سوغات قشم

در قشم می توانید سوغاتی ها و محصولات محلی مختلفی را خریداری کنید که به عنوان یک سوغاتی خاص شما را به یاد این جزیره زیبا می اندازد. برخی از مواردی که می توانید در قشم خریداری کنید عبارتند از:

  • تعداد بازدید: 913
  • ارسال در تاریخ: ۱ خرداد ۱۴۰۲
  • بروزرسانی: ۱ خرداد ۱۴۰۲
  • میانگین مطالعه: 5 دقیقه

از آنجایی که قشم یک منطقه توریستی است، فروشگاه ها و بازارهای زیادی در این جزیره وجود دارد که می توانید این سوغاتی ها و صنایع دستی را خریداری کنید و به عنوان سوغات سفر به قشم با خود ببرید. قشم به عنوان یک منطقه توریستی معروف، دارای فرهنگ و هنرهای متنوعی است که نقش مهمی در ایجاد آثار منطقه ای دارد. در این متن چند تا از معروف ترین سوغاتی های قشم را به شما معرفی و پیشنهاد می کنیم.

صنایع دستی قشم

صنایع دستی قشم

قشم به عنوان جزیره‌ای در خلیج فارس، سبک هنری غنی و منحصربه‌فردی در ارتباط با دریا و زندگی دریایی دارد. برخی از هنرهای دریایی قشم عبارتند از اکسسوری ها و صنایع دستی که با صدف و مروارید و همچنین سنگ های قیمتی ساخته می شوند. مهره ها و منجوق ها به وفور در فرهنگ بومی قشم استفاده شده و صنایع دستی ساخته شده از این موارد، انتخاب خوبی برای سوغات است. زیورآلاتی مانند مروارید و صدف نیز پرطرفدار است. این جواهرات با دست و از مواد گرانبهای دریا ساخته شده است. قشم دارای انواع صنایع دستی است که توسط مردم محلی تولید می شود. می توانید لباس های سنتی، فرش، منسوجات و سایر صنایع دستی را پیدا کنید.

از دیگر سوغاتی های قشم، رودوزی است که از هنر دست زنان این منطقه است. که دست ساز زنان قشمی است. رودوزی هنر نقاشی های زیبا با کوک زدن روی پارچه است و سبک های مختلفی به آن اضافه شده است.
صنایع حصیری از دیگر موارد برای سوغات هستند که در سفر به قشم زیاد به چشمتان خواهد خورد و می توانند انتخاب خوبی برای سوغات باشند. از این حصیر بافی های زیبا می توانید به عنوان دکوراسیونی دست ساز در منزل خود استفاده کنید.

سوغات قشم

خرمای قشم

خرما یکی از محصولات اصلی قشم است و می توانید محصولات خرمایی مانند شیره خرما، نان های خرمایی و خود خرما را از قشم تهیه کنید.
خرما یکی از محبوب ترین و بهترین محصولات قشم است که در سبد خرید مسافران قرار می گیرد. خرمای قشم به دلیل طعم بی نظیری که دارد بسیار محبوب است. روزها انواع مختلفی دارند از جمله ایام ربیع، زاهدی، مضافتی و پیارم.

بهترین سوغات قشم

ادویه های جنوبی

ادویه های جنوب با طعم و عطر به خصوص مه تنها برای سوغات، بلکه برای مصرف شخصی یکی از ضروریات خرید در سفر به قشم است. هرچند که با چشیدن طعم غذاهای خوشمزه قشم، خودتان به سمت خرید این ادویه های خاص جذب خواهید شد.

ادویه های قشم

لباس های محلی قشم

یکی از لذت بخش ترین کارهایی که اکثر خانم ها در سفر به قشم از آن بهره مند می شوند، پوشیدن لباس های رنگارنگ محلی قشم است. جذابیت و راحتی این لباس ها مناسب قدم زدن در ساحلی و ثبت تصاویر بی نطیر از سفر شما خواهد بود. جنس این لباس ها اکثرا از نخ است و شما می توانید به عنوان سوغات روی آن حساب کنید و یک سوغات دوست داشتنی با قیمت مناسب به عزیزانتان هدیه بدهید.
در قشم می توانید از بازارها و مغازه های محلی برای خرید لباس های محلی استفاده کنید.

در مناطقی مانند بندرعباس و شهر قشم بازارهای محلی وجود دارد که می توانید لباس های محلی مختلف را در آنجا پیدا کنید.
یکی از لباس های محلی قشم، پیراهن قشمی است. جلیقه قشمی یک لباس سنتی است که هم برای آقایان و هم برای خانم ها قابل تهیه است. این لباس ها معمولا با پارچه های زیبا و سبک های مختلف تزئین می شوند. جلیقه قشمی دارای نقش و نگاری هنرمندانه و زیبا مانند پوشش و تزیینات شهری است.

لباس محلی قشم

شال قشمی نیز از ابریشم بافته شده و دارای نقش و نگارهای زیبایی است. این شال ها اغلب به عنوان زیورآلات و لباس های تزیینی مورد استفاده قرار می گیرند و از سوغات محلی قشم به شمار می روند.
علاوه بر پیراهن های قشمی، می توانید لباس های دیگری نیز در بازار پیدا کنید. مثلا مانتو سنتی قشمی با نقش ها و رنگ های زیبا و عجیب و غریب وجود دارد که به عنوان تزیین یا تزیین روی لباس استفاده می شود.

همچنین می توانید از فروشگاه ها و بوتیک های معروف شهر قشم لباس های دیزاین و مارک دار خریداری کنید. این فروشگاه ها انواع لباس های مدرن و دیزاینر را ارائه می دهند و شما می توانید سبک های مختلف را بررسی کنید. در هر صورت به بازارها و مغازه های محلی قشم سر بزنید و لباس مورد نظر خود را با توجه به ترجیحات و نیاز خود انتخاب کنید.

مراکز خرید سوغات قشم

معرفی چند تا از مراکز خرید قشم

قشم یکی از زیباترین جزایر خلیج فارس است و دارای فروشگاه های متنوعی است که امکان خرید انواع کالا را به شما می دهد. در زیر به چند مرکز خرید معروف قشم اشاره کردم: 

بازار قدیم قشم: بازار قدیمی قشم بازاری سنتی و تاریخی است که در مرکز شهر قشم واقع شده است. در این بازار می توانید انواع سوغات محلی، لباس های سنتی، صنایع دستی، مجسمه ها و جواهرات را پیدا کنید.
مجتمع خرید پردیس: پردیس یکی از معروف ترین مراکز خرید قشم است. این مجموعه دارای فروشگاه های زیادی است که اجناس متنوعی از جمله پوشاک، کفش، جواهرات، لوازم جانبی و ... را عرضه می کنند.
واندا مال: واندا یکی دیگر از مراکز خرید محبوب قشم است. این مجموعه شامل فروشگاه های برند معروف، رستوران ها، سینماها و سالن های ورزشی می باشد.
بازار ولی عصر: این بازار در ولی عصر واقع شده و مجموعه ای از مغازه ها و بوتیک های محلی را در خود جای داده است. در این بازار می توانید لباس های محلی، صنایع دستی و جواهرات را پیدا کنید.

علاوه بر این، هتل ها و نقاط کوچک گردشگری قشم اغلب دارای مغازه هایی هستند که انواع سوغاتی، لباس های محلی و سایر کالاها را می فروشند. قبل از رفتن به قشم، بهتر است اطلاعات بیشتری در مورد محبوب ترین مراکز خرید و انواع محصولاتی که می خواهید بخرید بررسی کنید تا بهترین انتخاب را برای خرید خود داشته باشید.

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info