هایپرلوپ با سرعت 1200 کیلومتر در ساعت در جنوب خلیج فارس

طراحی هایپرلوپ بر اساس انتقال مسافران از طریق کپسول های آلومینیومی 4 تا 20 نفره است که درون لوله هایی بزرگ ثابت بر روی زمین حرکت می کنند. شبکه حمل و نقل هایپرلوپ تا سال 2020 میان دبی و دیگر شهرهای جنوب خلیج فارس راه اندازی می شود.

  • تعداد بازدید: 1555
  • ارسال در تاریخ: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
  • بروزرسانی: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸

هایپرلوپ انقلابی در صنعت حمل و نقل

سازمان حمل و نقل امارات با شرکت "هایپرلوپ -1" قرارداد ساخت و راه اندازی قطارهای هایپرلوپ را در این کشور امضا کرده که انقلابی در عرصه حمل و نقل در جهان است. هایپرلوپ نام وسیله جدید حمل و نقل در جهان است. در این وسیله افراد از طریق حرکت کپسول هایی در لوله های ثابت و بزرگ جابجا می شوند. کپسول ها با قدرت مغناطیسی با سرعت 1200 کیلومتر در ساعت حرکت می کنند. به دلیل خالی بودن لوله ها از هوا، حرکت کپسول ها با حداقل اصطحکاک انجام می شود. لوله های هایپرلوپ که کپسول های حمل انسان یا کالا در آنها حرکت می کند.

های هالیدی

خطوط هایپرلوپ در دبی و دیگر شهرهای امارات

خطوط هایپرلوپ میان دبی و شهرهای مختلف امارات و کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله ریاض پایتخت عربستان سعودی تا سال 2020 راه اندازی خواهد شد. این وسیله جدید حمل و نقل باعث می شود انتقال میان دبی تا شهرهای زیر کاهش یابد.

• دبی تا ریاض (پایتخت عربستان سعودی) فاصله: 1120 کیلومتر - زمان فعلی با خودرو: 10 ساعت هایپرلوپ: 48 دقیقه
• دبی تا ابوظبی (پایتخت امارات) فاصله: 141 کیلومتر - زمان فعلی با خودرو: یک ساعت و 28 دقیقه هایپرلوپ: 12 دقیقه
• دبی تا دوحه قطر فاصله: 716 کیلومتر - زمان فعلی با خودرو: 7 ساعت هایپرلوپ: 23 دقیقه
• دبی تا مسقط (پایتخت عمان) فاصله: 419 کیلومتر - زمان فعلی با خودرو : 4:30 ساعت هایپرلوپ: 27 دقیقه
• دبی تا الفجیره امارات فاصله: 119 کیلومتر - زمان فعلی با خودرو: 1:17 ساعت هایپرلوپ: 10 دقیقه
در صورت عملی شدن این طرح، انقلابی در حمل و نقل انسان و کالا در امارات و کشورهای جنوب خلیج فارس روی خواهد داد.
های هالیدی

پیش بینی افزایش تورهای مسافرتی دبی در سال آینده

این اقدام باعث می شود سفر گردشگران و مسافران از عربستان سعودی به دبی نیز افزایش یابد. به نوشته سایت شبکه ام بی سی، بخش هتل داری و خدمات امارات اعلام کرده اند که 70 درصد از رزرو هتل های امارات در سال 2014 مربوط به سعودی ها بوده است. مقامات اماراتی پیش بینی می کنند رقم گردشگران در سال 2020 میلادی به رقم 2.5 میلیون گردشگر و مسافر سعودی برسد. 
قطعا با کوتاه تر شدن مسیرهای بین شهری میزان تورهای مسافرتی به مقصد دبی نیز افزایش خواهد یافت. 
ایده سفر از طریق حرکت کپسول های پرسرعت در لوله های بزرگ و ثابت که سرعت جابجایی در آنها سریع تر از هواپیما انجام می شود در سال 2013 از سوی ایلون میسک مبتکر آمریکایی مطرح شد. او مجبور بود میان شهرهای سان فرانسیسکو و لوس آنجلس آمریکا جابجا شود چرا که می بایست کارهایش را در دو شرکت تسلا و اسپیس اکس را پیگیری می کرد به همین دلیل به دنبال راه آسان تری برای حمل و نقل میان دو شهر می گشت تا اینکه هایپرلوپ را اختراع کرد. این کپسول ها باعث شده اند مسیر شهرهای سان فرانسیسکو تا لوس انجلس آمریکا به 35 دقیقه کاهش یافت این در حالی است که مسافت 600 مایلی (960 کیلومتر) میان این دو شهر هم کانون با استفاده از خودرو 8 ساعت طول می کشد. ظرفیت هر کپسول می تواند 4 تا 20 نفر را حمل کند. می توان هر 30 ثانیه یک کپسول را در لوله ها به حرکت درآورد. بین دو کپسول نیز فاصله ای به میان 5 مایل یعنی یک مسیر در حدود 8 کیلومتر قرار دارد. از این طرح با عنوان انقلابی در حمل و نقل یاد می شود.
بر اساس همین قرارداد میان بنادر جبل علی تا انبار کالاها در دبی نیز خط هایپرلوپ ایجاد شده است.

های هالیدی
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info