مهم ترین جاذبه های گردشگری گرجستان

گرجستان الماسی بین اروپا و آسیا است که در میان کوه های بلند، رودخانه ها، دره ها و چمن زارهای سرسبز شکل گرفته است. در این مقاله شاخص ترین جاذبه های گردشگری گرجستان به همراه جدیدترین تور گرجستان را به شما معرفی می کنیم.

  • تعداد بازدید: 8691
  • ارسال در تاریخ: ۲ مرداد ۱۳۹۵
  • بروزرسانی: ۶ خرداد ۱۴۰۲

طبیعت بکر گرجستان که در منطقه قفقاز قرار دارد، جلوه ویژه ای به تمدن منحصر به فرد آن بخشیده است. گرجستان برای پیاده روی، اسب سواری و گردش مناسب است: روستاهای عجیب طبیعت گرجستان را دو چندان کرده در حالی که شهرهای بزرگ گرجستان نظیر تفلیس، باتومی و برجومی از شاخص ترین جاذبه های گردشگری گرجستان و البته آسیا محسوب می شوند. برای سفر به گرجستان و لذت بردن از جاذبه های گردشگری گرجستان و طبیعت بی بدیل قفقاز دو روش پیشنهاد می کنیم: تور گرجستان که معمولا به صورت ترکیبی برگزار میشود و تور تفلیس و تور باتومی را نیز در بر می گیرد. در تور مسافرتی های هالیدی متنوع ترین تور گرجستان از معتبرترین آژانس های مسافرتی را پیدا خواهید کرد. دومین روش پیشنهادی ما پرواز مستقیم تهران-تفلیس است.

چه کارهایی در سفر به گرجستان می توان انجام داد

گرجستان برای هر نوع گردشگری، جاذبه های گردشگری خاص خود دارد: تاریخ دوستان می توانند از جاذبه های گردشگری تاریخی گرجستان نظیر کلیسای GERGETI TRINITY ، قلعه NARIKALA و UPLISTSIKH دیدن کنند. ماجراجویان پیاده روی، اسب سواری، پاراگلایدر، غارنوردی، رفتینگ، شکار و بسیاری موارد را در سفر به گرجستان تجربه خواهند کرد. خوراک های گرجی و شب های تفلیس را از دست ندهید.

MTSKHETA

Georgia-Batomi

MTSKHETA، قدیمی ترین شهر گرجستان و بخشی از لیست میراث فرهنگی UNESCO است که در 20 کیلومتری شمال تفلیس قرار دارد و قطعا ارزش دیدن دارد.

KUTAISI

Georgia-Batomi

KUTAISI پایتخت سابق گرجستان، دومین شهر بزرگ گرجستان و محل استقرار دولت مرکزی گرجستان است.

SVANETI

Georgia-Batomi

SVANETI، ناحیه ای در شمال غربی گرجستان که به داشتن جاذبه های گردشگری تاریخی و مناظر طبیعی زیبا و کارت پستالی مشهور است.
SVANETI نیز، جز فهرست میراث فرهنگی جهانی UNESCO است.

GREAT CAUCASUS

Georgia-Batomi

قفقاز بزرگ شامل بلندترین کوه های اروپایی است که 1200 کیلومتر از دریای سیاه تا دریای خزر کشیده شده و همچنین بلندترین قله اروپا یعنی کوه ELBRUS در رشته کوه های قفقاز قرار گرفته است.

USHGULI

Georgia-Batomi

روستای کوچکی که 2200 متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد و بنابراین مرتفع ترین روستای اروپاست. در ضمن روستای USHGULI گرجستان، به داشتن باروهای SVANETIAN مشهور است.

پارک ملی BORJOMI-KHARANGAULI

Georgia-Batomi

یکی از جذاب ترین و البته بزرگ ترین پارک ملی اروپاست.

image

درباره گرجستان با قدمت انسان‌های نخستین چه می دانید

  • تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
گرجستان یکی از کشورهایی است که در هر دو قارهٔ اروپا و آسیا قرار دارد.گرجی‌ها به زبان گرجی سخن می‌گویند که زبان رسمی کشور گرجستان است و با الفبای گرجی نوشته می‌شود که یکی از چهارده الفبای موجود در جهان می‌باشد.

کلیسای BAGRATI

Georgia-Batomi

کلیسای BAGRATI یکی دیگر از جاذبه های گردشگری گرجستان است که جز فهرست میراث فرهنگی UNESCO است. در ضمن، یکی از شاخص ترین جاذبه های گردشگری گرجستان مربوط به معماری قرون وسطایی گرجستان و معماری مدرن گرجستان است که در شهر KUTAISI گرجستان واقع شده است.

کلیسای GELATI

Georgia-Batomi

کلیسای GELATI برای مدت زیادی به عنوان یکی از مهمترین مراکز فرهنگی گرجستان شناخته شده بود که امروزه پربازدیدترین جاذبه گردشگری گرجستان به شمار می رود.

این مقاله به صورت تخصصی در های هالیدی تهیه گردیده و هرگونه انتشار و کپی برداری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.
منبع:مرجع گردشگری های هالیدی
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info