پروازهای ایران-نجف از امروز متوقف شد

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با تاکید بر اینکه شرکت های ایرانی برای توقف پروازهای خود به فرودگاه نجف مصمم هستند، اعمال نرخ های غیرمنطقی از سوی این فرودگاه خصوصی را دلیل اخذ این تصمیم جمعی دانست.

  • تعداد بازدید: 1290
  • ارسال در تاریخ: ۱۰ تیر ۱۳۹۶
  • بروزرسانی: ۳۰ مهر ۱۳۹۸

مقصود اسعدی سامانی با اشاره به نرخ گذاری غیرمنطقی خدمات فرودگاهی و مسافری از سوی فرودگاه خصوصی برای شرکت های هواپیمایی و زائران ایرانی، اظهار داشت: از چندی پیش، فرودگاه نجف عوارضی را تحت عنوان عوارض گمرکی وضع کرد بدین ترتیب که شرکت های هواپیمایی ایرانی باید از سال ۲۰۱۰ میلادی تاکنون به ازای هر پرواز، حدود ۸۵ دلار به این فرودگاه پرداخت کند و در واقع در سال جاری با وضع این قانون، آن را عطف به ماسبق هم کرده است.

همچنین فرودگاه نجف در ازای پروازهایی که به این فرودگاه انجام می شود، به ازای هر صندلی، مبلغ ۱۵ دلار از شرکت های ایرانی دریافت می کند ضمن آنکه مبلغ ۱۰ دلار هم از مسافران در فرودگاه دریافت می کند.

بنا به گفته دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی، هزینه هندلینگ پرواز در فرودگاه نجف حدود چهار برابر هزینه هندلینگ پرواز در فرودگاه های ایران است ضمن آنکه هزینه سوخت در فرودگاه نجف ۹۸ سنت و تقریباً چهار برابر هزینه سوخت شرکت هواپیمایی در ایران است.

این رفتار غیرمنطقی و وضع عوارض گمرکی جدید و عطف به ماسبق کردن آن از سوی فرودگاه نجف، موجب بروز اعتراضاتی از سوی شرکت های هواپیمایی ایرانی شد.

مذاکرات با فرودگاه نجف انجام شد اما این مشکلات رفع نشده است ضمن آنکه این عوارض گمرکی جدید که وضع شد و عطف به ماسبق شدن آن هزینه شرکت های هواپیمایی را بسیار افزایش داده است. در این راستا شرکت های هواپیمایی ایران تصمیم گرفتند از دهم تیرماه-یک جولای-همه پروازهای خود را به فرودگاه نجف قطع کنند تا این مشکل رفع شود و مسئولان فرودگاه نجف تجدیدنظر در وضع این عوارض گمرکی داشته باشند.

البته شرکت های هواپیمایی پروازهای خود را به فرودگاه بغداد طبق برنامه های قبلی انجام می دهند و فقط در اعتراض به نرخ های غیرمنطقی فرودگاه نجف، فعلا پرواز هواپیماهای این ایرلاین ها به فرودگاه نجف از ۱۰ تیرماه ۹۶ متوقف است.

برای رفع این مشکل مقرر شده است روز دهم تیرماه برابر با یک جولای، هیاتی از کشور عراق به تهران بیاید و مذاکراتی با شرکت های هواپیمایی در این باره داشته باشند اما فعلا و تا به نتیجه نرسیدن این جلسات، شرکت ها بر تصمیم خود مبنی بر توقف پروازها به فرودگاه نجف مصمم هستند.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

برچسب ها

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info