8 دلیل رد شدن ویزا دانشجویی شما برای سوئد

در طول سال های اخیر سوئد مقصد محبوبی برای دانشجویان بوده است. رویکرد این کشور کاملا مطابق سلیقه دانشجویان است، سطح هنری آن بالاست و سیستم آموزشی درخور توجهی دارند.

  • تعداد بازدید: 1878
  • ارسال در تاریخ: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • بروزرسانی: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • میانگین مطالعه: 5 دقیقه


بسیاری از دانشجویان برای مهاجرت به سوئد راه تحصیل را انتخاب می کنند. دانشجویان برای تحصیل در هر نقطه از دنیا احتیاج به ویزای تحصیلی دارند، اما آنها با رد شدن درخواست ویزای خود با یک مانع بزرگ مواجه می شوند. در نظر داشته باشید که رد شدن درخواست ویزای شما صرفا به معنای وجود یک مشکل در برنامه ویزای شماست و شما با رفع این مشکل می توانید ویزای خود را دریافت کنید.

1. فرم های ناقص: یکی از مهم ترین مشکلات، پاسخ ندادن به سوالاتی که حاوی اطلاعات حیاتی ست. توجه داشته باشید که این فرم ها نمایندگان شما در کنسولگری هستند و مسئولین از طریق این فرم ها می فهمند که شما واقعاً قصد تحصیل در سوئد را دارید و یا صرفاً قصد دیدن کردن از این کشور را دارید.

2. مدارک: در کنار فرم های شما مدارکی نیز از شما درخواست می شود. این مدارک باید کامل و مطابق با استاندارد های بین‌المللی باشد، همچنین ترجمه شده به زبان در خواست شده باشد. 

ویزای تحصیلی سوئد

3. متوجه نشدن سوالات در فرم:
یکی از مهم ترین و شایع ترین دلایل رد شدن ویزا، اشتباه جواب دادن به سوالات درون فرم هاست. برای بسیاری از دانشجویان اولین بار است که اقدام به تکمیل کردن این فرم ها می کنند، سوءتفاهم در فهمیدن سوالات بسیار رایج است. در نتیجه از درست بودن پاسخ های خود به سوالات اطمینان حاصل کنید. برای پیشگیری از به وجود آمدن مشکلاتی از این قبیل برای دریافت ویزا و پذیرش،  موسسه اعزام دانشجو و مهاجرتی EUstudy می تواند به شما در این امر کمک نماید.

4. اطلاعات اقتصادی: صداقت در گزارش اطلاعات اقتصادی بسیار اهمیت دارد؛ زیرا اشتباه بودن این اطلاعات می تواند باعث رد شدن ویزا شما بشود.

5. سوابق: گزارش سوابق مهاجرتی در کنار سوابق تحصیلی از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا وظیفه اصلی افسر ویزا تشخیص این موضوع است که آیا شما توانایی ترکیب در بدنه جامعه را دارید یا خیر.

6. صداقت: مهمترین مساله،  برای تمامی فرمهای درخواست پذیرش از جمله ویزا، مساله ی صداقت است ؛ خواه در فرم باشد و یا در مصاحبه شخصی، داوطلبان باید صادق باشند زیرا هرگونه مغایرت منجر به لغو فرم درخواست ویزا می شود.

7. مصاحبه شخصی: مصاحبه شخصی محلی است که داوطلب مصاحبه حضوری با مامور ویزا دارد. داوطلب باید همیشه تیز‌بین و با اعتماد به نفس ظاهر شود. از او سوالاتی شده یا از او می خواهد تردید‌هایی را که افسر ویزا در طول بررسی فرم درخواست ویزا دارد، برطرف کند. داوطلب باید آرام و با اعتماد به نفس به نظر برسد و به سوالات مطرح شده برای او پاسخ دهد. در پایان مصاحبه، دوطلب از وضعیت درخواست ویزا مطلع می شود.

8. عدم تمکن مالی: یکی از دلایلی ممکن است ویزا شما رد بشود عدم وجود تمکن مالی است. سفارت باید اطمینان حاصل کند که شما برای حداقل یک سال (در بعضی موارد دو سال) هزینه زندگی در این کشور برای تمام اعضای خانواده دارید.

بعد از رد شدن ویزا چه کار باید بکنید؟

در بیشتر مواقع، درخواست ویزا به دلایل ذکر شده در بالا رد می شود. افسر ویزا به شما دلیل رد شدن را اطلاع می دهد و از شما می خواهد که دوباره برای ویزا درخواست دهید. داوطلبان لازم است اشتباهات خود را اصلاح کنند و سپس به مرکز درخواست ویزا مراجعه کنند.

ویزای تحصیلی سوئد

چند دلیل برای رد شدن ویزا شینگن

علاوه بر نکات چند دلیل دیگر برای رد شدن ویزا شینگن ذکر می کنیم.

· اقدامات جنایی گذشته یا فعلی: در شرایطی ممکن است افسر ویزا شما را به دلیل وجود تهدید برای امنیت عمومی، سیاست داخلی، ثروت عمومی منطقه شینگن (تروریسم، سوء مصرف مواد مخدر یا کودک‌ آزاری) رد کند.

· عدم اثبات برنامه سفر: چند دلیل دیگر برای عدم موفقیت ویزا شینگن، عدم ارائه برنامه مناسب سفر شما در منطقه شینگن است. که شامل:

1. مراجعه به سفارت اشتباه در منطقه شینگن (عدم امکان تعیین مقصد اصلی بازدید از منطقه شینگن)
2. عدم توانایی داشتن محل اقامت رزرو شده برای هر مقصد و هر شب برای گذراندن در منطقه شینگن
3. عدم امکان تهیه بلیط پرواز رزرو شده برای هر متقاضی (زمانی که گروهی از مسافران هستند)
4. عدم امکان تهیه بلیط سفر برای هر مقصد برای گشت و گذار در منطقه شینگن

· بیمه مسافرتی نا‌ معتبر: دلیل دیگری که ممکن است منجر به عدم موفقیت در دریافت ویزا شینگن شود، عدم توانایی ارائه پوشش مناسب بیمه ی سفر برای مدت زمان اقامت در منطقه شینگن است. که شامل: 

1. عدم ارائه پوشش بیمه ی مسافرتی به میزان پیش بینی شده
2. عدم ارائه بیمه ی مسافرتی که جوابگوی بازگشت شخص به کشور خود باشد.
3. عدم امکان ارائه بیمه ی مسافرتی که بیمه نامه آن در سراسر منطقه شینگن معتبر باشد.
4. عدم توانایی برای ارائه بیمه سفر که کل طول مدت سفر در منطقه شینگن را پوشش می دهد.

ویزای تحصیلی سوئد
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info