آدرس، تصاویر و جزئیات فرودگاه شهید دستغیب شیراز

فرودگاه دستغیب شیراز یکی از فرودگاه‌های وسیع و مطرح کشور است که از نظر حمل‌ونقل هوایی کشور اهمیت فراوانی دارد. اگر بخواهیم این فرودگاه را از نظر تجهیزات دسته‌بندی کنیم، در جایگاه دوم، یعنی بعد از فرودگاه مهرآباد به‌عنوان مجهزترین فرودگاه داخل کشورمان قرار می‌گیرد.

  • تعداد بازدید: 664
  • ارسال در تاریخ: ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
  • بروزرسانی: ۷ فروردین ۱۴۰۳
  • میانگین مطالعه: 4 دقیقه
فرودگاه دستغیب شیراز یکی از فرودگاه‌های وسیع و مطرح کشور است که از نظر حمل‌ونقل هوایی کشور اهمیت فراوانی دارد. اگر بخواهیم این فرودگاه را از نظر تجهیزات دسته‌بندی کنیم، در جایگاه دوم، یعنی بعد از فرودگاه مهرآباد به‌عنوان مجهزترین فرودگاه داخل کشورمان قرار می‌گیرد. همچنین چهارمین فرودگاه پرتردد بین کلان‌شهرهای ایران محسوب می‌شود. درواقع رادارهای پیشرفته و تجهیزات ناوبری و الکترونیکی به‌روز این فرودگاه آن را در جایگاهی هم‌ردیف با فرودگاه‌های قدیمی‌تر و باسابقه کشور قرار می‌دهد. در طول روز، پروازهای داخلی و خارجی زیادی در فرودگاه دستغیب شیراز انجام می‌شود؛ طوری که فرودگاه بین المللی شیراز از نظر تعداد پرواز و مسافران اختلاف چندانی با فرودگاه‌های بزرگ تهران ندارد. در ادامه به معرفی ترمینال و سالن‌های این فرودگاه، امکانات و آدرس فرودگاه دستغیب شیراز می‌پردازیم. بنابراین همراه ما باشید.
 
فرودگاه دستغیب شیراز

امکانات فرودگاه دستغیب

برخورداری از امکانات مناسب برای زمان انتظار مسافران، از ویژگی‌های برجسته فرودگاه دستغیب شیراز محسوب می‌شود. از جمله امکانات این فرودگاه می‌توان به چندین شعبه بانک، رستوران، بوفه و پارکینگ اشاره کرد. درواقع برای راحتی و آسایش مسافران، امکاناتی به‌صورت مجزا در هر ترمینال فراهم شده است که می‌توان آن‌ها را هم در سالن عمومی ترمینال‌ها و هم سالن ترانزیت یافت. ازجمله بانک‌هایی که در این فرودگاه هم شعبه و هم خودپرداز دارند، بانک ملی در محوطه فرودگاه جنب پارکینگ طبقاتی و بانک شهر واقع در سالن داخلی هستند.

اگر قصد نوشیدن یک فنجان قهوه را داشتید یا گرسنگی حین انتظار برای پرواز بر شما غالب شد، می‌توانید سراغ کافی شاپ و فست‌فودهای فرودگاه دستغیب شیراز بروید. یک کافی‌شاپ و آشپزخانه واقع در ترمینال خارجی، یک فست فود و کافی‌شاپ در سالن ترانزیت و سالن عمومی ترمینال داخلی و همچنین یک غرفه بوفه در ترمینال داخلی در این فرودگاه وجود دارد. بنابراین می‌توانید هر کدام باب میلتان هست را انتخاب کنید.

ناگفته نماند که طرح توسعه‌ای جدیدی برای فرودگاه دستغیب شیراز در نظر گرفته شده است و آن، ساخت یک ترمینال بین‌المللی جدید است. تاریخ شروع طراحی این پروژه ۲هکتاری، به سال ۱۳۸۶ برمی‌گردد و اجرای آن از سال ۱۳۹۴ شروع شده است. این ترمینال جدید شامل دو طبقه است؛ راهروی ارتباطی مسافران ورودی، کنترل گذرنامه ورودی، فضاهای اداری، فروشگاه‌های آزاد و فضاهای خدماتی در طبقه اول اعمال خواهند شد. در طبقه دوم نیز سالن انتظار پرواز، کنترل گذرنامه خروجی، فروشگاه‌های آزاد، کنترل امنیتی، بوفه، نمازخانه، سرویس‌های بهداشتی و فضاهای خدماتی وجود خواهند داشت.

سالن های فرودگاه دستغیب

فرودگاه دستغیب شیراز مانند سایر فرودگاه‌های بزرگ کشور دارای بخش‌های اصلی و عمومی شامل یک ترمینال داخلی برای پروازهای داخلی، یک ترمینال خارجی برای پروازهای خارجی، سالن بارانداز، سالن گمرک، سالن عمومی، سالن ترانزیت و تشریفات پروازی می‌شود. هر دو ترمینال این فرودگاه است به‌تنهایی امکانات کاملی دارند که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم. .وسعت ترمینال داخلی ۱۶ هزار مترمربع است که در قسمت مرکزی فرودگاه دستغیب شیراز قرار دارد. ازجمله امکانات ترمینال داخلی می‌توان به خودپرداز بانک‌های مختلف مانند خودپرداز بانک اقتصاد نوین، خودپرداز بانک انصار، خودپرداز بانک ملی و باجه فعال بانک شهر اشاره کرد. وجود فست فود و رستوران، غرفه بوفه ( روبه‌روی دفتر مدیر ترمینال)، یک کافی شاپ در سالن عمومی و یک فست فود و کافی شاپ در سالن ترانزیت ترمینال از دیگر امکانات این ترمینال به‌حساب می‌آید.

ترمینال بین‌المللی فرودگاه به مساحت ۲۱ هزار مترمربع برای پروازهای خارجی و حج ایجاد شده است. البته پروازهای حجاج به‌صورت فصلی و در زمان‌های مشخص انجام می‌شود. بنابراین بیشتر پروازهای این ترمینال به مقاصدی مانند استانبول، دبی، شارجه، دوحه، مسقط و کویت صورت می‌گیرد. از امکانات این ترمینال هم می‌توان به چندین خودپرداز، فست‌فود و کافی‌شاپ اشاره کرد که در سالن عمومی و ترانزیت این ترمینال قرار گرفته‌اند.

CIP فرودگاه دستغیب شیراز

فرودگاه دستغیب شیراز در راستای ارائه امکانات و خدمات باکیفیت به مسافران، سالن سی آی پی تاسیس کرده است. ارائه این خدمات CIP از فروردین ۱۴۰۱ آغاز شده است و تشریفات منحصربه‌فرد و جذابی برای علاقه‌مندان به سفر به‌حساب می‌آید. سالن CIP فرودگاه دستغیب شیراز با سرمایه‌گذاری خصوصی ایجاد شده و دایر شده است که مانند فرودگاه مهرآباد در داخل ترمینال پروازهای خروجی قرار دارد. به طور دقیق‌تر، سی‌آی‌پی شیراز در سمت راست سالنِ ترمینال خروجیِ پروازهای داخلی قرار دارد و در بخش داخل ترمینال عمومی در دسترس است و دربِ اختصاصی جداگانه دارد.
در بخش سی‌آی‌پی فرودگاه دستغیب شیراز امکانات متفاوتی از جمله انجام امور پرواز مانند گرفتن کارت پرواز، انتقال مسافرها تا هواپیما، فرستادن خودرو لوکس به دنبال مسافر، حمل چمدان‌ها و… وجود دارد که در نوع خود بسیار جذاب هستند. تشریفات پرواز برای کسانی که همراه سالمندان یا کودکان سفر می‌کنند هم گزینه مناسبی به نظر می‌رسد و به طور کلی انتخاب لاکچری و خاصی برای علاقه‌مندان به سفر محسوب می‌شود. سالن VIP مجزا نیز در این بخش به چشم می‌خورد که با پرداخت هزینه بیشتر در اختیار مقامات سیاسی قرار می‌گیرد.
امکانات بخش سی‌آی‌پی بسیار متنوع است و خدمات ویژه‌ای را به مسافران عرضه می‌کند. این امکانات شامل گیت اختصاصی بازرسی، ترانسپورت اختصاصی باند، پذیرایی با انواع غذا و نوشیدنی، اتاق سیگار، اتاق جلسات، اینترنت پر سرعت، امکانات خدمات سی‌آی‌پی، انتقال به / از هواپیما با خودروی اختصاصی، پذیرایی از مهمانان و همراهان هنگام توقف در جایگاه، انجام تمام امور پرواز از قبیل کارت پرواز و تحویل چمدان‌ها، بازرسی اختصاصی و اینترنت پرسرعت و روزنامه و مجلات روز می‌شوند. مسافران می‌توانند هنگام خرید بلیط هواپیما به شیراز به‌صورت تلفنی یا آنلاین این خدمات را برای خود رزرو کنند.

شماره تماس فرودگاه دستغیب شیراز: ۰۷۱۳۷۱۱۵۰۰۰ - ۰۷۱۳۷۱۱۸۸۹۰

پارکینگ فرودگاه

فرودگاه دستغیبب شیراز از دو پارکینگ طبقاتی و روباز موقت برخوردار است که روبه‌روی ترمینال داخلی قرار دارند. آن دسته از مسافران که ترمینال داخلی مقصد آن‌هاست، می‌توانند برای راحتی بیشتر از این پارکینگ استفاده کنند. ظرفیت پارکینگ طبقاتی ۷۵۰ دستگاه خودرو و پارکینگ روباز ترمینال داخلی ۱۲۰ دستگاه خودرو است. ناگفته نماند که یک پارکینگ روباز شبانه‌روزی با ظرفیت ۸۰۰ دستگاه خودرو هم روبه‌روی ترمینال خارجی ساخته شده است که مدیریت و بهره‌برداری آن توسط سرمایه‌گذار خصوصی انجام می‌شود. بنابراین اگر به قصد ترمینال خارجی وارد فرودگاه دستغیب شیراز می‌شوید، می‌توانید از این پارکینگ استفاده کنید.

چطور به فرودگاه دستغیب شیراز برویم ؟

از آن‌جایی که فرودگاه دستغیب شیراز در قسمت جنوبی و بافت اصلی شهر قرار دارد، دسترسی به آن کار آسانی است. می باشد. خوشبختانه همه وسایل حمل و نقل عمومی ازجمله تاکسی، اتوبوس و مترو بین فرودگاه و مرکز شهر رفت و آمد دارند و مسافران می‌توانند به‌راحتی خود را به فرودگاه دستغیب شیراز برسانند.

آدرس فرودگاه دستغیب شیراز: شیراز، بلوار شهید مدرس، میدان الله (گلسرخ)، خیابان دکتر شاهچراغی

لوکیشن فرودگاه دستغیب شیراز:

https://balad.ir/p/4rwOcKfuTvqfwM

تصاویر فرودگاه دستغیب شیراز

ترمینال پروازهای داخلی فرودگاه دستغیبباند هواپیمای فرودگاه دستغیب شیراز امکانات و غذاخوری فرودگاه گیت تحویل بار فرودگاه دستغیب شیراز محوطه بیرونی فرودگاه
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info