چشمه های باداب سورت جلوه هنر طبیعت

چشمه های باداب سورت در جنوب شرقی ساری مرکز استان مازندران قرار دارد و دومین اثر طبیعی ملی ایران بعد از قله دماوند می باشد که به ثبت جهانی رسیده است.

چشمه های باداب سورت در شرق روستای اروست در محدوده ای در حدود سه هکتار واقع شده اند که از یک سو به ارتفاعات و از سوی دیگر به جنگل و مراتع سرسبز منتهی می شود.

انواع چشمه های باداب سورت اروست

چشمه های معدنی باداب سورت از سه نوع چشمه معدنی با طعم، مزه و خواص متفاوت تشکیل شده است:
چشمه آبی رنگ دارای آب شورمزه و حوضچه آن برای آب درمانی و شنا استفاده می شود. در کف این حوضچه حفره هایی وجود دارد که به " برمودای اروست" معروف شده است.
در حاشیه این حوضچه آب به رنگ سیاه متمایل می شود و بسیار شور است. رسوبات تیره این ناحیه از باب سورت برای درمان دردهای کمر و پا٬ بیماری های پوستی٬ روماتیسم و میگرن مفید می باشد. آب این ناحیه به دلیل شوری زیاد و املاح فراوان معدنی حتی در زمستان هم یخ نمی زند.
دو چشمه کوچک دیگر آبی ترش مزه و نارنجی رنگ دارند که فورانی از دل زمین می جوشند و به " اکسیر حیات" شناخته می شود.

آب های چشمه های باداب سورت به صورت پلکانی از ارتفاعات سرازیر می شود و در مسیر خود حوضچه های رنگارنگ قرمز، آبی و طلایی ایجاد می کند که برای هربیننده ای چشم نواز است.

باداب سورت مازندران

از تهران هم از مسیر سمنان و هم مسیر مازندران می توان به چشمه های باداب سورت رفت که مسیر مازندران زیباتر ولی مسیر سمنان کوتاه تر است.

منبع: HiHoliday.ir
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info