معرفی فرودگاه بوشهر

فرودگاه بین ‌المللی بوشهر یکی از قدیمی ‌ترین و مهم‌ ترین فرودگاه‌ های کشور از دوران پیش از انقلاب تا کنون می باشد. این فرودگاه نخستین فرودگاه در ایران بوده است که میزبانی شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز انگلستان و کی ‌ال‌ ام هلند را بر عهده داشته و همین امر اهمیت این فرودگاه را در گذشته را نشان می ‌دهد.

  • تعداد بازدید: 1976
  • ارسال در تاریخ: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
  • بروزرسانی: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
  • میانگین مطالعه: 5 دقیقه

فرودگاه بین المللی بوشهر در سال 1307 و دقیقا مطابق با دورانی که اولین پروازهای بین المللی با هواپیمای کوچک در نقاط مختلف جهان و علی الخصوص آسیا و خاورمیانه انجام می ‌شدند، تاسیس شد. این فرودگاه با رونق گرفتن بندر بوشهر، به تدریج شروع به توسعه یافتن نمود و تا جایی پیش رفت که امروزه این فرودگاه بین المللی، به صورت یکی از بزرگ ترین فرودگاه های مشترک با کاربری نظامی و بازرگانی درآمده است.

مسیر های پروازی فرودگاه بوشهر

در فرودگاه بین المللی بوشهر، همانطور که از نام آن پیداست، علاوه بر پرواز های داخلی، پرواز های خارجی نیز انجام می شود. مسیر پرواز های داخلی این فرودگاه به مقاصدی همچون فرودگاه مهر آباد تهران، مشهد، اصفهان، خارک، اهواز و فرودگاه عسلویه می باشد. همچنین از پرواز های خارجی که در این فرودگاه انجام می شود می توان مقاصد جده، مدینه، دبی، تفلیس و روسیه را نام برد.

مشخصات فرودگاه بوشهر

  • نوع فرودگاه : عمومی
  • کد یاتا : BUZ
  • کد ایکائو : OIBB
  • ارتفاع از سطح دریا : 21 متر
  • سامانه پیامکی : 10007069
  • اطلاعات پرواز : 199
  • فاصله هوایی تا تهران : 747 کیلومتر
  • مدت زمان پرواز تا تهران : یک ساعت و سی دقیقه
  • آدرس ایمیل : Bushehr.airport.ir@gmail.com
  • آدرس وب‌ سایت : bushehr.airport.ir
فرودگاه بوشهر

ترمینال های فرودگاه بوشهر

فرودگاه بین المللی بوشهر دارای دو ترمینال می باشد که این ترمینال ها به صورت جداگانه برای پرواز های داخلی و خارجی می باشند. هر کدام از ترمینال های داخلی و خارجی این فرودگاه، دارای امکانات خاص خود هستند. از جمله امکاناتی که در ترمینال پرواز های داخلی و خارجی فرودگاه بوشهر وجود دارد می توان به دفاتر فروش بلیط، مکان بسته بندی بار، خدمات بانکی، خدمات باربری، کافی شاپ و رستوران، دفاتر شرکت های هواپیمایی جهت خرید بلیط هواپیما و خدمات تاکسی اشاره نمود.

شرکت های هواپیمایی فعال در فرودگاه بوشهر

شرکت ‌های هواپیمایی داخلی فعال که پرواز های فرودگاه‌ بین ‌المللی بوشهر توسط آن ‌ها صورت می ‌پذیرد عبارتند از:

فرودگاه کرمان

آمار جابجایی مسافران در فرودگاه بوشهر

طبق آمار به دست آماده از میزان حمل و نقل مسافران توسط فرودگاه بین المللی بوشهر، در سال 2016 بالغ بر 3 هزار پرواز و نشست هوایی در این فرودگاه به انجام رسیده است که نزدیک به 448 هزار کیلوگرم بار و بیش از 4.5 میلیون مسافر نیز از طریق آن جا به جا شده است. اما باید گفت که در حال حاضر، شرایط پروازی در فرودگاه بین المللی بوشهر، به دلیل ریز گرد های موجود در هوا مانند گذشته زیاد مساعد نیست.

زیرا این ریز گردها بر شرایط محیطی تاثیر گذاشته اند و سبب کم شدن دید خلبانان برای پرواز و نشست در این فرودگاه و همچنین لغو پروازهای متعددی در این فرودگاه شده اند. البته با توجه به اهمیت استان بوشهر در زمینه های اقتصادی و راهبردی کشور، اقداماتی برای حل این مشکل نیز در نظر گرفته شده است. بنابراین به زودی شاهد به کارگیری مدرن ترین سامانه کمک ناوبری هواپیمایی در این فرودگاه معتبر خواهیم بود.

خدمات فرودگاه بوشهر

  • تهیه دستورالعمل ها و مقررات پروازی
  • هماهنگی بین واحد های مراقبت پرواز
  • تدوین دستورالعمل های اضطراری
  • همکاری با کمیته بررسی سوانح هوایی
  • هماهنگی نظامی و کشوری
  • کنترل پروژه فناوری و ارتباطات هوانوردی

راه های دسترسی به فرودگاه بوشهر

برای عزیمت به فرودگاه بوشهر و یا عزیمت به مقصد مورد نظر خود از فرودگاه بوشهر، می توانید از بهترین و موجود ترین راه ممکن در سیستم حمل و نقل استفاده نمایید. یکی از این وسایل نقلیه موجود، تاکسی هایی هستند که در اطراف فرودگاه بین المللی بوشهر وجود دارند. این تاکسی ها شامل تاکسی های متعلق به خود فرودگاه و تاکسی های گذری می باشند. بنابراین همانطور که گفته شد، بهترین راه دسترسی به فرودگاه بوشهر، استفاده از خدمات تاکسی رانی می باشد.

سایر امکانات رفاهی فرودگاه بوشهر

غرفه‌های تجاری: در قسمت‌ های مختلف فرودگاه غرفه‌ های تجاری گوناگونی مانند غرفه ‌های خوراکی، سوغاتی و لباس قرار دارد.

پارکینگ: یکی از ضروری ‌ترین امکاناتی که در هر فرودگاه لازم است وجود پارکینگ است. در فرودگاه بین‌ المللی بوشهر پارکینگ 24 ساعته به همراه پارکبان برای خدمت ‌رسانی به مسافران گرامی قرار دارد. بنابراین دیگر نیازی نیست نگران محل پارک خودروی خود باشید.

اتاق مادر و کودک: از دیگر امکانات رفاهی فرودگاه اتاق مخصوص نوزادان است. همچنین لوازمی از جمله شیرخشک، پوشک، لباس و وسایل سرگرم کننده برای کودکان در این اتاق قرار گرفته است.

بخش بسته ‌بندی بار: مسئولان این بخش به منظور بسته ‌بندی بارها و ارائه خدمت به مسافران گرامی در فرودگاه حاضر می ‌باشند. در این بخش با توجه به نوع بار مسافران، بسته‌ بندی به صورت کارتن، سلفون، یونولیت و تسمه ‌کشی صورت می ‌گیرد.

بخش اشیا گمشده: برای پیگیری اشیا گمشده در سالن ترانزیت، مسافران عزیز باید به بخش حراست و در ترمینال‌ ها به دفتر پلیس و برای پیگیری اشیا گمشده در داخل هواپیما باید به دفتر شرکت هواپیمایی مربوطه مراجعه نمایند.

دفتر تاکسی رانی: در محوطه ‌ی داخلی فرودگاه دفتر تاکسی رانی قرار دارد و شما می ‌توانید خیلی راحت با کرایه یک خودرو از فرودگاه به مقصد مورد نظرتان بروید.

امکانات پزشکی فرودگاه: به منظور حفظ سلامت مسافران در فرودگاه بوشهر یک اورژانس 24 ساعته همراه با یک پزشک، پرستاران و یک دستگاه آمبولانس به منظور انجام کمک ‌های اولیه و یا انتقال بیماران به بیمارستان شهر قرار دارد.

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info