10 شرکت هوایی ایمن جهان را بشناسید

در سالی که شرکت‌های هواپیمایی رکورد کمترین تعداد مسافران را به دلیل ویروس کرونا کسب کردند، بدون شک ایمنی هواپیماها در طول سال 2020 برای مسافران اهمیت فراوانی داشت.

  • تعداد بازدید: 3219
  • ارسال در تاریخ: ۲۴ دی ۱۳۹۴
  • بروزرسانی: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • میانگین مطالعه: 2 دقیقه

طبق بررسی‌های صورت گرفته در سال 2020، پنج تصادف مرگبار در خطوط هوایی رخ داد که در مجموع 299 کشته داشته است. مطابق با جدیدترین لیست ارائه شده در سایت هواپیمایی AirlineRatings.com میزان امنیت ایرلاین‌ها با توجه به سوابق تصادفات و میزان رعایت نکات ایمنی تجزیه و تحلیل شده است. طبق اطلاعات این سایت، 10 ایرلاین امن جهان به صورت زیر است.

امن ترین ایرلاین های 2020

  • کانتاس
  • قطر ایرویز
  • ایر نیوزلند
  • خطوط هوایی سنگاپور
  • امارات
  • اوا ایر
  • اتحاد ایرویز
  • خطوط هوایی آلاسکا
  • کاتای پاسیفیک
  • بریتیش ایرویز
میزان بار مجاز ایرلاین های داخلی


وقتی نوبت به خرید بلیط هواپیما می‌رسد، ما بیشتر وقت خود را صرف این می‌کنیم که با خرید بلیط لحظه آخری هزینه کمتری بپردازیم. اما نگرانی دیگری که وجود دارد ایمنی هواپیما است. در واقع باید بدانیم کدام شرکت های هواپیمایی بدون هیچ خطری بهتر می‌توانند مسافران را به مقصد برسانند؟

برای پاسخ به این سوال AirlineRatings.com یک بررسی سالانه برای تعیین ایمن ترین خطوط هوایی در جهان انجام می‌دهد. این شرکت 98 ساله مستقر در استرالیا، 385 شرکت هواپیمایی را با استفاده از معیارهای مختلف از جمله سن ناوگان، تصادفات شدید و حوادث جدی و ممیزی های دولتی بررسی می‌کند. حتی امتیاز COVID-19 را نیز به آخرین نتایج خود افزود.

در اینجا 10 خط هوایی وجود دارد که AirlineRatings.com معتقد است به ترتیب ایمن ترین ایرلاین ها در سال 2021 هستند.

ایمن ترین ایرلاین های جهان

کانتاس

کانتاس در سال 1920 تاسیس و در حال حاضر به بزرگترین خط هوایی استرالیا تبدیل شده است. کانتاس در طول 97 سال سابقه خود رکورد شگفت انگیزی از اولین موارد ایمنی و عملیاتی را به دست آورده و به عنوان امن ترین شرکت هواپیمایی در جهان شناخته می‌شود، زیرا در دوره های اخیر هیچ تصادفی نداشته است. ناوگان کانتاس در سیدنی مستقر است و این ایرلاین با استفاده از هواپیماهای مدرن ایرباس و بوئینگ به بیش از 20 کشور جهان به 80 مقصد پرواز می‌کند.

قطر ایرویز

هواپیمایی قطر از زمان راه اندازی آن در سال 1997، افتخارات زیادی کسب کرده است و به یکی از گروه های برتر شرکت های هواپیمایی در سراسر جهان تبدیل شده است که دارای امتیاز 5 ستاره توسط Skytrax است. قطر ایرویز از 150 پایگاه بین المللی در سراسر آفریقا، آسیای میانه، اروپا، شرق دور، آسیای جنوبی، خاورمیانه، آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی و اقیانوسیه با استفاده بیش از 180 ناوگان بوئینگ و هواپیماهای ایرباس خدمات رسانی می‌کند. این شرکت هواپیمایی به عنوان رهبر صنعت در ایمنی هواپیمایی، سابقه عملکرد ایمنی و امنیتی قوی را نشان داده است.

ایر نیوزلند

ایر نیوزلند در سال 1940 تأسیس شد و تقریباً به 17 میلیون مسافر در سال، خدمات مسافرتی و باری ارائه می‌دهد. این شرکت هواپیمایی مستقر در اوکلند، یک شبکه جهانی را با 20 مقصد داخلی و 32 مقصد بین المللی در 20 کشور، عمدتا در اطراف و در حاشیه اقیانوس آرام (استرالیا و اقیانوس آرام جنوبی) اداره می‌کند. این ایرلاین که از نظر فرهنگ ایمنی بسیار مشهور است، از سال 1999 عضو Star Alliance  (بزرگترین اتحادیه هواپیمایی جهانی) در جهان است.

خطوط هوایی سنگاپور

این ایرلاین که در سال 1972 تاسیس شد، بیش از هر شرکت هواپیمایی دیگر، جوایز زیادی را از آن خود کرده است. خطوط هوایی سنگاپور دارای هواپیمای ایرباس A380 (بزرگترین هواپیمای مسافربری جهان) و همچنین بوئینگ 787 و نسخه فوق العاده برد ایرباس A350-900 است.

ایرلاین سنگاپور به دلیل خدمات با کیفیت بالا و کارایی کارآمد، مورد ستایش جهانی قرار گرفته است. علاوه بر این، این ایرلاین که از سال 2000 بدون تصادف بوده، به عنوان یکی از ایمن ترین ایرلاین های جهان شناخته شده است.

امارات

هواپیمایی امارات در لیست بزرگترین ایرلاین های جهان است و یکی از معدود شرکت های هواپیمایی است که ناوگان هواپیمایی تمام بدنه خود را اداره می‌کند. همچنین این ایرلاین صاحب بزرگترین اپراتور ایرباس A380 و بوئینگ 777 روی کره زمین است که در مرکز خود در فرودگاه بین المللی دبی فعالیت می‌کند.

این ایرلاین شبکه گسترده ای از خدمات را در خاورمیانه و آفریقا، آسیا، اقیانوس آرام جنوبی، آمریکای شمالی، اروپا و آمریکای جنوبی ارائه می‌دهد. این شرکت هواپیمایی در تاریخ 35 ساله خود، تنها یک حادثه ی از دست دادن بدنه داشته است.

اوا ایر

اوا ایر دومین خط هوایی بزرگ تایوانی (بعد از خطوط هوایی چین) است و در فرودگاه بین المللی تایوان در نزدیکی تایپه مستقر است. این شرکت هواپیمایی خصوصی یک ایرلاین 5 ستاره است که توسط Skytrax رتبه بندی شده و به بیش از 40 مقصد بین المللی در 4 قاره پرواز می‌کند.

اوا ایر که بیشتر بخاطر هواپیماهای خود با مضمون Hello Kitty شناخته می‌شود مدتهاست که یکی از بهترین و ایمن ترین خطوط هوایی آسیا محسوب می‌شود. این ایرلاین از زمان تاسیس خود در سال 1988 تاکنون هیچ گونه خسارت بدنه، تصادف و تلفات جانی نداشته است.

اتحاد ایرویز

هواپیمایی اتحاد حامل پرچم دومین ایرلاین بزرگ امارات متحده عربی (بعد از امارات) است. اتحاد که فعالیت های تجاری خود را از سال 2003 آغاز کرد، از فرودگاه بین المللی ابوظبی به عنوان مرکز خود استفاده می‌کند. این شرکت هواپیمایی بیش از 1000 پرواز در هفته به 120 مقصد مسافری و باری در خاورمیانه، آفریقا، اروپا، آسیا، استرالیا و آمریکا با بیش از 120 ناوگان ایرباس و بوئینگ انجام می‌دهد.

اتحاد همچنین یکی از سبزترین خطوط هوایی است. این شرکت هواپیمایی تعهد خود را برای دستیابی به هدف حداقل انتشار صفر کربن خالص تا سال 2050 اعلام کرد. هواپیمایی اتحاد در 17 سال پرواز مسافران خود در سراسر جهان، رکورد ایمنی کامل خود را حفظ کرده است.

خطوط هوایی آلاسکا

از زمان خریداری Virgin America در سال 2016، شرکت هواپیمایی آلاسکا پنجمین شرکت هواپیمایی بزرگ ایالات متحده آمریکا است. این شرکت به بیش از صد مقصد در ایالات متحده آمریکا، هاوایی، کانادا، کاستاریکا و مکزیک پرواز دارد. سالانه بیش از 45 میلیون مسافر با هواپیمایی آلاسکا پرواز می‌کنند. این شرکت هواپیمایی مستقر در واشنگتن که در سال 1932 تاسیس شد، طی سالیان گذشته به دلیل داشتن فضای خانوادگی، خدمات پسندیده و آرام، عملکرد به موقع، برنامه سفر  وامکانات عالی و فرهنگ ایمنی امتیازات بالایی را کسب کرده است.

کاتای پاسیفیک

این شرکت هواپیمایی به بیش از 90 مقصد و حدود 35 کشور در سراسر آسیا، اقیانوس آرام، اروپا، آمریکای شمالی، خاورمیانه و آفریقا خدمات ارائه می‌دهد. در دو دهه گذشته کاتای پاسیفیک هیچ اتفاق قابل توجهی نداشته است.

بریتیش ایرویز

خطوط هوایی بریتیش ایرویز شماره یک شرکت حمل و نقل لندن، بزرگترین بازار بین المللی هواپیمایی جهان و شماره یک شرکت هواپیمایی اروپایی در سراسر اقیانوس اطلس شمالی است. در حال حاضر هواپیماهای بریتیش ایرویز به بیش از 70 کشور مختلف پرواز می‌کنند. بریتیش ایرویز بیش از 40 میلیون مشتری در سال حمل می‌کند و نزدیک به 300 ناوگان هواپیما دارد.

آدرس و شماره تماس ایرلاین های ایران
زمانی پیش میاید به دلایلی چون کنسلی بلیط هواپیما، مهر کردن بلیط و یا سوالاتی در خصوص پرواز نیاز به شماره و آدرس ایرلاین مربوطه دارید. در این پست اطلاعات تماس ایرلاین های داخلی همراه با آدرس به صورت یکجا آماده شده. تعداد ایرلاین های مسافری داخلی بیش از 16 شرکت است که در اینجا اطلاعات تماس آنها لیست شده است. ادامه مطلب...


خطرناک ترین ایرلاین های جهان

هر بار که اخبار را روشن می‌کنید، یک سقوط بزرگ هواپیما رخ داده است. به نظر می‌رسد خطوط هوایی ناامن همه جا پرواز می‌کنند. خبر خوب این است که با وجود خطرناک بودن پرواز، به طور کلی ایمنی شرکت های هواپیمایی جهان هر سال بهبود می‌یابد. خبر بد؟ هیچ یک از خطوط هوایی خطرناک جهان خبرساز نیستند، این بدان معناست که شما ممکن است سهوا و بدون اطلاع قبلی سوار یکی از هواپیماهای آنها شوید. لیست زیر خطرناک ترین ایرلاین های جهان را به ترتیب از کم خطر ترین تا پر خطرترین معرفی میکند.

Lion Air

Lion Air  در طول مدت فعالیت خود متحمل خسارات زیادی شده است، اگرچه فقط یکی از آنها تاکنون خبرساز شده است. از طرف دیگر، تنها چیزی که خطرناک تر از سابقه ایمنی Lion Air است، کرایه های پایین آن است که مقاومت در برابر آن بسیار دشوار است، حتی اگر ترجیح می‌دهید از خطوط هوایی ناامن خودداری کنید.

Nepal Airlines

خطوط هوایی نپال با داشتن تقریبا دوازده تصادف مرگبار در سه دهه گذشته، علی رغم یک برنامه نسبتاً متوسط ​​پرواز، فقط یک ستاره (از هفت تا) از AirlineRatings.com، کسب می‌کند. گنجاندن خطوط هوایی نپال در میان خطرناکترین ایرلاین های جهان ممکن است برایتان تعجب آور باشد، زیرا شما فکر می‌کنید پرواز آن به فرودگاه هومالیا لوکلا انجام نمی شود، فرودگاه که بسیاری از مردم آن را خطرناکترین فرودگاه جهان می‌دانند.

Kam Air

Kam Air فقط یک دهه است که در افغانستان فعالیت می‌کند، اما قبلاً تصادفات مهلکی را تجربه کرده که منجر به کشته شدن بیش از 100 مسافر شده است و همین موضوع آن را به یکی از خطرناک ترین خطوط هوایی در جهان تبدیل کرده است.

SCAT Airlines

شرکت هواپیمایی SCAT مستقر در قزاقستان به هیچ وجه مورد پسند شما واقع نمی شود. متأسفانه، رکورد هوایی چند تصادف منجر به مرگ (فقط یک مورد) از زمان آغاز فعالیت SCAT  در سال 1997 آن را در لیست سیاه خطرناکترین خطوط هوایی جهان در بیش از دو دهه قرار داده است!

ایمن ترین ایرلاین های ایران

شرکت هواپیمایی ماهان

ماهان ایر در تهران واقع شده است و یک شرکت هواپیمایی خصوصی است. این شرکت هواپیمایی با ارائه امکانات مناسب به مسافران از جمله فضای کافی بین صندلی، نوشیدنی، غذا با کیفیت بالا و همچنین قیمت مناسب بلیط هواپیمای آن جز محبوب ترین ایرلاین های داخلی از نظر گردشگران است.

شرکت هواپیمایی کیش ایر

کیش ایر به حدود 25 مقصد پرواز می‌کند. این شامل حدود 20 نقطه در ایران و همچنین فرودگاه های آذربایجان، عراق، عمان، سوریه، ترکیه و امارات متحده عربی است. ناوگان هواپیمایی کیش ایر از 12 نوع هواپیما تشکیل شده است: سه فروند Fokker 100، پنج McDonnell Douglas MD-82 و چهار McDonnell Douglas MD-83.  این ایرلاین توانسته با خدمات بی نظیر خود، از نظر ایمنی نیز 6 ستاره (از 7 ستاره) را کسب کند.

شرکت هواپیمایی معراج

این ایرلاین نیز که در سال 2010 تاسیس شده با داشتن ناوگان های ایرباس A300-600 ،A320-200 ،A321-200 ،A340-300 در لیست امن ترین ایرلاین های داخلی قرار گرفته است.

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info