معایب و مزایای زندگی در فرانسه کدامند؟

فرانسه به عنوان یک کشور اروپایی، بسیار مورد توجه مهاجران و علاقه‌مندان به سفر قرار می‌گیرد. این کشور زیبا و گسترده با موزه‌های جذاب و دیدنی، اقتصاد قدرتمند و مرفه، غذاها و فرهنگ خاص و متفاوت، یکی از مقاصد مهم مهاجرتی به شمار می‌رود. فرانسه به عنوان مقصدی مهم در دنیا، طرفداران زیادی دارد و هر ساله مهاجران زیادی به این کشور مهاجرت می‌کنند.

  • تعداد بازدید: 323
  • ارسال در تاریخ: ۲۳ آذر ۱۴۰۲
  • بروزرسانی: ۲۳ آذر ۱۴۰۲
  • میانگین مطالعه: 5 دقیقه

فرانسه به عنوان یک کشور اروپایی، بسیار مورد توجه مهاجران و علاقه‌مندان به سفر قرار می‌گیرد. این کشور زیبا و گسترده با موزه‌های جذاب و دیدنی، اقتصاد قدرتمند و مرفه، غذاها و فرهنگ خاص و متفاوت، یکی از مقاصد مهم مهاجرتی به شمار می‌رود. فرانسه به عنوان مقصدی مهم در دنیا، طرفداران زیادی دارد و هر ساله مهاجران زیادی به این کشور مهاجرت می‌کنند. اما نمی‌توان گفت که این کشور زیبا، هیچ معایبی ندارد؛ به نظر می‌رسد که شرایط زندگی برای کسانی که مدت بیشتری در فرانسه زندگی می‌کنند، کمی متفاوت‌تر و واقع‌بینانه‌تر است. پس در ادامه با ما همراه باشید تا با مزایا و معایب مهاجرت به فرانسه بیشتر آشنا شویم.

مزایای زندگی در فرانسه


در بین ایرانیان، فرانسه طرفداران زیادی دارد که عاشق فرهنگ و رفاه و آزادی این کشور هستند. با توجه به اینکه زندگی در فرانسه مزایای زیادی دارد، در ادامه به معرفی برخی از این مزایا می‌پردازیم.

۱. خدمات درمانی باکیفیت

همیشه خدمات درمانی و آموزشی از جمله اولویت‌های زندگی در فرانسه است؛ سیستم مراقبت‌های بهداشتی فرانسه، Assurance Maladie، یکی از بهترین سیستم‌های مراقبت بهداشتی در جهان است. این سیستم بدون توجه به درآمد یا وضعیت شغلی، برای همه در دسترس است و هزینه‌ها را به معنای واقعی کلمه کاهش می‌دهد.

خدمات درمانی در کشور فرانسه شامل بیمه دولتی می‌شود و کیفیت بالایی دارد. بیمه‌های دولتی می‌توانند تا ۱۰۰٪ هزینه‌های درمانی را پوشش دهند و به همین دلیل مهاجرات می‌توانند با استفاد از کارت سلامت از مزایای درمانی بهره‌مند شوند.

۲. فرهنگ متفاوت و هنری

یکی از بزرگترین مزایای زندگی در فرانسه را می‌توان فرهنگ این کشور دانست؛ فرانسه با توجه به فرهنگ متفاوت و جذابی که دارد، برای مهاجران بسیار دلچسب و دوست‌داشتنی است. هنر، موسیقی، رقص، ادبیات و نقاشی در این کشور نقش بسیار پررنگی ایفا می‌کند.

هنرهای خیابانی همیشه در شهرهای فرانسه جریان دارد و شب‌های زنده و دیدنی را برای مردم تداعی می‌کند. حتی غذاهای متفاوت و خاص آن به عنوان یک هنر در دنیا زبانزد است و کافه‌ها و رستوان‌ها به خیابان‌های فرانسه دکور خاص و جذابیت خاصی بخشیده است. البته در کنار غذاها، پنیرهای خاص و متنوع این کشور در دنیا شهرت بالایی دارد.

۳. اقتصاد فرانسه موفق

برای اغلب مهاجران، شرایط اقتصادی کشور مقصد بسیار قابل اهمیت است. فرانسه رشد اقتصادی سالانه بالایی دارد و از جمله قطب‌های اقتصاد جهانی به شمار می‌رود. سطح رفاه مردم در این کشور بسیار بالاست و درآمد زندگی در فرانسه تعادل زیادی با هزینه‌ها دارد. 

البته که مهاجران برای سفر خود باید تمکن مالی فرانسه داشته باشند، اما بعد از مهاجرت و یافتن یک شغل مناسب می‌توانند درآمد خوبی را تجربه کنند. درآمد اغلب افراد، کلیه هزینه آن‌ها را پوشش می‌دهند.

۴. آموزش در سطح بالا

آموزش در فرانسه یکی از عالی‌ترین رتبه‌ها را دارد و با قیمت بسیار مناسب در اختیار تمام افراد جامعه قرار می‌گیرد. سیستم آموزشی مطرح و ارزان‌ قیمت یکی از مزایای مفید و محبوب این کشور محسوب می‌شود. 

دانشگاه‌های معتبر و محبوب زیادی در فرانسه وجود دارد که دانشجویان مهاجر می‌توانند با ویزای تحصیلی اجازه تحصیل در این کشور را داشته باشند. همچنین دانشجویان از مزایای زیادی مثل خوابگاه، کتابخانه‌های عمومی رایگان، حمل‌ونقل ارزان قیمت بهره‌مند شوند.

۵. تنوع در شرایط اقامت فرانسه

شرایط اقامت فرانسه تنوع زیادی دارد و انتخاب‌های مهاجران بسیار زیاد است. یکی از راه‌های شرایط اقامت فرانسه، گرفتن اقامت تحصیلی به شمار می‌رود که محبوبیت زیادی بین دانشجویان دارد. به جز دانشجویی روش‌های دیگری مثل اقامت‌ کاری، سرمایه‌گذاری،‌ ازدواج نیز وجود دارد. 

همچنین مهاجران با داشتن تمکن مالی فرانسه‌ می‌توانند اقامت بگیرند و از امکانات این کشور بهره‌مند شوند. توانایی مالی در این کشور اهمیت زیادی دارد و مهاجران باید بتوانند به خوبی از پس مخارج زندگی خود برآیند.

۶. سفر آزادانه به سایر نقاط دنیا

فرانسه از جمله کشورهای اتحادیه اروپا و حوزه شینگن به شمار می‌رود. به همین دلیل مهاجران با استفاده از شرایط اقامت فرانسه و گرفتن ویزا می‌توانند به راحتی به سایر نقاط دنیا سفر کنند. ۲۶ کشور این حوزه شامل کشورهایی مانند آلمان،‌ اسپانیا، ایتالیا و سوئد و… می‌شود. 

همچنین افراد با داشتن پاسپورت می‌توانند به راحتی از آزادی و مزایای بیشتری در سفرهای خود بهره‌مند شوند و به کشورهای عضو شینگن برای تحصیل یا کار مهاجرت کنند.&

۷. امنیت شغلی بالا

یکی از بهترین گزینه‌های زندگی در فرانسه داشتن امنیت شغلی بالاست؛ اگر مهاجران در این کشور زیبا استخدام شوند،‌ دیگر نگران اخراج شدن نیستند. افرادی که به صورت قانونی و قراردادی در این کشور مشغول به کار می‌شوند می‌توانند از حقوق و مزایای آن استفاده کنند.

در واقع امکان اخراج نیروی کار در فرانسه بسیار پیچیده و سخت است و مهاجران و نیروی کار جای نگرانی از این بابت ندارند. قرارداد در این کشور به دو صورت دائمی CDI و کوتاه مدت CDD است که طبق آن از مزایایی بهره‌مند می‌شوند.

معایب زندگی در فرانسه 

همانطوری که می‌دانید زندگی در هر کشوری علاوه‌بر مزایا،‌ معایبی هم دارد؛ فرانسه هم از این قاعده مستثنی نیست. هر چند که مزایای زندگی در این کشور زیبا و موفق بسیار بیشتر از معایب آن است. در ادامه به برخی از این معایب اشاره می‌کنیم.

۱. مالیات‌های زیاد

یکی از بزرگترین مشکلات زندگی در فرانسه، پرداخت مالیات‌های سنگین تا حدود ۴۵٪ درآمد افراد است. البته این مالیات صرف رفاه و خدمات اجتماعی کشور می‌شود و در واقع به بهبود زندگی افراد کمک می‌کند؛ اما بیش از نیمی از حقوق افراد صرف پرداخت مالیات می‌شود.

۲. آلودگی شدید

آلودگی، یکی از بزرگترین معایب شهرهای بزرگ فرانسه است که هوایی بسیار خطرناک دارند؛ به اندازه‌ای که در طول تابستان نیز برای برخی افراد با شرایط خاص، می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

۳. قوانین نانوشته و هنجارهای اجتماعی

درک انجام کارها به «روش فرانسوی» و شنیدن عبارت «در فرانسه اینگونه انجام می‌شود» ممکن است برای یک مهاجر خسته‌کننده باشد و یکی از معایب مهاجرت به فرانسه به شمار برود؛ آنها قوانین نانوشته زیادی دارند که باید آنها را فرا بگیرید و از آنها تبعیت کنید.

۴. تعصب روی زبان فرانسه

این عامل به تنهایی، فرانسه را به یکی از چالش‌برانگیزترین کشورها برای مهاجرت تبدیل می‌کند. بدون زبان فرانسه، انجام کارهای اساسی مانند افتتاح حساب بانکی یا اجاره آپارتمان تقریباً غیرممکن است. همچنین اگر به زبان فرانسوی صحبت نکنید، برای تمدید ویزای خود مشکل خواهید داشت.

جمع‌بندی

زندگی در فرانسه از جمله کشورهای محبوب محسوب می‌شود که مزایای زیادی برای مهاجران دارد. این کشور در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، آموزشی و بهداشتی بسیار موفق است و به همین دلیل افراد زیادی هر ساله به این کشور مهاجرت می‌کنند. 

همچنین تمکن مالی فرانسه اهمیت زیادی دارد و دولت باید خیالش راحت باشد که مهاجران  سربار کشور نمی‌شوند. در مجموع مزایای زندگی در فرانسه نسبت به معایب آن بسیار بالاست و مقصد محبوبی برای مهاجران به شمار می‌رود.

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info