10 تا از بهترین جاهای دیدنی کیش

کیش با جاذبه‌های گردشگری متنوعی مانند کشتی یونانی، پارک دلفین‌ها، باغ پرندگان، اسکله تفریحی، درخت سبز، بازارها و رستوران‌های محلی توانسته است یکی از بهترین مقصدهای تفریحی ایران شود.

  • تعداد بازدید: 332
  • ارسال در تاریخ: ۱۲ آذر ۱۴۰۲
  • بروزرسانی: ۱۶ آذر ۱۴۰۲
  • میانگین مطالعه: 5 دقیقه

10 تا از بهترین جاهای دیدنی کیش که نباید از دست بدهید!

جزیره کیش، با تاریخچه‌ی غنی و فرهنگ متنوع، مراکز خرید فراوان و سواحل زیبایش هر ساله میلیون‌ها گردشگر را به خود جذب می‌کند. توجه داشته باشید که حمل خودرو به این جزیره هزینه زیادی دارد، بنابراین خرید بلیط هواپیما برای سفر به کیش گزینه‌ای راحت و مقرون به صرفه است. کیش با جاذبه‌های گردشگری متنوعی مانند کشتی یونانی، پارک دلفین‌ها، باغ پرندگان، اسکله تفریحی، درخت سبز، بازارها و رستوران‌های محلی توانسته است یکی از بهترین مقصدهای تفریحی ایران شود.

کشتی یونانی

یکی از بهترین چشم‌اندازهای جزیره کیش، غروب خورشید در آب‌های خلیج فارس است. چیزی که آب‌های غربی جزیره کیش را خاص کرده، کشتی باربری قدیمی است که دهه‌هاست در ساحل کیش به گل نشسته است. این کشتی در سال 1345 مواد نفتی حمل می‌کرد و در جنوب غربی جزیره پهلو گرفته بود و امروزه یکی از زیباترین مناظر جزیره کیش برای تماشا و عکاسی است. در ساحل کشتی یونانی امکانات زیادی مانند رستوران‌های ایرانی و لبنانی، کافی‌شاپ‌ها و مکانی برای اجاره دوچرخه ساحلی وجود دارد. اگر به پیک‌نیک ساحلی در محیطی آرام علاقه دارید، ساحل کشتی یونانی تجربه‌ای به‌ یاد ماندنی برای شماست.

پارک دلفین کیش

دلفیناریوم کیش یکی از بهترین جاهای دیدنی است که برای خانواده‌ها بسیار جذاب است. تماشای اجرای دلفین‌ها و شیرهای دریایی برای کودکان بسیار جذاب است و آن‌ها را هیجان‌زده می‌کند. این پارک 100 هکتاری که در قسمت جنوب شرقی جزیره کیش قرار دارد میزبان 20 نوع پستاندار دریایی از جمله دلفین‌ها، شیرهای دریایی، پنگوئن‌ها و... است.

در هنگام خرید بلیط هواپیما کیش از آژانس مسافرتی، می‌توانید از آن‌ها بخواهید تا بلیط دلفیناریوم را برای شما رزرو کنند. بنابراین نیازی به ماندن در صف طولانی باجه بلیط در هوای گرم کیش ندارید.

باغ پرندگان کیش

باغ پرندگان در دلفیناریوم کیش واقع شده است. در این باغ 57 گونه پرنده مانند پلیکان، شترمرغ، طاووس، طوطی‌، توکان، لک‌لک، پنگوئن‌های آفریقایی و دیگر گونه‌های کمیاب مانند تمساح‌ها، آهوها و میمون‌هاست. هنگام بازدید از باغ ، رنگ‌ها و شکل‌های مختلف پرندگان چشمانتان را نوازش خواهد کرد و مکانی لذت‌بخش برای پرنده‌دوستان و کودکان است.

اسکله تفریحی کیش

اسکله تفریحی کیش مکانی است که می‌توانید بدون خستگی ساعت‌ها در آن وقت بگذرانید. این اسکله 10 هزار متر مربع مساحت دارد و یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی کیش است که گردشگران از آن بازدید می‌کنند. تفریحات آبی مانند جت‌اسکی، قایق‌سواری، غواصی و... چند مورد از سرگرمی‌های تفریحی این اسکله هستند. سوار شدن بر قایق‌های کف شیشه‌ای و تجربه دیدن ماهی‌ها و موجودات دریایی در آب‌های زلال خلیج فارس در زیر پایتان را فراموش نکنید. در هنگام پیاده‌روی و یا دوچرخه سواری می‌توانید ماهیگیران زیادی را ببینید که مشغول ماهیگیری در اسکله هستند. تماشای دریا، غروب آفتاب و پرندگان دریایی در اسکله تفریحی کیش آرامش‌بخش است.

آکواریوم کیش

یکی دیگر از جاهای دیدنی جزیره کیش، آکواریوم کیش است. این آکواریوم مخصوص ماهیان آب شیرین ساخته شده و با گنجایش 20 هزار لیتری خود، محل زندگی بیش از 70 نوع ماهی تزئینی است. این ماهی‌ها از نظر شکل، رنگ، فلس و ظاهر بسیار زیبا و کمیاب هستند. علاوه بر بخش ماهی‌ها در این آکواریوم خزندگان، پرندگان و پستانداران کمیاب دیگری نیز وجود دارند. این مکان برای کودکان بسیار جذاب است.

خانه بومیان کیش

خانه بومیان کیش، خانه‌ای قدیمی است که به یکی از افراد مشهور و ثرتمند کیش تعلق داشته است. این مکان دیدنی قدمتی 200 ساله دارد و وسعت آن به 1200 متر مربع می‌رسد. این خانه که بوی سادگی و صمیمیت می‌دهد مکانی عالی برای آشنایی با فرهنگ محلی جزیره کیش است. خانه بومیان کیش 15 اتاق مختلف دارد که هرکدام از آن‌ها عملکرد و تزئینات خاص خود را دارد. این مجموعه تاریخی از سال 93 به عنوان موزه مردم شناسی بومیان کیش فعالیت خود را آغاز کرد و امکاناتی مانند رستوران محلی، فروشگاه صنایع‌دستی و... دارد.

درخت سبز کیش

در جزیره کیش درختی کهن با شاخه‌های سرسبز وجود دارد که بسیاری از مردم برای برآورده شدن آرزوهای خود، پارچه‌ای به آن گره می‌زنند. قدمت درخت سبز کیش به 600 سال قبل برمی‌گردد و  همچنان درختی زنده و سرسبز است. این درخت از گونه لور است و در آن زمان از کشور هند وارد ایران شده است. شاخه‌های این گونه درخت اگر به انداره کافی رشد کنند، می‌توانند به سطح زمین برسند، وارد زمین شوند و ریشه بدهند. این شکل عجیب و جالب درخت لور آن را به یکی از جاهای دیدنی مهم کیش تبدیل کرده است.

پارک هنگام

پارک هنگام یکی از پارک‌های زیبا و سرسبز کیش است. درختان نخل زیبایی در پارک هنگام وجود دارد و موقعیت مکانی آن نزدیک پلاژ شنای آقایان است. در پارک امکاناتی چون پیست دوچرخه سواری، مکانی برای کرایه اسکوتر و موتور برقی وجود دارد و علاوه بر آن نزدیکی به رستوران‌ها، کافی‌‌شاپ‌ها و مراکز خرید بزرگ و معروف جزیره باعث شده است تا افراد زیادی تمایل به گذراندن بخشی از اوغات فراغت خود در پارک هنگام داشته باشند.

شهر زیرزمینی کاریز

شهرزیرزمینی کاریز در 2500 سال پیش، آب مورد نیاز اهالی کیش را تامین می‌کرد. کاریز تنها قنات کشور است که در جزیره‌ای مرجانی قرار دارد. فسیل حلزون‌ها، صدف‌ها و مرجان‌های طبیعی موجود در سقف این قنات عمری حدود صد میلیون سال دارند که کاریز را به یک جاذبه گردشگری جذاب کیش تبدیل کرده‌اند. اکنون شهرزیرزمینی کاریز با داشتن امکانات رفاهی متعدد مانند رستوران، غرفه صنایع دستی و موزه از گردشگران جزیره کیش میزبانی می‌کند.

پارک آبی اوشن

پارک آبی اوشن یکی از بهترین پارک‌های آبی ایران است که برای تمام رده‌های سنی، از بانوان تا آقایان مناسب است. چیزی که پارک آبی اوشن را از دیگر پارک‌های آبی متمایز می‌کند، روباز بودن آن است. نگران روباز بودن آن نباشید زیرا این پارک منطقه ممنوعه پروازی است و هیچ ساختمانی به آن دید ندارد، بنابراین می‌توانید با خیال راحت از یک روز هیجان انگیز لذت ببرید. این پارک وسعت زیادی داشته و فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های زیادی در آن وجود دارد.

کلام آخر

این روزها سفر به کشورهای خارجی و گشت و گذار در سواحل معروف دنیا، هزینه‌ زیادی دارد. بنابراین سفر به جزیره معروف خاورمیانه گزینه خوبی برای عوض شدن حال و هوای شماست. کیش از آن جزایری است که حال و هوای آرامش بخشی را برایتان رقم خواهد زد بنابراین داشتن برنامه سفر کیش و اطلاع از جاهای دیدنی این جزیره تماشایی برای هر گردشگری ضروری است. در این مقاله چند مکان گردشگری مهم کیش را به شما معرفی کردیم که اطلاع از آن‌ها به شما کمک می‌کند تا به بهترین شکل ممکن از زمان اقامت خود در این جزیره زیبا استفاده کنید.

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
  • هلیا شنبه ۲۵ آذر
    خیلی عالی بود و مفید.
  • Sara سه شنبه ۲۱ آذر
    در مورد کیش بیشتر مطلب بذارید و در مورد هزینه های تفریحات و جاهای دیدنی هم صحبت کنید. ممنون.
  • Hj شنبه ۱۸ آذر
    خیلی مفید بود
  • ح.علیزاده شنبه ۱۸ آذر
    خیلی هم عالی
  • سارا شنبه ۱۸ آذر
    عالی بود
  • shirin شنبه ۱۸ آذر
    بسیار عالی و کاربردی
    • لطفی
      شنبه ۱۸ آذر پاسخ
      بسیار عالی ممنون بابت مطالب عالی تون
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info