۵ مورد از بهترین اقامتگاه های بوم گردی اصفهان

اصفهان یا سپاهان قدیم یکی از تاریخی‌ترین شهرهای ایران است. این شهر توریستی تقریباً در مرکز ایران قرار گرفته است و سومین شهر پرجمعیت ایران پس از شهرهای تهران و مشهد است. اصفهان تاریخی کهن دارد و آثار تاریخی و گردشگری بسیار زیادی را در خود جای داده است. این عامل سبب شده است تا گردشگران ایرانی و خارجی از همه جای دنیا بلیط هواپیما خریداری کرده و به این شهر سفر کنند.

  • تعداد بازدید: 1318
  • ارسال در تاریخ: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • بروزرسانی: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • میانگین مطالعه: 7 دقیقه

اصفهان در سه نوبت مختلف پایتخت ایران انتخاب شد و در دوره صفویان رونق بسیار زیادی گرفت. بیشتر بناهای به جای مانده در اصفهان نیز به همان دوره مربوط می‌شوند. این آثار از ارزش تاریخی بسیار زیادی برخوردار هستند که شماری از آن‌ها در یوسنکو به ثبت رسیده‌اند. این شهر به داشتن مناره‌های بلند، مساجد قدیمی، باغ‌های زیبا، پل‌های سرپوشیده و ... شهرت دارد.

از مشهورترین جاهای دیدنی اصفهان می‌توان به کاخ چهل ستون، پل خواجو، منارجنبان، سی و سه پل، عمارت عالی قاپو، مسجد شیخ لطف الله و دیگر جاهای دیدنی اشاره کرد.

اگر قصد استفاده از تور اصفهان یا سفر به این شهر توریستی را دارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. اصفهان دارای اقامتگاه‌های متنوعی است. از هتل‌های لوکس گرفته تا هتل آپارتمان و سوئیت همگی در این شهر قابلیت رزرو کردن دارند. با این حال اقامت در مجموعه‌های سنتی و بومگردی لذت دیگری دارد. در این مقاله به بررسی ۵ مورد از بهترین اقامتگاه های بوم گردی اصفهان خواهیم پرداخت.

اقامتگاه بوم گردی سرای سفیر اصفهان

یکی از بهترین اقامتگاه‌های بومگردی در اصفهان اقامتگاه سفیر است که همچون دیگر اقامتگاه‎های بومگردی در ابتدا یک خانه شخصی و قدیمی بوده است. این اقامتگاه به شکل بسیار هنرمندانه‌ای بازسازی و زیباسازی شده است. در اتاق‌های این اقامتگاه وسایلی همچون یخچال، تخت خواب، مبل و دیگر تجهیزات ضروری وجود دارد اما با این حال همچنان حالت سنتی خود را حفظ کرده است.

این اقامتگاه حیاط بسیار دلنشینی دارد که بسیار سرسبز و باصفا است. قدم زدن یا خوردن چای در این حیاط می‌تواند لذت سفر شما را چندین برابر کند. در این اقامتگاه بومگردی یک کافی‌شاپ، رستوران و شربتخانه نیز وجود دارد.


اقامتگاه بوم گردی خان نشین اصفهان

یکی از پرطرفدارترین اقامتگاه‌های بومگردی اصفهان، خان نشین است. این اقامتگاه یک خانه قدیمی است که در حال حاضر بازسازی شده است. این اقامتگاه یک حیاط زیبا و باصفا دارد که یک حوض وسط آن قرار گرفته است. این حوض به قدری زیبا و آرام‌بخش است که در چشم گردشگران را در همان نگاه اول به خود جذب می‌کند. نشستن کنار این حوض در روزهای گرم تابستان بسیار لذت بخش و دلپذیر است.

این خانه معماری قدیمی دارد. گچ‌بری‌ها و ستون‌های این خانه جلوه زیبایی دارند و شیشه‌های رنگی آن بسیار چشم نواز هستند. اتاق‌های این اقامتگاه همگی فرش شده‌اند و مبل، رختخواب، یخچال و ... در آن‌ها قرار گرفته است. هزینه اقامت در این اقامتگاه بومگردی به تعداد شب‌های اقامت و گنجایش اتاق‌ها بستگی دارد.

اقامتگاه بوم گردی آریو اصفهان

این اقامتگاه ظاهری ویژه‌تر از سایر اقامتگاه‌ها دارد تمامی این مجموعه کاشی کاری شده است و از همان ابتدای ورود فضای گرم و دلنشین اقامتگاه شما را مجذوب خود می‎کند. پنجره‌های چوبی و شیشه‌های رنگی بسیار زیبا هستند و حس قدیمی بودن به شما القا می‌کند.

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این اقامتگاه کافه‌ای است که در طرف دیگر مجموعه قرار گرفته است. این کافی شاپ و خوراکی‌های آن مدرن است اما ظاهر آن به سبک و سیاق قدیمی طراحی شده است. دیواره‌های آجری، میز و صندلی چوبی، رومیزی‌های قلمکاری شده و ... از ویژگی‌های این کافی شاپ است.

اتاق‌های این اقامتگاه به تخت خواب، تلویزیون، یخچال، میز آرایش و ... مجهز شده است. حتی روتختی‌های این اتاق‌ها نیز ظاهری سنتی دارند. اتاق‌های اقامتگاه بومگردی آریو اصفهان سه نفره و چهار نفره هستند. در بسیاری از روزهای سال این اتاق‌ها با چند درصد تخفیف به گردشگران اجاره داده می‌شود.

سرای سنتی و اقامتگاه بومگردی هاتف به داشتن حیاطی دنج، حوض آبی، گلدان‌های رنگارنگ شمعدانی و طبیعتی زیبا شهرت دارد. این اقامتگاه حال و هوای دیگری دارد و رنگ و لعاب بسیار زیادی در آن به کار رفته است. این اقامتگاه همچون دیگر اقامتگاه‌های بومگردی مجهز است و اتاق‌های آن تجهیزات کافی را دارد. بخشی از حیاط این اقامتگاه تخت‌های دارد که می‌توانید صبحانه، نهار یا شام خود را روی آن‌ها نوش جان کنید. اتاق‌های سرای سنتی هاتف ۵ نفر ظرفیت دارد و قیمت آن تقریباً مقرون به صرفه است.

اگر بلیط هواپیما اصفهان خریداری کرده‌اید و قصد دارید از این شهر زیبا بازدید کنید، اقامت در یک مجموعه سنتی و بومگردی بسیار دلنشین است و می‌تواند لذت سفر شما را چند برابر کند. سرای سنتی هاتف اصفهان از اقامتگاه‌های پرطرفدار این شهر است.

اقامتگاه بوم گردی ملک التجار اصفهان

یکی از هیجان‌انگیزترین و زیباترین اقامتگاه‌های بومگردی اصفهان ملک التجار است که بنای اولیه آن از دوره صفویه به جای مانده است. این بنا یک خانه تاریخی و قدیمی بوده است که اکنون بازسازی شده و در اختیار گردشگران قرار گرفته است.

در بازسازی این خانه تلاش شده است که معماری و حالت سنتی آن به هم نریزد. تزئینات این خانه همچون سال‌های اولیه است. ستون‌ها، پنجره‌ها و درب‌های این اقامتگاه چشم هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند. به عنوان مثال در اتاق‌های این اقامتگاه آیینه کاری و گچبری‌هایی از گذشته باقی مانده است که تمامی آن‌ها به دوره صفویان مربوط می‌شود.

اقامتگاه ملک التجار اصفهان در بافت قدیمی شهر واقع شده است. با مراجعه به این اقامتگاه می‌توانید ار جاهای دیدنی قسمت سنتی و قدیمی شهر نیز بازدید کنید. به عنوان مثال این اقامتگاه در مجاورت مسجد جامع عتیق واقع شده است. هزینه این اقامتگاه همچون دیگر اقامتگاه‌ها به تعداد شب‌های اقامت و گنجایش اتاق‌ها بستگی دارد.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی ۵ مورد از بهترین اقامتگاه های بوم گردی اصفهان پرداختیم. اگر قصد کردید چندین روز در این شهر اجاره ویلا انجام دهید، می‌توانید یکی از اقامتگاه‌های بومگردی این لیست را انتخاب کنید. اقامتگاه‌های بومگردی دیگری همچون پاسارگاد اصفهان، گاره دژ ورزنه، مرزاچو بنی فاطمی و ... در این شهر یا اطراف آن وجود دارد که همگی آن‌ها برای اقامت گزینه ‎های مناسبی هستند.

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
  • حسین بهاری ورزنه چهارشنبه ۲۸ دی
    باسلام وادب واحترام اینجانب حسین بهاری ورزنه دارای اقامتگاه سنتی به نامعمارت سنتی شاباز ورزنه در شهر کویری ورزنه هستم وآماده همکاری 09132030776-09905047932 شاید یکی از بهترین اقامتگاها در شهر ورزنه هستند 8اتاق 8 سرویس بهداشتی ایرانی وفرنگی حیاط بزرگ حوض آب وشاه نشین کل پشت بام آجر فرش برای خوابیدن در پشت بام ورصد ستاره وستاره چینی .درعمارت سنتی شاباز ورزنه می‌توانید زیر کرسی بنشینید و از صدای ساز و موسیقی لذت ببرید، می‌توانید شتر سواری کنید یا شبانه به دل کویر بزنید و تجربه مهیا کردن آتش را زیر آسمان پرستاره کسب کنید. اکثر مسافرهایی که به سفرهای کویری علاقه‌مند هستندیا در عمارت سنتی شاباز اقامت داشتند و یا وصف صفای این کلبه را شنیده‌اند. ورزنه اولین فلکه بعد از پمپ بنزین (فلکه نماز)خیابان شیخ بهایی بعد از فروشگاه کورش اولین کوچه شهید خیرالهی عمارت سنتی شاباز ورزنه
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info