بار مجاز و هزینه بار اضافه در ایران ایر

آگاهی از میزان بار مجاز هواپیما به ‌منظور جلوگیری از بروز هر گونه مشکل در حین پرواز یا بعد از رسیدن به مقصد بسیار ضروری است. در اینجا با قوانین بار مجاز و بار اضافه هواپیمایی ایران ایر آشنا خواهیم شد.

  • تعداد بازدید: 3220
  • ارسال در تاریخ: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
  • بروزرسانی: ۴ اسفند ۱۳۹۹
  • میانگین مطالعه: 2 دقیقه

میزان بار مجاز در هواپیمایی ایران ایر

شرکت هواپیمایی ایران ایر یکی از قدیمی ترین شرکتهای هواپیمایی خاور میانه است این شرکت در سال ۱۳۲۱ تاسیس شد. این هواپیما که حامل پرچم ایران و  مزین به پرنده هما می‌باشد پرنده‌ای که نمادی از تاریخ تخت جمشید است و به دست یک جوان ارمنی به نام ادوارد زهرابیان طراحی شده است. همچنین نماد پرنده هما از سوی آژانس خبری حمل و نقل هوایی به عنوان یکی از بهترین برند‌های شرکت‌ هوایی جهانی معرفی شده است. این شرکت هواپیمایی ابتدا در مسیر تهران - مشهد فعالیت داشت و به مرور با تکمیل شدن ناوگان هوایی اش علاوه بر مسیرهای داخلی متعدد به مقاصد بین‌المللی نیز پرواز می‌کرد.
سرانجام شرکت هواپیمایی ایران ایر در سال ۱۳۴۰ با شرکت هواپیمایی پرشین ایر سرویس ادغام شد و نام هما را به عنوان هواپیمایی ملی ایران انتخاب کرد و از آن پس با اولین پرواز خود در فروردین سال ۱۳۴۱ به طور رسمی به عنوان هواپیمایی ملی ایران فعالیت خود را آغاز کرد.
میزان بار مجاز ایران ایر

مقررات حمل بار در هواپیمایی ایران ایر

به طور کلی ایرلاین‌ها برای میزان حمل بار مجاز به دو صورت عمل می‌کنند : بر اساس تعداد بسته‌ها و یا بر اساس محاسبه وزن 
در شرکت هواپیمایی ایران ایر بر اساس محاسبه وزن صورت میگیرد.
در تمامی کلاسهای اکونومی این ایر لاین میزان بار مجاز 20 کیلوگرم است و در پروازهای ویژه کلاس هما وزن بار مجاز 30 کیلوگرم میباشد. همچنین وزن بار مجاز برای نوزاد 10 کیلوگرم در تمامی کلاسهای پروازی میباشد.
بار دستی مجاز برای مسافران دارای بلیط اکونومی 5 کیلوگرم و برای مسافران دارای بلیط کلاس هما 7 کیلوگرم میباشد.

جریمه اضافه بار ایران ایر

اگر وزن بار مسافران از میزان مشخص شده تجاوز کند، مسافر موظف به پرداخت جریمه می‌شود و میزان جریمه بر اساس زیر تعیین می‌شود.
به ازای هر ۱ کیلوگرم بار اضافه، ۱ درصد از هزینه بلیط به عنوان جریمه در نظر گرفته شده است که در فرودگاه مبدا دریافت می‌شود. لازم به ذکر است این مقدار می‌تواند بر اساس مبدا و پرواز داخلی بین المللی این مقدار متفاوت باشد.
اما از آنجایی که فرآیند وزن کشی و پرداخت جریمه نیازمند زمان زیادی است توصیه میکنیم از حمل وسایل غیرضروری اجتناب کنید و یا در غیر این صورت حداقل ۱ ساعت در پرواز‌های داخلی و ۲-۳ ساعت در پرواز‌های خارجی، زودتر در فرودگاه حاضر شوید.

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info