نمایشگاه کتاب بوینس آیرس

اگر اهل خواندن کتاب باشید، شرکت در یک نمایشگاه کتاب احتمالا یکی از لذت بخش‌ترین کارهایی باشد که می‌توانید انجام دهید. یکی از نمایشگاه‌های کتاب بزرگ و معروف در دنیا، نمایشگاه کتاب بوینس آیرس در آرژانتین است که سالیانه افراد زیادی تنها به قصد بازدید از آن اقدام به تهیه بلیط چارتر و سفر به این کشور می‌کنند.

  • تعداد بازدید: 304
  • ارسال در تاریخ: ۳ اسفند ۱۴۰۲
  • بروزرسانی: ۳ اسفند ۱۴۰۲
  • میانگین مطالعه: 5 دقیقه

اگر اهل خواندن کتاب باشید، شرکت در یک نمایشگاه کتاب احتمالا یکی از لذت بخش‌ترین کارهایی باشد که می‌توانید انجام دهید. یکی از نمایشگاه‌های کتاب بزرگ و معروف در دنیا، نمایشگاه کتاب بوینس آیرس در آرژانتین است که سالیانه افراد زیادی تنها به قصد بازدید از آن اقدام به تهیه بلیط چارتر و سفر به این کشور می‌کنند. در صورتی که شما نیز توانایی مالی مناسبی دارید و البته عاشق کتاب و کتاب خوانی، می‌توانید در زمان برگزاری این جشنواره جهانی، نسبت به تهیه بلیط لحظه آخری و سفر به این کشور زیبا اقدام کنید.

نمایشگاه کتاب بوینس آیرس

با بوینس آیرس آشنا شویم

قبل از آن که با جشنواره کتاب این شهر زیبا آشنا شویم، بهتر است کمی بیشتر از بوینس آیرس بدانیم. این شهر بزرگ‌ترین شهر و بندر آرژانتین و البته پایتخت آن است. بوینس آیرس بر روی سواحل جنوب شرقی آمریکای جنوبی واقع شده است اما فرهنگ آن بیش از آن تحت تاثیر آمریکا باشد، شباهت زیادی به فرهنگ اروپایی دارد. 

معماری ساختمان‌ها، آداب و رسوم و فرهنگ، دورهمی‌ها و گردهمایی‌ها، زندگی شبانه و چیزهای دیگر در این شهر شما را یاد دیگر شهرها و کشورهای اروپایی می‌اندازد. بوینس آیرس یکی از شهرهای ثروتمند آمریکایی به شمار رفته و اغلب ساکنان آن افرادی با طبقه اجتماعی متوسط و بالا هستند.

اغلب مردم در این شهر مذهب مسیحیت و کاتولیک دارند اما بیش از 100 سال است که یهودیان و مسلمانان زیادی نیز در این شهر با یکدیگر زندگی می‌کنند. این شهر از نظر اقتصادی با داشتن بنادر و شاه راه‌های ارتباطی، پالایش نفت، صنعت اتومبیل سازی و حاصلخیزترین زمین‌های کشاورزی آرژانتین دارای اقتصادی قوی و رو به پیشرفت است.

فرهنگ و ادبیات در بوینس آیرس

فرهنگ و ادبیات در بوینس آیرس

برگزاری جشنواره بزرگ و غنی کتاب در این شهر نشان دهنده فرهنگ بالای این شهر و اهمیت آن‌ها به کتاب، علوم جدید و علم است. تئاتر کلون در این شهر یکی از بزرگ‌ترین خانه‌های اپرای جهان به شمار می‌رود. موزه‌های متعدد از هنرهای تجسمی، هنرهای نوین، هنرهای عامه، هنرهای مقدس و غیره در این شهر باعث شده افراد زیادی از سراسر جهان برای بازدید از آن‌ها بلیط چارتر تهیه کرده و به این شهر سفر کنند. در این شهر همچنین خانه‌هایی وجود دارد که اثار هنری، کتاب‌ها، تدوینگران و دیگر هنرمندان در ان به خوبی و دقت نگه داری می‌شود. موزه مالبا، بازار سان تلمو، خیابان معروف ال کامینیتو وطبیعت شهر از جاذبه‌های گردشگری این شهر زیبا به شمار می‌رود.

نمایشگاه کتاب بوینس آیرس

یک نمایشگاه کتاب عظیم و پر شور و هیجان که هر ساله در شهر بوینس آیرس برگزار می‌شود. میزان خرید کتاب در این نمایشگاه به اندازه‌ای است که بیش از 25 درصد درآمد یک ساله کتاب فروشان آرژانتینی در این نمایشگاه کسب خواهد شد. این نمایشگاه کتاب یک نمایشگاه بین المللی بوده و علاوه بر آرژانتین کشورهای دیگری مانند آلمان، اسپانیا، کوبا، آمریکا و حتی کشورهای آفریقای جنوبی در آن شرکت می‌کنند. همچنین تعداد زیادی از مدیران واگذاری حقوق خارجی کتاب از کشورهایی مانند انگلستان، آلمان و هلند به این جشنواره توجه ویژه نشان داده و در آن قراردادهایی امضا می‌کنند. 

به مناسبت برگزاری این جشنواره کتاب، بوینس آیرس در سال 2011 میلادی عنوان پایتخت جهانی کتاب را از طرف سازمان یونسکو دریافت کرد. این شهر بیش از 200 کتابفروشی بزرگ، 60 کتابخانه و صدها کیوسک کتاب، روزنامه و مجله فروشی داشته و اهالی آن بسیار به کتاب و کتاب خوانی علاقه مند هستند. این جشنواره معمولا در فصل بهار برگزار شده و تعداد کشورهای شرکت کننده در آن به بیش از 40 کشور می‌رسد. شما نیز می‌توانید با تهیه بلیط لحظه آخری با قیمت مناسب به این شهر سفر کرده و از این نمایشگاه جهانی بازدید کنید.

نمایشگاه کتاب بوینس آیرس

دیگر کارهای انجام شده در نمایشگاه کتاب بوینس آیرس

این نمایشگاه کتاب تنها مکانی برای معرفی و فروش کتاب و امضا قرارداد واگذاری حقوق خارجی نیست. در این نمایشگاه سالیانه تصمیم‌های جدیدی اتخاذ شده و برنامه‌های جدیدی پایه گذاری می‌شود. انعقاد یک پلت فرم جامع در زمینه حقوق نشر دیجیتال برای ناشران آرژانتینی، تدوین یک برنامه فرهنگی جهانی برای یک روز به عنوان تنوع موضوع در جهان اسپانیایی از جمله این کارها است. درکنار این جشنواره همچنین بازدید کنندگان می‌توانند از نمایشگاه‌های فرهنگی که برگزار شده نیز بازدید کرده و بیشتر با فرهنگ غنی بوینس آیرس و آرژانتین آشنا شوند.

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
  • محمد شنبه ۱۲ اسفند
    بسیار عالی.این نمایشگاه در زمان خاصی در فصل بهار برگزار می شود؟
    • admin
      شنبه ۱۲ اسفند پاسخ
      بله از 15 لغایت 25 اسفند ماه دایر می باشد.
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info