دریایی در اطراف یک صخره را تماشا کنید. آیا می خواهید چرخش ماهی ها را، که در مرجان ها زندگی می کنند، از نزدیک تر تماشا کنید؟ یک ماسک، لوله تنفس و کفش غواصی بردارید و به این منظره زیبا ملحق شوید!

اگر غواصی را دوست دارید، بهترین مکان برای غواصی امتداد صخره های مرجانی است که جنوب، شرق و غرب پولا پایار را احاطه کرده اند. زمانی که در آنجا هستید با مسئول غواصی میدان دید خود را بررسی کنید زیرا شرایط ممکن است متغیر باشد.

در پولا پایار مالزی محلی برای اقامت وجود ندارد زیرا آنجا یک پارک آبی است، اما لنکاوی، با تمام هتل ها و رستوران های زیبایش، تنها به اندازه یک سفر دریایی کوتاه مدت با شما فاصله دارد.

سفر به لنکاوی و بازدید از پارک آبی پولا پایار مالزی

بازدید از پارک آبی پولا پایار مالزی با قایق

پولا پایار در 30 کیلومتری جنوب شرق جزیره لنکاوی قرار دارد. شما می توانید سوار بر یک قایق معمولی یا قایق دوبدنه سریع از اسکله کوا در لنکاوی به آنجا بروید. سفر شما حدود 1 ساعت طول می کشد.

این مقاله به صورت تخصصی در های هالیدی تهیه گردیده و هرگونه انتشار و کپی برداری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.
منبع:مرجع گردشگری های هالیدی
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info