۷ بازار معروف مشهد که باید از آن‌ها دیدن کنید

مشهد به دلیل وجود بارگاه امام هشتم شیعیان یکی از توریستی‌ترین قطب‌های گردشگری در ایران است. علاوه بر مراکز تفریحی و مذهبی بازارهای این شهر نیز تنوع زیادی دارند و متنوع‌ترین اجناس را به مشتریان عرضه می‌کنند.

  • تعداد بازدید: 2514
  • ارسال در تاریخ: ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
  • بروزرسانی: ۲ خرداد ۱۴۰۲
  • میانگین مطالعه: 7 دقیقه
تبلیغات آژانس های مسافرتی

مشهد به دلیل وجود بارگاه امام هشتم شیعیان یکی از توریستی‌ترین قطب‌های گردشگری در ایران است. علاوه بر مراکز تفریحی و مذهبی بازارهای این شهر نیز تنوع زیادی دارند و متنوع‌ترین اجناس را به مشتریان عرضه می‌کنند. اگر شما نیز با بلیط هواپیما تهران مشهد قصد سفر به این شهر زیبا را دارید و مشتاقید بدانید بازارهای معروف مشهد کدامند این مقاله را از دست ندهید.

بازار فردوسی

یکی از محبوب‌ترین بازارهای مشهد فردوسی نام دارد که به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید این شهر شناخته می‌شود. از جمله اقلامی که در این پاساژ به فروش می‌رسد می‌توان به پوشاک کودک و سیسمونی، کیف و کفش، پوشاک بزرگسالان، روسری، مانتو، طلا و جواهر، ساعت و زیورآلات اشاره کرد که همگی تنوع خوبی دارند. همچنین اگر قصد خرید عطر، نقره‌جات و مانتو دارید بازار فردوسی مشهد گزینه خوبی برای تهیه این اقلام است. بد نیست بدانید که در این پاساژ کافه و رستوران هم وجود دارد و اگر خسته و یا گرسنه شدید می‌توانید در آنجا یک خوراکی لذیذ سفارش داده و تجدیدقوا کنید. همچنین در بازار فردوسی فضای اختصاصی کودکان وجود دارد که این امکان را به کودک دلبندتان می‌دهد تا با ماشین‌های مخصوص بازی کرده و سرگرم شود. امکانات این پاساژ در نوع خوب قابل قبول است به همین دلیل در تور مشهد نیز معمولا گنجانده شده و مورد بازدید قرار می‌گیرد.

آدرس بازار فردوسی: مشهد، انتهای بلوار مفتح، نرسیده به میدان

مرکز خرید آسمان

یکی از لوکس‌ترین و مشهورترین بازارهای مشهد آسمان نامیده می‌شود که تنها چهار کیلومتر با حرم مطهر فاصله دارد. این پاساژ علاوه بر داشتن تنوع در فروشگاه پارکینگ طبقاتی بزرگی دارد که در ۱۸ طبقه ساخته شده است. به همین دلیل لازم نیست نگران جای پارک اتومبیل خود باشید. اکثر مغازه‌های موجود در پاساژ آسمان به عرضه اقلام متنوعی مانند  کیف و کفش، پوشاک، لوازم آرایشی، عطر، بدلیجات و غیره می‌پردازند و هرچه که بخواهید می‌توانید در انجا پیدا کنید. همچنین اگر قصد خرید سوغات مشهد دارید این مرکز خرید را با محصولات مختلف به شما پیشنهاد می‌کنیم. این مرکز تجاری علاوه بر تعداد زیادی فروشگاه یک شهربازی سرپوشیده نیز در خود جای داده مهیج‌ترین وسایل بازی را دارید. لذا بعضی افراد صرفا برای تفریح به آنجا می‌روند و بسیار پرطرفدار است. رستوران و فست فود مرکز خرید آسمان نیز در طبقه یازدهم قرار گرفته که اشراف خوبی به کل شهر دارد. از آنجا می‌توانید کل شهر مقدس مشهد را تماشا کرده و خود را به یک غذای خوش طعم و بو مهمان کنید. گشت و گذار در این پاساژ می‌تواند تجربه‌ای لذت‌بخش باشد و روز خوبی را برایتان رقم بزند.

آدرس پاساژ آسمان: مشهد، میدان ۱۷ شهریور، مرکز خرید آسمان

مرکز تجاری الماس شرق

یکی دیگر از بازارهای مشهد که وسعت و شکوه فراوانی هم دارد مرکز تجاری الماس شرق است. این پاساژ وسیع در منطقه تجاری گردشگری سپاد قرار دارد و با معماری ایرانی اسلامی خود جذابیت توجه هر فردی را جلب می‌کند. پاساژ الماس شرق شبیه به الماس طراحی شده و گنبد ان نمای جذابی دارد. این مرکز تجاری که در ۶ طبقه ساخته شده است تقریبا ۱۵۰۰ واحد تجاری را در خود جای داده که تنوع بسیار فراوانی در عرضه اقلام دارند. در آنجا هرچه که بخواهید اعم از پوشاک، لوازم خانگی، لوازم آرایشی، کیف و کفش، طلا و جواهر، سیسمونی و غیره یافت می‌شود. تنوع در مرکز تجاری الماس شرق به قدری بالاست که هرچه بخواهید به آسانی می‌توانید در انجا پیدا کنید. از دیگر بخش‌های این پاساژ می‌توان به کافی شاپ و رستوران اشاره کرد که همه روزه از افراد پذیرایی می‌کنند و هرچه که دوست دارند در اختیارشان قرار می‌دهند. لذا اگر در طول خرید گرسنه و یا خسته شدید پیشنهاد می‌کنیم که به کافه پاساژ رفته و خود را به دسر لذیذ مهمان کنید. شهر بازی مرکز خرید الماس شرق نیز در نوع خود بسیار پیشرفته است و با داشتن تفریحاتی مثل بولینگ، بیلیارد، اتاق گریم، دستگاه شبیه ساز و کارگاه خلاقیت کودکان افراد در هر سنی را سرگرم می‌کند. از دیگر امکانات مرکز تجاری الماس شرق می‌توان به سالن اجتماعات، آژانس مسافرتی، آب نما، نمازخانه و پارکینگ طبقاتی اشاره کرد که به خوبی طراحی شده‌اند.

آدرس مرکز خرید الماس شرق: مشهد، انتهای بلوار خیام شمالی

مرکز خرید آرمیتاژ

یکی دیگر از مراکز خرید معروف مشهد آرمیتاژ نام دارد که در ۳۴ طبقه ساخته شده است. این برج که تقریبا ۱۵۰ متر ارتفاع دارد از همه جای شهر قابل رویت است و دید خوبی به مناطق اطراف دارد. مرکز خرید آرمیتاژ در عین لوکس بودن دسترسی بسیار خوبی نیز دارد و به آسانی می‌توان به آنجا رفت. در این پاساژ هرچه که بخواهید اعم از لوازم الکترونیک، ساعت، عینک، وسایل آشپزخانه، طلا و جواهرات و محصولات چرمی یافت می‌شود که کیفیت بسیار خوبی دارند. ناگفته نماند که مرکز خرید آرمیتاژ بخش‌های گوناگون دارد و بسته به نوع خرید خود باید به قسمت مورد نظر بروید. مثلا بخش کودکان صرفا به سیسمونی، پوشاک و اسباب بازی اختصاص دارد و برای خرید این اقلام به این قسمت مربوطه آن بروید. از دیگر دیگر بخش‌های مرکز تجاری آرمیتاژ می‌توان به  فودکورت اشاره کرد که همه روزه انواع غذاهای ایرانی و فرهنگی را به فروش می‌رساند و بسته به سلیقه خود می‌توانید غذا سفارش دهید.  کافی شاپ و رستوران بین المللی آرمیتاژ نیز از دیگر بخش‌های این مجتمع بزرگ است که همه روزه میزبان مشتریان عزیز است.

آدرس مرکز تجاری آرمیتاژ: مشهد، نبش خیابان هفت تیز، خیابان گلشن

مرکز خرید وصال

یکی دیگر از بازارهای معروف مشهد مقدس پاساژ وصال است که در شمال شرق ایران شهرتی فراوان دارد. این مرکز خرید وسیع در ۶ طبقه ساخته شده است و ۴۰۰ واحد تجاری را در خود جای داده است. فروشگاه‌هایی که به عرضه برندهای مطرح دنیا می‌پردازند و اجناس آن‌ها کیفیتی عالی دارند. در مرکز تجاری وصال انواع پوشاک، خشکبار، عطر، لوازم آرایشی، کیف و کفش و غیره عرضه می‌شود. همچنین به دلیل داشتن ده‌ها فروشگاه مبلمان شهروندان مشهدی میزهای نهارخوری و مبلمان خود را از آنجا تهیه می‌کنند. از دیگر بخش‌های مرکز خرید وصال می‌توان به مجموعه علمی پروفسور بازیما اشاره کرد که همچون یک شهربازی خلاق کودکان و بزرگسالان را سرگرم می‌کند. اگر روزی گذرتان به این پاساژ افتاد بد نیست تا حتما از این مجموعه جالب دیدن کرده و لحظاتی مهیج را در نمایی از بدن انسان سپری کنید. رستوران، پارکینگ، نمازخانه و آسانسور پانوراما از دیگر امکانات مرکز تجاری وصال است که همه روزه به افراد سرویس‌دهی می‌کنند.

آدرس: مشهد، بلوار خیام شمالی، منطقه گردشگری سپاد، بلوار بهارستان، بهارستان ۶

مرکز تجاری پروما

اگر موفق به خرید بلیط تهران مشهد لحظه آخری مشهد شدید، حتما از قدیمی‌ترین پاساژ این شهر یعنی پروما دیدن کنید. مرکز خرید پروما در سال ۱۳۸۳ راه‌اندازی شده است و امکانات مدرن و قابل قبولی دارد. این پاساژ ۲۵۰ واحد تجاری در خود جای داده که انواع اجناس مثل لباس مجلسی، ساعت، ادکلن، بدلیجات، کادویی و غیره را به فروش می‌رسانند. همچنین اگر بخواهید شیرینی، لبنیان و خشکبار بخرید این پاساژ باکیفیت‌ترین‌ها را در اختیارتان قرار می‌دهد. از دیگر امکانات مرکز خرید پروما می‌توان به سالن بولینگ و بیلیارد آن اشاره کرد که همه روزه به افراد در تمام سنین خدمت‌رسانی کرده و لحظات خوشی را برایشان رقم می‌زنند. فروشگاه کتاب، وضوخانه، پارکینگ و فست فود از دیگر بخش‌های مرکز خرید پروما است که در صورت لزوم مورد استفاده قرار می‌گیرند.

آدرس مرکز تجاری پروما: مشهد، بلوار فردوسی، میدان جانباز

مرکز تجاری آلتون

 یکی دیگر از بازارهای معروف مشهد پاساژ آلتون است که در ۲۵ ساخته شده است. این مرکز تجاری محبوب بورس چرم، لوازم خانگی، پوشاک، پوشاک و غیره است و بسته به بودجه و سلیقه‌تان هرچه که بخواهید در ان یافت می‌شود. همچنین رستوران مشهور پسران کریم در پاساژ التون شعبه دارد و خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی را در اختیارتان قرار می‌دهد. لذا اگر روزی گذشتان به مشهد افتاد خوب است تا در مرکز تجاری آلتون به گردش و خرید بپردازید و از بودن در انجا لذت ببرید. لازم به یادآوری است که کافی شاپ، پارکینگ و فضای مختص کودکان از دیگر امکانات مرکز خرید آلتون به شمار می‌آید.

آدرس: مشهد، بلوار دانشگاه، بین خیابان ۲۲ و ۲۳

دیگر مراکز خرید مشهد 


  • مجتمع تجاری کیان سنتر
  • بازار رضا
  • مجتمع تجاری آرمان
  • بازار بزرگ مرکزی
  • مرکز خرید شرق زیست
  • پاساژ غدیر
  • بازار امین
  • مرکز خرید خورشید
  • مجتمع تجاری کاسپین مد

کلام آخر

اگر قصد سفر به مشهد مقدس را دارید سفرمارکت در کنار شماست تا با رزرو بلیط قطار مشهد و رزرو محل اسکان خدمات سفر را با بهترین قیمت تقدیمتان کند. برای این کار تنها کافیست در وب سایت ما جستجو کرده و هرآنچه که نیاز دارید را تهیه کنید.

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info