خرید ملک برای اتباع خارجی

قطعا یکی از دلایل مهم خرید خانه و ملک در ترکیه، گرفتن اقامت موقت و یا پاسپورت ترکیه است، البته نباید مشکلات خرید خانه و ملک در ترکیه را فراموش کرد، ما تصمیم داریم در این مطلب، به ۶ مشکل مهم و بنیادی خرید خانه و ملک در ترکیه اشاره و آنها را بررسی کنیم.

  • تعداد بازدید: 986
  • ارسال در تاریخ: ۳ بهمن ۱۴۰۰
  • بروزرسانی: ۳ بهمن ۱۴۰۰
  • میانگین مطالعه: 5 دقیقه

آشنایی با ۶ نوع از مشکلات خرید خانه و ملک در ترکیه

  خرید ملک برای اتباع خارجی
6 مشکل مهم هنگام خرید خانه در ترکیه باید در نظر گرفته شوند.

در یک دسته بندی کلی می توان مشکلات خرید خانه و ملک در ترکیه را به ۶ دسته زیر تقسیم کرد:

  1. امکان ابطال قرارداد خرید ملک
  2. پرداخت مالیات و هزینه های جانبی خرید ملک
  3. وعده دروغ خرید ملک ارزان در ترکیه
  4. پیچیدگی قوانین دولتی
  5. شرکت های مهاجرتی و وکلای حقوقی بدون نام و نشان
  6. شرکت های توریستی و آژانس های مسافرتی
 مشکلات خرید خانه و ملک در ترکیه

مشکلات خرید خانه و ملک در ترکیه

۱. امکان ابطال قرارداد خرید ملک

یکی از نگرانی ها و مشکلات خرید خانه و ملک در ترکیه امکان ابطال قرارداد خرید ملک است. همانند سایر کشورها، قوانین خرید ملک در ترکیه نیز شرایط و ضوابط خاصی دارد و دولت ترکیه مقررات خاصی را برای متقاضیان خرید خانه و ملک، یا بهتر بگویم اتباع خارجی به تصویب رسانده که در صورت عدم رعایت آنها امکان ابطال قرارداد از سوی دولت و یا فروشنده وجود دارد.


البته مهمترین این محدودیت ها عبارت است از:
  • نقص قوانین کشوری در زمینه های مختلف به خصوص امنیتی
  • تایید نشدن معامله توسط ارگان های دولتی مانند، ارگان های امنیتی، وزارت خانه و ... 
  • خرید ملک بیش از ۳۰ هکتار برای هر شخص خارجی
  • خرید ملک در مناطق ممنوعه به خصوص نظامی 
  • عدم پرداخت به موقع هزینه طبق قرارداد
  • خرید ملک در منطقه ای با بیش از ده درصد خارجی 
 خرید ملک در ترکیه

۲. پرداخت مالیات و هزینه های جانبی خرید ملک

از دیگر مشکلات خرید خانه و ملک در ترکیه باید به پرداخت مالیات و هزینه های جانبی آن اشاره کرد، با این که این نوع هزینه ها در قوانین کشور ما به تازگی ورود پیدا کرده است و مردم اطلاع کاملی از آن ندارند، اما ده ها سال است که کشور ترکیه قوانین خاصی را در این زمینه به تصویب رسانده و می بایست از سوی مالک اجرا گردد، در غیر این صورت مشکلات متعددی برای مالک پیش خواهد آمد.


هزینه های جانبی خرید خانه و ملک در ترکیه عبارت است از:
  • KDV یا همان مالیات بر ارزش افزوده
  • هزینه سند زدن
  • خرید کنتور و آبونگی
  • هزینه کارشناسی ملک و مترجم
  • مالیات بر دارایی سالیانه

شاید بیشترین هزینه مربوط به مالیات بر ارزش افزوده ملک باشد، عوامل زیادی وجود دارد که می تواند روی مالیات ملک شما تاثیر بگذارد، مانند، سال پایان ساخت، موقعیت جغرافیایی و مکان ملک، مساحت ملک. با یک جمع و تفریق ساده می توان متوجه شد که مبلغ مالیات بر ارزش بین ۱ الی ۱۸ درصد ارزش ملک است که باید توسط خریدار و به موقع پرداخت شود.حائز اهمیت است که این مالیات برای خارجیانی که بتازگی وارد خاک ترکیه شدا اند و هنوز کارت اقامت ترکیه را دریافت نکرده اند و قصد خرید خانه در ترکیه را دارند با معافیت از ۱۸ درصد به ۱ درصد کاهش میابد . ولی خارجیان مقیم ترکیه موقع خرید خانه مشمول پرداخت مالیات آن هستند . این موضوع را نیز می توان از مشکلات خرید خانه و ملک در ترکیه دانست.

 خرید خانه در ترکیه

۳. وعده دروغ خرید ملک ارزان در ترکیه

این روزها کلاهبرداران زیادی در صدد فریب خریداران خانه و ملک در ترکیه هستند، شاید دلیل آن به آگاهی نداشتن از قوانین خرید و فروش ملک در ترکیه و نیز به پیچیدگی اصطلاحات حقوقی مربوط به خرید ملک مربوط باشد. 

از همه مهمتر دادن وعده دروغ زیر قیمت و ارزان تر از همه جا به خریداران است، خریداران با اعتماد به مجموعه های نامعتبر متاسفانه دارایی خود را یک شبه از دست می دهند، این موضوع یکی دیگر از مشکلات خرید خانه و ملک در ترکیه است؛ اما نگران این موضوع نباشید هوم ترکی با داشتن تحصیلات دانشگاهی در امور مشاوره و سرمایه گذاری در ملک همراه با مجوز کسب و کار املاک در ترکیه و ثبت شده در اصناف ترکیه در کنار شماست تا بتوانید با خیال آسوده اقدام به خرید خانه و ملک در ترکیه کنید.

۴. پیچیدگی قوانین دولتی

یکی از بزرگترین مشکلات خرید خانه و ملک در ترکیه پیچیدگی قوانین دولتی است. قبل از خرید این را باید بدانید که قوانین خرید ملک در ترکیه تفاوت چشمگیری با ایران دارد، شما باید از مجموعه هایی دارای  کادر مجرب حقوقی وکلای دادگستری پیشتاز در این زمینه کمک بگیرید تا بتوانید بدون مشکل صاحب خانه و یا ملک در ترکیه شوید.

بطور مثال در پروسه دریافت شهروندی و اخذ پاسپورت ترکیه از طریق خرید خانه به ارزش 250 هزار دلار، هنگام خرید خانه مبلغ باید از حساب بانکی شخص خریدار مستقیم به حساب سازنده صورت بگیرد . موردهای بسیاری بوده که مبلغ از حساب همسر یا صرافی به حساب سازنده واریز شده که این امر باعث ابطال شدن پروسه شهروندی شده است . در صورتیکه با دانستن و رعایت کردن اصول و قوانین خرید خانه برای اخذ شهروندی میتوان جلوی این ضررها را گرفت .

 اگر به دنبال این هستید که پیچیدگی قوانین دولتی ترکیه را به صورت کامل درک کرده و متناسب با قوانین حاکم عمل کنید، حتما با کارشناسان هوم ترکی تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

  قوانین خرید ملک در ترکیه

۵. شرکت های مهاجرتی و وکلای حقوقی بدون نام و نشان

قطعا اعتماد به شرکت های مهاجرتی و وکلای حقوقی بدون نام و نشان می تواند مشکلات زیادی برای شما به وجود بیاورد و شما را از خرید خانه و ملک در ترکیه منصرف کند و یا پول شما را به باد دهد. این موضوع یکی از بزرگترین مشکلات خرید خانه و ملک در ترکیه است.

این روزها با آگهی های زیادی در این باره روبرو می شویم که ادعا می کنند شرکت های مهاجرتی و وکلای حقوقی معتبر و قابل اعتماد هستند که می توانند با کمترین هزینه در بهترین مناطق ترکیه برای شما خانه و یا ملک بخرند بدون اینکه اطلاعات صحیح از سازنده های معتبر و قوانین خرید ملک در ترکیه داشته باشند .در صورتیکه شرکت های مهاجرتی فقط در گرفتن اقامت شما بعد از خرید خانه میتوانن کمک حال شما باشند. توجه داشته باشید همانطور که برای کوتاهی مو های خود به آرایشگاه میروید . برای خرید خانه خود نیز باید به سراغ متخصص آن بروید .به سراغ املاک هایی با مجوز کسب و کار و دارای مدرک تحصیلی مشاوره املاک در ترکیه بروید. شما باید با آگاهی یک شرکت معتبر و قانونی را برای این موضوع انتخاب کنید تا یکی دیگر از مشکلات خرید خانه و ملک در ترکیه را پشت سر بگذارید، برای این کار ما مجموعه هوم ترکی را به شما معرفی می کنیم.

۶. شرکت های توریستی و آژانس های مسافرتی

شرکت های توریستی و آژانس های مسافرتی را نیز در مواقعی می توان جزو مشکلات خرید خانه و ملک در ترکیه دانست. گاهی اوقات این شرکت ها  خود را به عنوان شرکت واسط  وبا تجربه و آشنا و دوست با املاک های معروف ترکیه معرفی می کنند و به عنوان واسطه برای گرفتن کمیسیون از املاک ها دست شما را در دست املاک هایی میگذارن که حتی خودشان از آنها یکبار خرید انجام نداده اند . و گاهی در شرکت های خود از خریداران بیعانه ملک را نیز دریافت می کنند و به آنها وعده خرید خانه زیر قیمت و همراه با اقامت را می دهند. بهتر است همیشه مراقب چنین شرکت ها و آژانس های مسافرتی باشید.


قوانین خرید ملک برای اتباع خارجی در ترکیه 
سوالات متداول

سوال اول: آیا شرکت های توریستی و آژانس های مسافرتی قابل اعتماد برای خرید ملک و خانه در ترکیه هستند؟
معمولا از نظر قانونی شرکت های توریستی و آژانس های مسافرتی نمی توانند اقدام به خرید ملک برای اتباع خارجی کنند، مگر با داشتن مجوز معتبر از سوی نهاد مربوطه.

سوال دوم: آیا قوانین حاکم ترکیه اجازه خرید ملک و خانه را به اتباع ایرانی می دهد؟
ایرانیان جزو اباعی هستند که با رعایت قوانین مربوطه می توانند برای خرید ملک در ترکیه اقدام کنند.

سوال سوم: مهمترین مشکلات خرید خانه و ملک در ترکیه کدامند؟
مشکلات متعددی در این زمینه وجود دارد که مهمترین آنها ۶ موردی است که در این مقاله بررسی شد.

نتیجه گیری
خرید خانه و ملک در ترکیه ممکن است به سادگی خرید در کشور ما نباشد. دلایل اصلی که مردم گاهی فکر می کنند خرید ملک در این کشور خطرناک است عبارتند از:
  • ترس از فریب خوردن و از دست دادن پول و همچنین زمان گرانبها
  • تفاوت در قوانین قابل اجرا و سیستم های حقوقی حاکم بر معاملات املاک و مستغلات
  • ضعف های واقعی و یا درک شده در قوانین حاکم بر خرید ملک توسط اتباع خارجی در کشور ترکیه
  • موانع زبان، به ویژه اصطلاحات حقوقی که متأسفانه در همه کشورها وجود دارد.
  • احساس عدم کنترل بر فرآیند که به دلیل مستقر نبودن شما در کشور ترکیه به وجود می آید

در مجموعه هوم ترکی، ما به تمامی قوانین و اصطلاحات حقوقی مربوط به خرید ملک در ترکیه آشنا هستیم؛ بنابراین، ما دستورالعمل‌ها و توصیه‌هایی را برای کمک به شما برای خرید ملک و خانه در ترکیه به امن‌ترین و روان‌ترین راه ممکن، ارائه کرده‌ایم؛ اما برای بالا بردن اطلاعات و دانستن مشکلات خرید خانه و ملک در ترکیه به شما توصیه می کنیم این مقاله را بخوانید.

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info