اطلاعات پرواز فرودگاه اهواز

شماره های ضروری فرودگاه بین المللی اهواز 
تلفن گویا پرواز: 199 / روابط عمومی فرودگاه اهواز : 34108033 -061
شماره تلفن فرودگاه اهواز: 4-34434601-061

  • تعداد بازدید: 769
  • ارسال در تاریخ: ۲ اسفند ۱۴۰۲
  • بروزرسانی: ۲ اسفند ۱۴۰۲
  • میانگین مطالعه: 5 دقیقه

معرفی فرودگاه بین المللی اهواز

اهواز مرکز استان خوزستان به دلیل داشتن منابع عظیم و مرز هوایی با کشورهای همسایه، یکی از شهرهای مهم ایران محسوب می شود و به لطف داشتن طبیعتی زیبا گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. فرودگاه بین المللی اهواز تا سال 1339 بخشی از منطقه باغات شاه اهواز بود و در آن زمان شرکت ملی نفت ایران مسئولیت حفاظت و نگهداری آن را بر عهده داشت. در سال 1342 شرکت ملی نفتکش ایران باند هوایی به طول 1370 متر و عرض 30 متر را برای جابجایی کارشناسان خود ساخت، با توجه به سفرهای متعدد تجاری و توریستی به اهواز، نیاز مبرم به فرودگاه و ترمینال فرودگاه پدید آمد، از این رو فرودگاه اهواز بدون تغییر به طور رسمی به سازمان هواپیمایی کشوری واگذار شد. در حال حاضر کلیه عملیات و فعالیت های فرودگاهی در این فرودگاه انجام می شود.

برای خرید بلیط هواپیما اهواز می توانید از خدمات بلیط سایت های هالیدی استفاده کنید. این سایت خرید بلیط هواپیما را بسیار ساده و سریع کرده و مشکلی برای تهیه بلیط از آژانس های مسافرتی نخواهید داشت.

فرودگاه بین المللی اهواز دارای سیستم ILS می باشد که در هنگام پدیده های جوی نامساعد مانند طوفان، مه، سیل، ابرهای متراکم، رعد و برق و سایر شرایط نامساعد جوی و همچنین در مواقعی که خلبان دید ضعیفی دارد از این سیستم استفاده می شود. این سامانه به صورت 24 ساعته در دسترس است. این فرودگاه یکی از مهم ترین فرودگاه های جنوب ایران است و نقش مهمی در پروازهای خارجی به سایر کشورها دارد. کد یاتا  فرودگاه بین المللی اهواز ، AWZ  وکد ایکانوآن  OIAW است. فرودگاه اهواز در جنوب غربی ایران یکی از مهم ترین فرودگاه های کشور محسوب می شود که به دلیل تقاضای زیاد برای رزرو بلیط داخلی و خارجی در حال گسترش است.

فرودگاه بین المللی اهواز

فرودگاه بین المللی اهواز کجاست؟

فرودگاه بین المللی اهواز  به نام فرودگاه بین المللی قاسم سلیمانی در شمال شرقی اهواز و در 11 کیلومتری مرکز شهر در بلوار پاسداران واقع شده است.

دسترسی به فرودگاه اهواز

خودرو شخصی: ممکن است بخواهید با وسیله نقلیه شخصی خود به فرودگاه بروید، در این صورت می توانید موقعیت فرودگاه شهید قاسم سلیمانی را در گوگل مپ جستجو کرده و مسیر را پیدا کنید. فاصله مرکز شهر تا این فرودگاه تقریبا 20 دقیقه با ماشین است.

تاکسی: در چهار راه نادری و میدان چهار شیر به سمت تقاطع فرودگاه می توانید تاکسی خطی بگیرید و به به فرودگاه اهواز برسید. 

اتوبوس: اگر می خواهید برای رفتن به فرودگاه از اتوبوس استفاده کنید، با اتوبوس های خیابان سلمان فارسی یا اتوبوس های کوی ملت به سمت جاده فرودگاه بروید.

پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه اهواز

فرودگاه اهواز دارای دو ترمینال داخلی و خارجی است، از این رو این فرودگاه با یک باند به پروازهای خود ادامه می دهد. فرودگاه قاسم سلیمانی به دلیل موقعیت مکانی خود یکی از مهم ترین فرودگاه های مرز جنوبی کشور محسوب می شود. این فرودگاه پروازهای داخلی و خارجی متعددی را به مقاصد اصلی از جمله پرواز به کشورهای همسایه انجام می دهد. 

پرواز داخلی فرودگاه اهواز: از پروازهای داخلی از این فرودگاه می توان به بوشهر، بندرعباس، شیراز، اصفهان، یزد، تهران، کرمان، ساری، رشت، تبریز، لامرد و چاه مبارک اشاره کرد. لازم به ذکر است که این فرودگاه به جزایر متعدد خلیج فارس از جمله خارک، کیش، لاوان و سیری نیز پرواز دارد.

پروازهای خارجی فرودگاه اهواز: از پروازهای خارجی این فرودگاه می توان به دبی، جده، مسقط، استانبول، مدینه و کویت اشاره کرد.

اطلاعات پرواز فرودگاه اهواز

خدمات و امکانات فرودگاه اهواز

فرودگاه شهید قاسم سلیمانی با توجه به بین المللی بودن آن، امکانات و خدمات بسیار خوبی را برای مسافران و بازدیدکنندگان خود در نظر گرفته است. ازجمله می توان به وجود دو پارکینگ روزانه و یک پارکینگ 24 ساعته، سرویس‌های حمل و نقل، اینترنت رایگان، سرویس های هوشمند، وجود مهمانسراهای مختلف و سوپرمارکتهای بزرگ در نزدیکی فرودگاه، فوریتهای پزشکی، کابین بسته بندی بار ، امانت بار، خودپرداز و بانک ملی ، رستوران ،نمازخانه ، اتاق مادر و نوزاد ، غرفه صنایع دستی ،دفاتر بلیط هواپیما ،اتاق دخانیات ، اداره گذرنامه و غیره  اشاره کرد.

شماره های ضروری فرودگاه بین المللی اهواز

  • تلفن گویا پرواز: 199 
  • تلفن فرودگاه اهواز: 4-34434601 -061
  • خط مستقیم (شماره داخلی):  0613410 
  • پلیس فرودگاه: 34132210 -061
  • گذرنامه فرودگاه: 34437215 -061
  • اورژانس فرودگاه: 34434598 -061
  • روابط عمومی فرودگاه: 34108033 -061
  • سامانه پیامکی: 10002199 
  • صندوق پستی: 924-61635 
  • سایت فرودگاه قاسم سلیمانی: ahwaz.airport.ir
  • ایمیل: ahwazairport@airport.i
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info