شرایط خرید بلیط اتوبوس برای کودکان

هزینه هر گروه سنی در زمان استفاده از اتوبوس چقدر است و اصلاً برای کودکان به جهت استفاده از صندلی اتوبوس نیازی به پرداخت هزینه اضافه است یا خیر؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در این راستا و لذت بردن از مسافرت خود با اتوبوس کافی است در ادامه با ما همراه باشید.

  • تعداد بازدید: 703
  • ارسال در تاریخ: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بروزرسانی: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • میانگین مطالعه: 5 دقیقه

سفر با اتوبوس از قدیم تاکنون همچنان طرفداران مخصوص به خود را دارد. چراکه یکی از ارزان‌ترین مسافرت‌ها را می‌توان با استفاده از اتوبوس تجربه کرد. مخصوصاً این روزها که با وارد شدن اتوبوس‌های وی آی پی شما می‌توانید صندلی‌های نرم‌تر و راحت‌تری را تجربه کنید. شما با خرید بلیط اتوبوس پایانه ها به هر مقصدی در کشور می‌توانید راهی شوید و از توقف‌های بین‌راهی با اتوبوس حسابی لذت ببرید. بر همین اساس امروز می‌خواهیم قدری از خرید بلیط اتوبوس علی بابا با شما بگویم. از اینکه هزینه هر گروه سنی در زمان استفاده از اتوبوس چقدر است و اصلاً برای کودکان به جهت استفاده از صندلی اتوبوس نیازی به پرداخت هزینه اضافه است یا خیر؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در این راستا و لذت بردن از مسافرت خود با اتوبوس کافی است در ادامه با ما همراه باشید.

شرایط خرید بلیط اتوبوس برای کودکان

سفر با اتوبوس همراه با کودکان

باید به شما بگویم یکی از پررنگ‌ترین جابجایی‌ها در ناوگان‌های حمل‌ونقل عمومی با استفاده از اتوبوس دنبال می‌شود. چراکه هر قشری با هر درآمدی می‌تواند از اتوبوس به‌قصد رسیدن به مقصد استفاده کند. از سوی دیگر این شکل از مسافرت از امنیت بسیار بالایی برخوردار است و همین امر هم سبب استقبال از آن شده است. پس دور از انتظار نیست که قدری با شرایط خرید بلیط اتوبوس علی بابا برای فرزندان خود آشنا شویم. برای آشنایی بیشتر به جهت خرید بلیط اتوبوس پایانه ها برای کودکان و بزرگ‌سالان همراه ما باشید تا مشکلی در پیش روی شما در این مسیر قرار داده نشود.

آیا نرخ بلیط افراد بزرگ‌سال و کودک متفاوت است؟

آیا نرخ بلیط افراد بزرگ‌سال و کودک متفاوت است؟

در قدم اول باید بگویم افراد بزرگ‌سال بسته به نوع اتوبوسی که انتخاب می‌کنند و شهر مقصد باید هزینه بلیط خود را به‌صورت کامل پرداخت کنند. کودکان بسته به شرایط کودک و نیاز شما در این تعین قیمت دخالت داده می‌شوند؛ مثلاً اینکه فرزند شما وزن کمی دارد و زیر پنج سال است و در مسافت‌های کوتاه نشستن او روی پای شما سبب خستگی‌تان نمی‌شود. در این صورت نیازی به خرید بلیط نیست. یا اینکه همراه با شخص دیگری دو نفره به سفر می‌روید و از دو صندلی در کنار هم در زمان خرید بلیط اتوبوس پایانه ها استفاده می‌کنید. در این صورت فرزند شما می‌تواند مابین شما بنشیند و بلیطی را خریداری نکنید. تمامی این موارد در خرید بلیط اتوبوس علی بابا تأثیر دارد.

چه زمانی باید برای فرزند خود بلیط تهیه کنیم؟

همان‌طور که اشاره شد همه‌چیز به نیاز شما بستگی دارد که چه زمانی باید خرید بلیط برای کودکان خود را دنبال کنید. کافی است بدانید هیچ شرکت و تعاونی بلیط رایگان برای فرزند شما در اختیارتان قرار نمی‌دهد. مگر اینکه فرزند شما زیر دو سال باشد و شما او را در آغوش بگیرید. در این صورت هزینه‌این سفر برای فرزند شما کاملاً رایگان محاسبه می‌شود. چه زمانی نیاز است که خرید بلیط اتوبوس را برای فرزند خود دنبال کنید. وقتی‌که فرزند شما بالای ۵ سال سن دارد و حتماً باید بلیطی برای او تهیه شود تا تحت پوشش بیمه حوادث جاده‌ای قرار بگیرد. یا اینکه زیر ۵ سال است و در مسافت‌های طولانی شما شرایط بغل کردن او و نشستن روی یک صندلی را ندارید. در این صورت اجباری به تهیه بلیط نیست اما برای راحتی و آرامش خود و فرزندتان بهتر است بلیط تهیه کنید.

هزینه خرید بلیط برای کودکان چطور محاسبه می‌شود؟

همان‌طور که می دانید برای نشستن فرزندتان روی صندلی کناردستی شما نیاز به یک صندلی در اتوبوس است. پس تفاوتی نمی‌کند که فرزند شما شیرخوار است یا بالای پنج سال سن دارد. چون در هر دو صورت خرید بلیط متناسب با نوع بلیط خریداری‌شده شما از شرکت مخصوص هم قیمت با یک شخص بزرگ‌سال برای شما محاسبه می‌شود. چون فرزند شما یک صندلی را از آن خودکرده است. در نظر داشته باشید که حتی اگر فرزند شیرخوار و تازه متولدشده شما داخل کریر باشد و او را روی صندلی کنار خود گذاشته باشید باز هم برای این سفر باید بلیطی را برای او تهیه کنید. پس در آخر باید بگویم فرزندان زیر ۵ سال شما نیازی به تهیه بلیط ندارند و شما متناسب با نیاز و بودجه ای که برای سفر در نظر گرفته اید می‌توانید برای او بلیط تهیه کنید. حتی در صورت عدم خرید بلیط او تحت پوشش بیمه است. در حالی که حتی در صورت عدم نیاز شما به تهیه بلیط برای کودک بالای ۵ سال قانون ایجاب می کند که شما بلیطی را خریداری کنید و از آن استفاده کنید تا کودک تحت پوشش بیمه قرار بگیرد.

کلام آخر در مورد شرایط خرید بلیط برای کودکان

کلام آخر در مورد شرایط خرید بلیط برای کودکان

همان‌طور که در مقاله پیش رو مطالعه کردید سفر با کودکان آن‌هم با اتوبوس مزیت‌ها و معایب خاص خود را به همراه دارد. فرزند شما اگر شیرخوار است و نیاز می‌بینید که در تمام طول سفر او را در آغوش بگیرید هیچ الزامی برای خرید بلیط برای وی نیست. حال اگر فرزند شما بین یک ماه تا پنج سال است و جثه بزرگی دارد و شرایط برای در آغوش گرفتن او در طول سفر نیست حتماً برای آرامش او و خود باید بلیطی را تهیه کنید. برای رایگان شدن هزینه سفر فرزندتان هیچ راهی به‌جز در آغوش گرفتن او ندارید. چون در غیر این صورت با استفاده از یک صندلی هزینه‌ای هم‌سطح با یک فرد بزرگ‌سال از فرزند شما با هر رنج سنی دریافت می‌شود.

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info