جریمه کنسلی بلیط چارتر هواپیما

معمولا پیش از آنکه سفری را آغاز کنید، پیرامون مقصدی که پیش رو دارید، چیزهایی که بنابر دلیل سفر لازم است با خود به‌همراه داشته باشید و مواردی نظیر شرایط و محل اقامت و غیره اطلاعاتی کسب می‌کنید. هرچه اطلاعات شما درباره عملی که قصد انجام دادن آن را دارید بیشتر باشد، سرعت انجام و کیفیت انجام آن بیشتر می‌شود.

  • تعداد بازدید: 4495
  • ارسال در تاریخ: ۷ بهمن ۱۴۰۰
  • بروزرسانی: ۷ بهمن ۱۴۰۰
  • میانگین مطالعه: 5 دقیقه

نیاز است پس از تصمیم گیری در مورد نحوه سفر کردن، اطلاعات کافی ازجمله چگونگی تهیه بلیط، انواع بلیط، و مواردی از این قبیل به‌دست آورید. یکی از مواردی که گاهی ممکن است به آن رجوع کنید قوانین کنسلی یک پرواز است.
وقتی برای سفری بلیط تهیه می‌کنید، در اغلب موارد به آن معنا است که آمادگی لازم برای صورت گرفتن آن سفر را دارید. اما ممکن است گاهی مشکلی هرچند کوچک پیش بیاید که برایتان بهترین انتخاب، کنسل کردن بلیط هواپیما خارجی علی بابا و به تعویق انداختن سفر باشد.
همانطور که شنیده‌اید، در مواردی که شما مجبور به کنسل کردن بلیط خود می‌شوید، فقط کافی است مطابق قوانین کنسلی عمل کنید.

جریمه کنسلی بلیط چارتر

قوانین مربوط به کنسلی بلیط سیستمی چگونه است؟

حالا اگر این کنسلی مربوط به بلیط سیستمی باشد، کافی است روند مشخصی را طی کنید. اما نرخ جریمه شما و مبلغی که از پول بلیط‌تان کسر می‌شود، بستگی به شرکت هواپیمایی موردنظر دارد که چه مقدار منعطف یا سرسخت باشد.

بلیط های سیستمی چه نوع بلیط هایی هستند؟

درواقع بلیط‌های سیستمی، بلیط‌هایی هستند که از ایرلاین‌های مختلف توسط شرکت‌های هواپیمایی به مسافران عرضه می‌شود. در صورتی که بلیط سیستمی در اختیار دارید، برای کنسل کردن آن مشکلی نخواهید داشت.

از چه طریق می‌توان برای کنسل کردن بلیط سیستمی اقدام کرد؟

با وارد شدن به سایت فروش اینترنتی بلیط هواپیما، می‌توانید به سادگی رویه کنسلی بلیط خود را طی کنید. با کنسل کردن بلیط هواپیمای سیستمی، شرکت هواپیمایی بخشی از هزینه شما برای بلیط را برداشته و مابقی پول را به حساب‌تان برمی‌گرداند.

چه مواردی بر هزینه کنسلی تاثیر می‌گذارند؟

علاوه‌بر ایرلاین مورد نظر، کلاس پرواز شما نیز در میزان پرداخت جریمه نقش دارد. یعنی اینکه پروازتان از چه نوعی باشد (اکونومی، فرست، بیزنس، ...) در نرخ جریمه تفاوت ایجاد می‌کند.

هزینه کنسلی بلیط هواپیما


اینکه چه زمانی اقدام به کنسل کردن بلیط خود کرده باشید، در میزان جریمه‌ای که باید پرداخت کنید موثر است. به‌طوری که هرچه به زمان سفر نزدیکتر باشید مبلغ بیشتری به‌عنوان جریمه از هزینه بلیط کسر می‌شود.
اما اگر چند روز با پرواز فاصله داشته باشید، شرکت هواپیمایی فرصت آن را دارد که مسافری را جایگزین شما کند. ازاین رو مبلغ کمتری را از پول بلیط‌تان کسر می‌کند.

قوانین کنسلی مربوط به بلیط چارتر چگونه است؟

نوع دیگری از بلیط به نام چارتر وجود دارد که شرایط کنسلی آن با بلیط سیستمی فرق می‌کند.
بهتر است وقتی که از سفر خود اطمینان دارید اقدام به تهیه بلیط چارتر هواپیما کنید. چراکه در بیشتر مواقع امکان کنسل کردن آن وجود ندارد. درواقع شرکت هوایی که تعداد یا همه صندلی‌های پروازی را چارتر یا به عبارتی اجاره کرده است، رضایت به کنسل کردن بلیط و برداشتن بخشی از هزینه آن نمی‌دهد.

چارتر کردن یعنی چه؟

چارتر کردن درحقیقت به معنای اجاره کردن به‌صورت دربست است. وقتی یک شرکت هواپیمایی تعدادی یا همه صندلی‌های پرواز را چارتر می‌کند، روی آن قیمت گذاری کرده و معمولا با قیمتی پایینتر از حد معمول آنها را به فروش می‌رساند.

اگر پرواز از طرف شرکت هواپیمایی کنسل شود تکلیف چیست؟

با همه این اوصاف ممکن است زمانی هواپیمایی که مسولیت پرواز خارجی یا داخلی شما را به عهده دارد دچار نقص فنی شود یا به دلیل شرایط نامناسب آب وهوایی و به دلایل این چنینی پرواز شما از طرف خود شرکت هوایی کنسل شود.
در این حالت اقدام‌های لازم از سوی شرکت هواپیمایی صورت می‌گیرد و نیاز نیست شما به‌عنوان مسافر اقدام خاصی کنید. در این مواقع معمولا یا پرواز دیگری برای مسافران هماهنگ می‌کنند یا بهای پرواز شما را به‌طور کامل می‌پردازد.

کنسلی بلیط

چه زمانی اقدام برای کنسلی بلیط بی فایده است؟

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که چه زمان مسافر قطعی یک پرواز به‌شمار می‌روید و دیگر نمیتوانید برای کنسل کردن بلیط خود اقدام نمایید.
درصورتی که کارت پرواز را گرفته باشید، به صورت رسمی جزوی از پرواز شده‌اید و دیگر امکان کنسل کردن آن پرواز برایتان وجود ندارد.

قوانین مربوط به کنسلی پروازهای خارجی چگونه است؟

برای آنکه پرواز خارجی خود را کنسل کنید، در صورتی که پروازتان رفت و برگشت باهم نباشد، همان مسیر ذکر شده را پیش رو دارید. اما اگر بلیط رفت و برگشت برای سفرتان تهیه کرده باشید، که در این حالت هزینه کمتری نسبت به دو بلیط جدا پرداخت کرده‌اید، مبلغ بیشتری به‌عنوان خسارت از شما کسر می‌شود.
اکنون که با قوانین استرداد بلیط‌های چارتری و سیستمی برای پروازهای داخلی آشنا شدید، لازم است نکاتی را درمورد استرداد پروازهای خارجی نیز بدانید.
یکی از نکات جالب توجه در قوانین کنسلی پرواز خارجی، قانونی مربوط به ویزای نامعتبر است. این قانون به این ترتیب است که اگر ویزای شما برای سفر به کشور مربوطه نامعتبر باشد، پرواز شما کنسل تلقی می‌شود و مسلما بخشی از هزینه بلیط به حساب شما برمی‌گردد.
دانستن همه این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا در شرایط مختلف، با سزیع‌ترین تصمیم بهترین انتخاب را داشته باشید.

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info