مزایای سفر با اتوبوس

اگرچه این روزها سفر با هواپیما بسیار سریعتر انجام می‌شود، اما سفر با اتوبوس مزایای خود را دارد. با اینکه شما جزئی از جامعه‌ای هستید که با سرعت در حرکت است و هر دقیقه آن ارزشمند می‌باشد، اما برخی از مردم هنوز هم شیوه سنتی خرید بلیط اتوبوس را ترجیح می دهند. دلایل زیادی وجود دارد که اتوبوس ها محبوبیت خود را از دست نمی‌دهند. در این مقاله همراه ما باشید تا از مزایای سفر با اتوبوس برای شما بگوییم.

  • تعداد بازدید: 4833
  • ارسال در تاریخ: ۱۲ آبان ۱۳۹۸
  • بروزرسانی: ۱۹ آبان ۱۳۹۸
  • میانگین مطالعه: 10 دقیقه

مزایای سفر با هواپیما

خرید آنلاین بلیط اتوبوس

قیمت بلیط اتوبوس

اگرچه امروزه می توانید بلیط هواپیما را با قیمت‌های بسیار پایین پیدا کنید، واقعیت این است که بلیط اتوبوس  بیشتر به فروش می رسد و تعداد بیشتری مقصد برای انتخاب وجود دارد. معمولاً می توانید بلیط اتوبوس را با 50٪ تخفیف پیدا کنید مخصوصا زمانی که در ترمینال در لحظه آخر و موقع حرکت بلیط اتوبوس را خریداری کنید. گاهی اتوبوس‌ها برای پر کردن صندلی‌های خالی خود، بلیط را تخفیف بیشتری به فروش می‌رسانند. وقتی سفر با اتوبوس را انتخاب می‌کنید به نسبت سفر با اتومبیل مزایایی دارد، شما در هزینه‌های بنزین، هزینه عوارض و غیره صرفه جویی می‌کنید، پس کاملاً مشخص است که چرا اتوبوس‌ها اقتصادی ترین گزینه هستند.

قیمت بلیط اتوبوس

Wifi رایگان و پریز برق در اتوبوس

سرانجام تعداد زیادی از شرکت‌های اتوبوسرانی متوجه شده اند که مسافران در هنگام مسافرت با مسافت طولانی به چه مواردی بیشترین نیاز را دارند: سوکت برق و اینترنت رایگان! اگر در مورد آن فکر کنید، متوجه می‌شوید که در تمام وسایل حمل و نقل عمومی، تنها سفر با اتوبوس این مزیت‌ها را داراست. امروزه اتوبوس های VIP این مزیت را دارند. من همیشه در هنگام سفر با اتوبوس براحتی لپ تاپ خود را روشن می‌کنم و بدون نگرانی از تمام شدن شارژ و نداشتن اینترنت، به کسب و کار خود می‌رسم. شما هم می‌توانید براحتی کارهای نیمه تمام خود را در سفر انجام دهید.

توقف و استراحت در مسیر سفر با اتوبوس

اگر با قطار یا هواپیما سفر می کنید، مسافت طولانی می تواند دردسرساز باشد، به خصوص اگر فردی باشید که نمی توانید خیلی طولانی بنشینید. هنگام سفر با اتوبوس، رانندگان اتوبوس چند استراحت کوتاه و یک استراحت طولانی تر دارند (حدود ۳۰ دقیقه). بنابراین می توانید پاهای خود را دراز کنید، یک فنجان قهوه یا چای بگیرید و یک وعده غذایی سریع میل کنید. همچنین، استفاده از دستشویی در یک پمپ بنزین یا رستوران به مراتب تمیزتر و راحت تر از دستشویی کوچک هواپیما است.

خرید آنلاین بلیط اتوبوس

در سفر با اتوبوس نگران گم شدن چمدان خود نباشید

تمام مسافران دغدغه گم شدن چمدان قبل از پرواز را دارند. هنگامی که هواپیمای شما به زمین می‌نشیند، همیشه بی صبرانه منتظر هستید تا چمدانتان روی غلتک در میان چمدان‌های دیگر ببینید. 
و این مسئله می‌تواند استرس زا باشد. اما در مورد اتوبوس ها اینگونه نیست! شما چمدان خود را به راننده اتوبوس تحویل می دهید، او آن را در محفظه قرار می دهد و شما برای سفر خود آماده هستید. مهم تر از همه اینکه شما نیازی نیست نگران اضافه بار خود باشید یا هزینه اضافی را برای وزن اضافی پرداخت کنید.

سفر با اتوبوس بدون برنامه ریزی از قبل

برای رزرو بلیط هواپیما، ناچارید که از یک ماه قبل اقدام کنید. مسافران عموما زودتر بلیط هواپیما را رزرو می‌کنند، چرا که در روزهای نزدیک پرواز بلیط‌ها چندین برابر گران می‌شوند. از طرف دیگر، بلیط اتوبوس کم و بیش همیشه به یک قیمت است خواه شما بخواهید آن را نیم ساعت قبل یا یک روز قبل از سفر بخرید. اگر شما در هزینه‌های خود صرفه‌جویی میکنید، پس سفر با اتوبوس انتخاب خوبی است. همچنین در صورت تمایل به تغییر تاریخ سفر، می‌توانید با پشتیبانی تماس بگیرید و تاریخ خود را تغییر دهید.

خرید بلیط اتوبوس

سفر با اتوبوس شما را دقیقا به مکان مورد نظرتان می رساند

چند بار برای شما پیش آمده است که سرانجام در مقصد خود فرود می آیید اما مرکز شهر از فرودگاه فاصله دارد؟ شما مجبور به پرداخت هزینه‌های سرسام آور تاکسی می‌شوید تا به محل مورد نظر خود برسید! نکته مهم در مورد پایانه‌های اتوبوسرانی این است که تقریباً همیشه در نزدیکی مرکز شهر واقع شده اند و می‌توانید براحتی به محل مورد نظر خود برسید.

در سفر با اتوبوس از صندلی‌های راحت تر بهره‌مند شوید

به طور کلی، مسافرت با مسافت‌های طولانی برای مسافرین خستگی به همراه دارند. نکته مهم این است که صندلی‌های اتوبوس نسبت به صندلی های هواپیما یا قطار مزیت بیشتری دارند. در وحله اول، فضای بیشتری برای پاها وجود دارد. اگر بخواهید با هواپیما سفر کنید و پرواز طولانی تر از چند ساعت باشد، سفر شما به یک کابوس تبدیل می‌شود. در سفر با اتوبوس چنین مشکلی نخواهید داشت زیرا می توانید صندلی خود را به همان اندازه که می خواهید تنظیم کنید، فقط مطمئن شوید که شخص پشت سر شما با این وضعیت راحت است.

تهویه هوا اتوبوس

آیا تا به حال این تجربه را داشتید که در لحظه بلند شدن هواپیما از زمین ناگهان در کابین احساس سرمای شدید کنید؟  شما واقعاً برای این شوک دما آماده نشده‌اید؟ تهویه مطبوع در اتوبوس‌ها همیشه قابل تنظیم است به گونه ای که حتی در طول فصل زمستان، مجبور نیستید که با ژاکت زمستانی در اتوبوس بنشینید. راحتی و آرامش در طول سفر همه چیز است. و اگر دما برای شما خیلی گرم یا سرد است، یک دکمه در بالای صندلی شما وجود دارد که می توانید تهویه هوا را برای خود تنظیم کنید.

کنسل کردن بلیط اتوبوس

اکثر شرکت های اتوبوسرانی به مسافران اجازه می دهند که بلیط خود را کنسل کنند و در صورت کنسلی یا کل مبلغ را به خریدار باز پس می‌دهند و یا اینکه مبلغی اندک را از روی مبلغ کلی کم می‌کنند. معمولاً حداقل باید 48 ساعت قبل از عزیمت کنسلی اطلاع داده شود. با این حال، وقتی بلیط هواپیما می خرید، در 99٪ موارد قابل استرداد نیست. به همین دلیل سفر با اتوبوس گزینه بهتری است.

خرید آنلاین بلیط اتوبوس

خرید آنلاین بلیط اتوبوس

امروزه همه کارها از طریق اینترنت انجام می شود. خرید، فروش، ارتباطات و... شما می توانید بدون مراجعه به پایانه اتوبوسرانی به راحتی خرید آنلاین بلیط اتوبوس خود را انجام دهید. از بلیط خود اسکرین شات بگیرید و یا آن را سیو کنید و در لحظه سفر آن را به مسئول باجه نشان دهید و بلیط نهایی خود را تحویل بگیرید.
همانطور که در این مقاله خواندید، سفر با اتوبوس دارای مزایای فراوانی است. اصل مهم راحتی و آرامش شما است که در سفر با اتوبوس می‌توانید آن را داشته باشید. اگر شما صاحب یک کسب و کار هستید، براحتی می‌توانید از طریق اینترنت و لپ تاپ در اتوبوس بنشینید و کارهای خود را پیگیری کنید. دیگر در طول سفر حوصله شما سر نمی‌رود، می‌توانید از اینترنت برای تماشای فیلم‌های مورد علاقه خود استفاده کنید. سفرهای خود را با ما تجربه کنید.

پایانه های مسافربری بین شهری نقش مهمی در صنعت گردشگری و سیستم حمل و نقل در کشور ایفا میکنند. در اینجا لیست کاملی از اسم ها و شماره تلفن های شرکت های اتوبوسرانی ،از اتوبوس های ایران پیما که یکی از قدیمی ترین شرکت های حمل و نقل است تا اتوبوس های مدرن رویال سفر ،برای شما گردآوری شده است.
شما ممکن است بنا به هر دلیلی بخواهید بلیط اتوبوسی را که تهیه کرده اید کنسل کنید. همانطور که میتوانید بلیط اتوبوس خود را بصورت آنلاین تهیه نمایید، امکان کنسل کردن و استرداد بلیط اتوبوس خود را بصورت آنلاین نیز دارید. در اینجا نحوه کنسل کردن بلیط اتوبوس را گام به گام دوره می کنیم.
اگر قصد استرداد آنلاین بلیط هواپیما خود را دارید پس از ورود به سایت های هالیدی به بخش استرداد بلیط بروید و فرم درخواست استرداد بلیط خود را ثبت نمایید.
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info