اطلاعات پرواز فرودگاه دبی

فرودگاه بین‌المللی دبی از سه ترمینال تشکیل شده و پروازهای ورودی و خروجی این فرودگاه در 3 ترمینال مختلف آن انجام می شود.
شماره فرودگاه بین المللی دبی 0097142245555 / شماره تلفن ترمینال 2 فرودگاه دبی 042995999
شماره تلفن ترمینال 1 فرودگاه دبی 042245555 / شماره تلفن اطلاعات پرواز فرودگاه دبی 042166666

  • تعداد بازدید: 753
  • ارسال در تاریخ: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
  • بروزرسانی: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • میانگین مطالعه: 5 دقیقه

اطلاعات کلی پرواز فرودگاه بین المللی دبی

از آن جایی که دبی یک شهر توریستی است و هر ساله مقصد گردشگران متعددی از سراسر جهان است، فرودگاه بین المللی دبی دارای بالاترین تردد مسافر بین المللی  و یکی از شلوغ ترین فرودگاه های بین المللی جهان است که در سال 1960 تاسیس شد و مساحتی معادل 2900 هکتار زمین را پوشش داد. برای سفر به دبی نیاز به ویزا دارید که با دریافت آن می‌توانید تا ۳۰ روز در دبی اقامت داشته باشید. هواپیمایی امارات بزرگ‌ترین قطب هوایی در خاورمیانه است و کد یاتا فرودگاه دبی  DXB و کد ایکائو این فرودگاه OMDB می باشد.

آدرس فرودگاه دبی

فرودگاه دبی در منطقه الغرهود و در 5 کیلومتری شهر دبی واقع شده است. برای دسترسی به فرودگاه می توانید تا انتهای بزرگراه شیخ زاهد رانندگی کنید و وارد فرودگاه شوید علاوه بر این، اتوبوس ها و مترو دبی در فرودگاه توقف می کنند و می توان از آنها نیزاستفاده کرد.

حمل و نقل در فرودگاه دبی

تاکسی، مترو، اتوبوس و ماشین کرایه ای 4 نوع وسیله حمل و نقل در فرودگاه دبی هستند. 

برای استفاده از تاکسی می توانید به قسمت خارجی هر ترمینال رفته و به ایستگاه های تاکسی دسترسی داشته باشید.مسافران از این روش برای سفر از فرودگاه به شهر استفاده می کنند. همچنین در طبقات سوم و چهارم ترمینال ها، شرکت های کرایه خودرو نیز وجود دارند.

اتوبوس‌های دبی اتوبوس‌هایی که توسط RTA اداره می‌شوند از ورودی‌های فرودگاه در دسترس هستند. خطوط اتوبوس 401 و 402 در داخل فرودگاه توقف دارند و می توانید از آنها برای رسیدن به مرکز شهر دبی استفاده کنید. همچنین در ترمینال های 1 و 3 خط قرمز مترو هر 10 دقیقه، مسافران را سوار می کند.

برای خرید بلیط هواپیما خارجی می توانید از خدمات بلیط سایت های هالیدی استفاده کنید. این سایت خرید بلیط هواپیما را بسیار ساده و سریع کرده و مشکلی برای تهیه بلیط از آژانس های مسافرتی نخواهید داشت.

ترمینال های فرودگاه دبی

فرودگاه بین‌المللی دبی از سه ترمینال تشکیل شده و پروازهای ورودی و خروجی این فرودگاه در 3 ترمینال مختلف آن انجام می شود و در مجموع ظرفیت 90 میلیون مسافر در سال را دارد. شما می توانید به راحتی بین ترمینال 1 و ترمینال 3 در حین جابجایی بین پروازها راه بروید. بیش از 20 دقیقه طول نمی کشد و پیاده روها و پله برقی های متحرک در طول مسیر وجود دارد. فرودگاه بین المللی دبی همچنین یک اتوبوس شاتل بین ترمینال ها ارائه می دهد. 

ترمینال 1 فرودگاه دبی: ترمینال 1 دارای سه طبقه است و گنجایش 15 میلیون مسافر را دارد. طبقه اول این ترمینال به پروازهای خروجی و طقه دوم این ترمینال مخصوص پروازهای ورودی است.پروازهای بین المللی از جمله خطوط هوایی oneworld از این ترمینال وارد و خارج می شوند.

ترمینال 2 فرودگاه دبی: ترمینال 2 این فرودگاه دارای 4 طبقه است و و گنجایش ۱۰ میلیون مسافر را دارد. طبقه اول به پروازهای ورودی، طبقه دوم برای مسافران در حال انتظار برای سوار شدن به هواپیما است و طبقه سوم و چهارم ترمینال 2 فرودگاه دبی برای پروازهای خروجی است. فلای دبی، خطوط هوایی منطقه ای و سایر خطوط هوایی ارزان قیمت در این ترمینال صورت می گیرد.

ترمینال 3 فرودگاه دبی: ترمینال 3 این فرودگاه دارای 4 طبقه است و گنجایش 65 میلیون مسافر را دارد. این ترمینال دومین ساختمان بزرگ جهان از نظر مساحت و بزرگترین ترمینال فرودگاهی جهان است. طبقه اول این فرودگاه به پروازهای ورودی، طبقه دوم برای سوار هواپیما شدن مسافران و طبقه سوم و چهارم ترمینال ۲ فرودگاه دبی نیز به پروازهای خروجی اختصاص یافته است.

اطلاعات پرواز فرودگاه دبی

پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه دبی

از فرودگاه دبی به 270 مقصد در جهان، پرواز انجام می شود و در مجموع بیش از 140 شرکت هواپیمایی شناخته شده داخلی و خارجی به این فرودگاه پرواز دارند. پروازهای بین المللی دبی به تمام پایتخت های بزرگ و شهرهای پرجمعیت جهان انجام می شود و پروازهایی از دبی به 12 شهر ایران یعنی تهران، تبریز، مشهد، شیراز، اصفهان، بندرعباس، بندرلنگه، بوشهر، قشم، لار، کیش و ساری انجام می شود.

خدمات و امکانات فرودگاه دبی

از امکانات و خدمات فرودگاه دبی می توان به سرویس بهداشتی برای افراد معلول، رختکن کودکان در سراسر فرودگاه، رستوران های بسیار شیک، مراکز خرید عظیم، اتاق سیگار، موزه ها، باغ ها، سالن های ورزشی، صرافی در سراسر ترمینال، وجود چندین شعبه بانک، وای فای رایگان در تمام قسمت های فرودگاه، پارکینگ، خدمات پزشکی و اورژانس، خدمات اسپا ، ماساژ، وجود هتل بین المللی پریمیر، هتل بین المللی فرودگاه دبی و هتل هلیدی روبه روی ترمینال 3 با امکاناتی پیشرفته و وجود یک فروشگاه 24 ساعته بزرگ بدون عوارض در هر 3 ترمینال این فرودگاه اشاره کرد. جالب است بدانید این فری شاپ 24 ساعته تنها فروشگاهی در دبی است که نوشیدنی های الکلی را به صورت قانونی عرضه می کند و این فری شاپ بزرگترین فروشگاه خرده فروشی فرودگاهی در جهان است.

فرودگاه دبی خدمات بسیار متنوعی دارد، بنابراین اگر مسافری مجبور باشد چند ساعت در این فرودگاه منتظر بماند، نیازی به ترک منطقه فرودگاه نیست.

وسایل ممنوعه در فرودگاه دبی

از وسایل ممنوعه در فرودگاه دبی می توان به دارو بدون نسخه پزشک، لوازم تیز مثل چاقو و قیچی، غذای تازه مانند لبنیات ، غذای خانگی، مواد منفجره، لوازم آتش بازی، تور ماهیگیری، مواد مخدر، گیاهان کاشته شده در خاک، انواع پرنده، ورود بیش از ۲ سگ و ۲ گربه در طول یکسال و… اشاره کرد.

شماره های ضروری فرودگاه دبی

  • شماره فرودگاه بین المللی دبی 0097142245555
  • شماره تلفن ترمینال 2 فرودگاه دبی 042995999
  • شماره تلفن ترمینال 1 فرودگاه دبی 042245555
  • شماره تلفن اطلاعات پرواز فرودگاه دبی 042166666
  • شماره تماس کنسولگری ایران 043444717
  • شماره تلفن دفتر هواپیمایی ایران ایر در دبی 042240200
  • شماره تماس دفتر هواپیمایی آریا 042218008
  • شماره تماس دفتر هواپیمایی آسمان 042351400
  • شماره تماس دفتر هواپیمایی کیش ایر 042720006
  • شماره تماس دفتر هواپیمایی کاسپین 042665506
  • شماره تلفن دپارتمان امنیت توریست پلیس دبی 8004438
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info