شرایط کنسلی بلیط چارتر, جریمه کنسلی بلیط چارتر چه‌قدر است؟

اگر شما هم از آن‌دسته افرادی هستید که با مفهوم بلیط چارتر و شرایط ویژه آن آشنایی ندارید. یا قرار است در آینده‌ای نزدیک به سفر بروید، اما نمی‌دانید که باید چه بلیطی بخرید؛ با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

  • تعداد بازدید: 1957
  • ارسال در تاریخ: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
  • بروزرسانی: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
  • میانگین مطالعه: 5 دقیقه

وقتی درباره بلیط چارتر هواپیما صحبت می‌کنیم، ممکن است سوالات زیادی در ذهن بسیاری از افراد شکل بگیرد که جواب ندادن به آن‌ها، می‌تواند مشکلات و هزینه‌های اضافه‌ای را برای مسافران به‌وجود بیاورد.

به‌ همین دلیل، ما در این مقاله تصمیم گرفتیم تا با کمک شرکت خدمات گردشگری یوتراوز، به یکی از مهم‌ترین سوال‌ها درباره بلیط چارتر هواپیما پاسخ بدهیم. البته قبل از پرداختن به این موضوع، لازم است که کمی درباره این‌که بلیط چارتر چیست و چه تفاوتی با بلیط‌های سیستمی دارد، صحبت کنیم.

ما تلاش کرده‌ایم تا به ساده‌ترین شکل ممکن، همه چیزهایی که ممکن است به‌کارتان بیاید را با شما در میان بگذاریم و به شما برای برنامه‌ریزی بهتر سفرتان کمک کنیم. در انتهای مقاله هم، یک پیشنهاد جذاب برایتان داریم که می‌تواند به صرفه‌جویی در هزینه‌های سفرتان کمک کند.

بلیط چارتر چیست؟

برای این‌که بتوانیم منظورمان را بهتر و ساده‌تر منتقل کنیم، اجازه بدهید تا در قالب یک مثال، تفاوت بلیط چارتر و بلیط سیستم را نشان بدهیم. فرض کنید شما ساکن تهران هستید و قرار است با هواپیما، به اصفهان سفر کنید. حالا برای خرید بلیط هواپیما تهران به اصفهان دو راه پیش پای شما است.

اول این‌که بلیط خودتان را مستقیم از ایرلاین‌ها یا شرکت‌های هواپیمایی بخرید. و دوم این‌که به سراغ آژانس‌های مسافرتی بروید و از طریق آژانس‌های گردشگری، برای خرید بلیط اقدام کنید. حالا نکته‌ای که باید بدانید، این است که گاهی اوقات، بعضی از آژانس‌های مسافرتی، تعداد از صندلی‌های یک هواپیما، یا کل آن، را از شرکت هواپیمایی اجاره می‌کنند و با قیمت پیشنهادی خودشان به مسافران می‌فروشند.

به دلیل فضای رقابتی میان آژانس‌های مسافرتی، معمولا بلیط‌های چارتر با قیمت کمتری فروخته می‌شوند. اما از سوی دیگر، قوانین و شرایط سخت‌گیرانه‌تری هم دارند. در طرف مقابل؛ قیمت بلیط‌های سیستمی، به‌طور مستقیم از سوی سازمان هواپیمایی کشور تعیین می‌شود و هشچ ایرلاینی اجازه تغییر در قیمت را ندارد.

اطلاعات بلیط چارتری


البته این نکته را هم فراموش نکنید که الزاما قرار نیست، همه بلیط‌هایی که از آژانس‌های مسافرتی می‌خرید، بلیط چارتر باشند. چراکه این آژانس‌ها با توجه به تقاضای مسافران و ترافیک پروازی بعضی مسیرها، اقدام به چارتر یا اجاره کردن صندلی‌های هواپیما می‌کنند.

بنابراین ممکن است سفر شما به اصفهان، با بلیط سیستمی انجام شود؛ اما وقتی می‌خواهید بلیط هواپیما اصفهان تهران را برای مسیر برگشتتان رزرو کنید، بتوانید بلیط چارتر با قیمت مناسب‌تر هم پیدا کنید. 

حالا که با معنای بلیط چارتری و تفاوت آن با بلیط‌های سیستمی آشنا شدیم، نگاهی هم به شرایط کنسلی بلیط چارتر انداخته و قوانین مربوط به آن را با هم مرور می‌کنیم.

چگونه بلیط چارتری را کنسل کنیم؟

به‌طور کلی؛ احتمال کنسلی یا استراداد بلیط چارتر هواپیما، بسیار کم است و آژانس‌هاس مسافرتی، معمولا این موضوع را از شما نخواهند پذیرفت.

دلیل این موضوع این است که شرکت‌های چارترکننده هواپیما، همه صندلی‌های یک پرواز را پیش‌خرید کرده و خودشان قیمت‌گذاری می‌کنند. به‌همین دلیل، بسیاری از آن‌ها حتی با کسر جریمه هم، امکان استرداد بلیط را به شما نمی‌دهند. 

البته بعضی از آژانس‌های مسافرتی، تلاش می‌کنند تا با چانه‌زنی و گفت‌وگو، شرایطی را برای کنسل کردن بلیط هواپیما فراهم کنند. اما باز هم، احتمال این‌که بتوانید بلیط پرواز چارتر را کنسل کنید، تقریبا کار غیرممکنی است.

به همین دلیل، پیشنهاد ما به شما این است که فقط وقتی برای خرید بلیط‌های چارتر اقدام کنید که نسبت به سفرتان اطمینان کامل دارد و همه برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده‌اید. مثلا اگر هنوز نسبت به قطعی بودن سفرتان مطمئن نیستید یا فاصله زیادی تا زمانی که می‌خواهید سفر کنید، باقی‌مانده، بهتر است که از بلیط‌های چارتر استفاده نکنید و گول هزینه کمتر آن‌را نخورید.

چراکه اگر برنامه‌های سفرتان، طبق چیزی که انتظارش را دارید پیش نرود؛ امکان استرداد بلیط را هم نخواهید داشت و هزینه‌ای که برای خرید بلیط پرداخت کرده‌اید، به حساب شما برنخواهد گشت.

به‌هرحال، اگرچه که استرداد بلیط‌های چارتر، حتی با پرداخت جریمه هم، کار آسانی نیست و معمولا اجازه این کار را ندارید. اما توصیه می‌کنیم که باز هم شانس خودتان را امتحان کرده و با آژانس مسافرتی که بلیط سفرتان را صادر کرده، تماس بگیرید و شرایط استرداد بلیط چارتر را از نمایندگان آن شرکت، بپرسید.

کنسلی بلیط جارتری

آیا می‌توان به همه بلیط‌های چارتر اعتماد کرد؟

در سال‌های اخیر، افراد مختلفی با هدف سودجویی و فریب مسافران، اقدام به ایجاد کج‌رفتاری‌ها و سوءاستفاده از سیستم فروش بلیط چارتر کرده و مسافران زیادی را با مشکل، مواجه کرده‌اند.

بنابراین در جواب این سوال، خیلی صریح و بی‌پرده باید بگوییم که نباید به همه افراد و سازمان‌های فروش بلیط چارتر، اعتماد کنید. در غیراین‌صورت ممکن است هزینه سنگینی برای خرید بلیط هواپیما پرداخت کنید، که به کام سودجویان و شیادان رفته و شما را هزینه‌های اضافی و چالش‌های بی‌شماری مواجه خواهد کرد.

یکی از تکنیک‌هایی که این افراد، برای فریب مسافران استفاده می‌کنند، قیمت‌های خیلی کم و ناچیز است که همه می‌تواند همه مسافران را وسوسه کرده و آن‌ها را فریب دهد. پس توصیه می‌کنیم که برای خرید بلیط چارتر هواپیما، فقط به سایت‌ها و شرکت‌های معتبر و شناخته‌شده اعتماد کنید.

در ادامه این مقاله، تلاش کردیم یکی از سایت‌‎های معتبر خرید بلیط چارتر را به شما معرفی کنیم که تلاش می‌کند علاوه‌بر ایجاد فضای امن و راحت، برای خرید بلیط هواپیما (چارتر و سیستمی)، امکان خرید با تضمین بهترین قیمت را هم برای کاربران خود فراهم کرده و باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های سفرتان خواهد شد.

یک پیشنهاد

در پاراگراف‌های قبل، درباره یک سایت ایمن و راحت برای خرید بلیط هواپیما اشاره کردیم. حالا قرار است شما را با شرکت خدمات گردشگری یوتراوز آشنا کنیم. شرکتی که معتقد است «سفر شما از زمان خرید بلیط آغاز می‌شود، نه از زمان رسیدن به مقصد». 

یوتراوز، امکان خرید آسان، ایمن و با تضمین بهترین قیمت را برای شما فراهم کرده است. و می‌توانید بعد از مراجعه به سایت این شرکت به نشانی utravs.com بلیط سیستمی یا چارتری موردنظرتان را فقط با چند کلیک و با قیمت مناسب، بخرید.

ضمن این‌که، اگر در فرایند خرید بلیط با مشکلی مواجه شدید یا به مشورت کارشناسان این حوزه، احتیاج داشتید. می‌توانید با شماره 1548 تماس گرفته و مشکلتان را با کارشناسان حرفه‌ای و آموزش‌دیده یوتراوز در میان بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن، بهترین راه‌حل را دریافت کنید.

بهترین سایت خرید بلیط چارتری یوتراوز

سخن پایانی

در نهایت، انتخاب پرواز چارتر یا سیستمی، برعهده شما است. اما ما در این مقاله تلاش کردیم به شما برای برنامه‌ریزی بهتر سفرتان کمک کرده و مزایا و معایب بلیط‌های چارتر را با شما درمیان بگذاریم.

قیمت پایین بلیط‌های چارتر، باعث شده تا معمولا استقبال خوبی از آن‌ها صورت بگیرد؛ اما از سوی دیگر، امکان استرداد یا کنسلی بلیط را نخواهید داشت و درصورت بروز مشکلات پیش‌بینی نشده، نمی‌توانید سفرتان را کنسل کنید. اگر هم تصمیم به کنسلی سفر بگیرید، در اکثر مواقع باید قید هزینه‌ای که برای خرید بلیط چارتر، پرداخت کرده‌اید را بزنید. در نهایت، امیدواریم، آن‌چه در این مقاله گفتیم، به کارتان بیاید و سفر خوب و آرامی را پیش‌رو داشته‌باشید.
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info