مراکز خرید باکو

باکو علاوه بر اماکن دیدنی و جالب، برای گردشگران تجربه خرید‌های عالی و سوغاتی‌های جذاب را به ارمغان می‌آورد. شما می توانید تعدادی از مراکز خرید باکو را پیدا کنید که شما را از فرهنگ واقعی معتبر آذربایجان آگاه کند. در اینجا مجموعه‌ای از مراکز خرید باکو یا بازارهای باکو آورده شده است که هزاران گردشگر را به خود جذب می‌کند. در ضمن در اینجا با سوغاتی باکو نیز آشنا می شوید.

  • تعداد بازدید: 1775
  • ارسال در تاریخ: ۵ آذر ۱۳۹۸
  • بروزرسانی: ۱۳ آذر ۱۳۹۸
  • میانگین مطالعه: 15 دقیقه

باکو که در امتداد دریای خزر واقع شده است چشم‌ها را از زیبایی خود غافلگیر می کند. باکو دارای یک تاریخ و معماری جذاب است. از آنجایی که خرید کردن و تهیه سوغاتی جزیی از فرهنگ سفر ایرانی ها است در اینجا به معرفی مراکز خرید باکو و همچنین سوغاتی باکو می پردازیم.

یاشیل بازار باکو :

بهترین زمان استفاده از این بازار در روزهای یکشنبه تا شنبه از ساعت 6 صبح الی 10 صبح می‌باشد. این بازار معروف به بازار سبز، Yashil Bazaar است. یکی از جذاب‌ترین مراکز خرید باکو شناخته می‌شود. اگر می خواهید غذاهای لذیذ آذری بخورید، باید به بازار یشیل بروید، زیرا که بعید است آنها را در سوپر مارکت‌ها پیدا کنید. بازار سبز یک انتخاب مورد علاقه برای افراد محلی و گردشگرانی است که علاقه به غذاهای سنتی آذری دارند. می‌توانید از سبزیجات و میوه‌های تازه و ارگانیک که از هر گوشه کشور آورده می‌شوند، استفاده کنید. این بازار معروف به میوه‌های خشک مانند انجیر، زردآلو، دانه نارنجک، پرتقال و غیره است. علاوه بر اینها، بازار سبز مکان بسیار خوبی برای یافتن خاویار، ماهیان خاویاری، زعفران و بسیاری دیگر است. این بازار قطعا برای ایرانیان بسیار جذاب است و سوغاتی‌های خوشمزه را می‌توانند برای خانواده خود ببرند. اگر می‌خواهید کالاهای تازه بخرید، صبح بهترین زمان استفاده از بازار است. فراموش نکنید که برای صرفه‌جویی در هزینه کمی هم چانه‌زنی کنید.

مراکز خرید باکو

بازار نسیمی باکو :

بازار Nasimi Bazaar یک بازار محبوب است که با نام شاعر مشهور کشور امامدین نسیمی Ammamaddin Nasimi نامگذاری شده است. برای تهیه بهترین گلها که قبلاً ندیده اید یا خریداری نکرده اید، به این بازار مراجعه کنید. می توانید با کمترین قیمت انواع گل را خریداری کنید. در عین حال، شما می توانید گیلاس های شیرین خوشمزه را با هزینه کم پیدا کنید. پس این بازار یکی از زیباترین مراکز خرید باکو است.

بازار روسیه در باکو :

بهترین زمان استفاده از این بازار شنبه ها و یکشنبه ها از ساعت 9 صبح الی 4 بعد از ظهر می‌باشد. Market Flea Market بازار روسیه واقع در سابونچو Sabunchu، یک بازار محبوب برای آخر هفته‌ها است. این بازار مخصوص لباس‌های قدیمی، اجناس و لوازم الکترونیکی است. از سوزن گرفته تا کالاهای خانگی، می‌توانید در اینجا تعدادی کالا پیدا کنید. شما می‌توانید تی شرت‌هایی با قیمت کمتر از 0.20 سنت، کفش با قیمت 0.50 سنت، گلدان های 3-4 دلار و شلوار جین را با قیمت 1 دلار در بازار فرنگی روسیه خریداری کنید. این بازار از مهیج ترین مراکز خرید باکو و در ضمن از بازارهای ارزان باکو است.
مردم می گویند که سنت فروش چیزهای قدیمی توسط روسها آورده شده بود تا در دوران سخت اتحاد جماهیر شوروی درآمد بیشتری کسب کنند. این بازار سنتی تا امروز در حال اجرا است.

خرید در باکو

تازا بازار یا بازار تازه و نو در باکو :

بهترین زمان استفاده از این بازار هر روز از 8:00 صبح تا 7:00 عصر می‌باشد. مسافرانی که به دنبال کشف فرهنگ محلی آذربایجان و قدیمی ترین بازار خیابانی کشور در میان مراکز خرید باکو هستند، باید سفری به بازارچه بزنند. تازا بازار Taza Bazaar شش ورودی دارد و در خیابان نظامی واقع شده است. این بازار 80 ساله یک انتخاب عالی از ماهی خاویاری تازه، غذاهای دریایی، سبزیجات، ادویه جات، ترشی جات، مربا خاویار Beluga و غیره را فراهم می کند. این بازار تجربه جدیدی در میان مراکز خرید باکو را برای شما به ارمغان می‌آورد.

سوغات باکو

بازار ایچری شهر Icheri Sheher Markets باکو :

بهترین زمان استفاده از این بازار در ساعات معمولی از 8:00 صبح تا 10:00 شب می‌باشد. این بازار یکی از مراکز خرید باکو است که می‌توانید از آن سوغاتی‌های زیبا و رنگارنگ خریداری کنید. گذراندن وقت در قرون وسطی ایچری شهر یکی از کارهایی است که باید هنگام بازدید از باکو انجام دهید. قدم زدن در خیابان های تاریخی فرصتی برای خرید فرش‌های سنتی آذربایجان را به شما می‌دهد.

از باکو چی بخریم

از باکو چی بخریم

طبق مطالبی که در این مقاله آوردیم باید بگوییم که شما می‌توانید در بازدید از مراکز خرید باکو هر چیزی که بخواهید را خریداری کنید و هر بازاری کالای مخصوص به خود را دارد. به طور مثال از بازارهای تازا بازار و یاشیل بازار خوردنی‌های بسیار خوشمزه و میوه‌جات خشک و ماهی خاویار خریداری کنید و از بازار روسیه لباس‌های ارزان قیمت بخرید. بازار ایچری شهر هم مختص کالاهای زیبا و هنرمندانه است.

سوغاتی باکو

در اینکه استکان های کمر باریک چای خوری چقدر در ایران طرفدار دارند شکی نیست. خبر خوب اینکه یکی از سوغاتی های مشهور باکو همین استکان های چای سنتی و زیبا است که شما میتوانید از طرح های مختلف آن خریداری نمایید. فرش بسیار زیبا با طراحی خاص آذری ست و میتواند سوغاتی بینظیری باشد. دیگر سوغاتی باکو نیز یک سوغات بینظیر و سنتی است که فرش آذرخالچه باکو نام دارد. که همانطور که از نامش پیداست یک سوغاتی بسیار ارزنده باشد. تخته نرد نیز یکی دیگر از سوغاتی های ایرانی پسند در باکو است. که میتوانید در بازارهای سنتی باکو یک تخته نرد دستساز برای خودتان سفارش دهید.

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info