کویر ریگ جن مرموزترین نقطه ایران

کویر ریگ جن شاید ناشناخته ترین، ترسناکترین و شگفت انگیزترین منطقه ایران باشد به طوری که به مثلث برمودای ایران لقب گرفته است. این کویر در بخش مرکزی ایران قرار دارد.

  • تعداد بازدید: 5153
  • ارسال در تاریخ: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
  • بروزرسانی: ۷ مهر ۱۳۹۹

کویر ریگ جن

کویر ریگ جن محدوده مشخصی ندارد ولی به طور کلی در مرکز ایران و غرب دشت کویر بر روی ناحیه فرسایشی قرار گرفته است. کلمه ریگ جن از دو کلمه ریگ و جن تشکیل شده که ریگ اشاره به ماسه های شنی روانی دارد که سراسر این کویر را پوشانده و جن تمثیلی از پوشیده و ناشناخته بودن و البته افسانه هایی مبنی بر وجود اجنه در این کویر است. 

امروزه که کویر ریگ جن کاملا خشک شده، دیگر جریان گیر کردن گردشگران در کویر به وجود نمی آید و بر تعداد گردشگرانی که به این تور کویر می روند افزوده شده است.

کویر ریگ جن ایران

نمکزارها و باتلاق های اطراف این کویر، گردشگران ناآگاه و هر جنبده ای را به کام خود می کشد. زمانی که کویر ریگ جن هنوز خشک نشده بود، بسیار پیش آمده بود که ماشین های گردشگران در گل و لجن گیر می کرد و تصور بومیان مبنی بر جن داشتن این کویر را تشدید می کرد.
بومیان این منطقه می گویید این کویر جن دارد و شب ها به دفعات صدای صحبت کردن آنها را با هم شنیده اند و فرو رفتن گردشگران در گل و اتفاقاتی که برای آنها پیش می آیند را حاصل خشم اجنبه و روح های شیطانی ساکن کویر می دادند. پرویز کردوانی دارای دکترای عمران کویر از دانشگاه آلمان این ادعا را رد می کند و صدای شنیده شده را صدای برخورد شن ها می داند که صدایی مشابه صحبت کردن ایجاد می کند.

تور کویر ریگ جن

پیشنهاد می کنم حتما با تور و همراه لیدر و یا بلد بومی از این کویر دیدن کنید.

کویر ریگ جن اولین بار توسط سون هدین کویرنورد سوئدی در حدود 120 سال پیش کشف شد.

کاخ های اصفهان
تور کویر ایران
  • تاریخ انتشار:۱ آبان ۱۳۹۸
هر ساله ایرانیان بیشماری به تور کویر می‌روند و در این بین ما پذیرای توریست‌هایی هستیم که از کشورهای دیگر برای بازدید مناظر طبیعی ایران، که کویر نیز قسمتی از آن است، می‌آیند.
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info