بهترین زمان سفر به دبی چه فصلی است؟

شهر دبی یکی از شهرهای مدرن در دنیا به حساب می‌آید. شهری که در سال‌های نه چندان دور حرفی برای گفتن نداشت و شهری کوچک و بی آوازه در دل کویر بود، ‌اکنون مراکز تجاری مهم و مراکز خرید و امکانات تفریحی آن گردشگران زیادی را از اقصا نقاط دنیا به سمت خود جذب می‌کند. یکی از دغدغه‌های مهمی که برای گردشگران در سرتاسر دنیا وجود دارد انتخاب زمان سفر کردن است.

  • تعداد بازدید: 1534
  • ارسال در تاریخ: ۲ بهمن ۱۴۰۰
  • بروزرسانی: ۱۹ آذر ۱۴۰۱
  • میانگین مطالعه: 5 دقیقه

اگر بتوانید بهترین زمان سفر خود را بر اساس معیارهایی نظیر آب و هوا، ‌میزان شلوغی یا خلوتی، هزینه هتل و پرواز تهران دبی و تعداد جشنواره‌ها و رویدادها انتخاب کنید در کم ترین زمان ممکن بیشترین لذت را از سفر خود به شهر دبی خواهید برد. پس اولین قدم این است که برای ویزا دبی اقدام کنید و بلیط خود را خریداری کنید تا سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

بهترین زمان سفر به شهر دبی بین ماه نوامبر (آبان ماه)‌تا ماه مارس (اسفند ماه) است. شهر دبی تنها دو نوع آب و هوا را تجربه می‌کند: آب و هوای گرم و آب و هوای خیلی گرم. در شهر دبی خبری از دمای زیر صفر و بارش برف نیست و اگر گرمای هوای شما را ناراحت نمی‌کند و گرما را به سرما ترجیح می‌دهید دبی شهر مناسبی شما برای سفر کردن است. 

فصل سفر به دبی
در فصل زمستان آب و هوای شهر دبی معتدل و مناسب تر از فصل‌های دیگر است. در این فصل تعداد تقاضا برای سفر به این شهر به بیشترین میزان خود می‌رسد و اگر به مکان‌های محبوب گردشگران مثل ساحل جمیرا بروید تعداد زیادی از مسافران را خواهید دید. در ماه‌های ژانویه (دی ماه) و فوریه (بهمن ماه) تعداد زیادی از گردشگران به دلیل شرکت در فستیوال‌های خرید به شهر دبی می‌روند.

اگر دلتان می‌خواهد زمانی به شهر دبی سفر کنید که تعداد گردشگران در این شهر کم باشد و به راحتی بتوانید از مکان‌های گردشگری و مراکز خرید دبی دیدن کنید فصل تابستان را برای سفر خود انتخاب کنید. البته به شرطی که تحمل گرمای هوا را داشته باشید و هوای شرجی شما را اذیت نکند.

در ادامه مقاله قصد داریم آب و هوا و رویدادهای شهر دبی را در دو فصل گرم و سرد سال برای شما شرح دهیم تا اگر قصد خرید بلیط هواپیما و سفر به این شهر را دارید بهترین زمان را بر اساس نیاز و علاقه تان انتخاب کنید.

در ادامه قرار است شهر دبی را در دو فصل تابستان و زمستان به شما معرفی کنیم و در ‌آخر مقاله به بررسی ماه‌های دیگر سال بپردازیم تا متوجه آب و هوای شهر دبی در طول سال شوید و ببینید در یک سال چه رویدادهایی در شهر دبی برگزار می‌شود.

شهر دبی در فصل تابستان (ماه ژوئن تا اوت)

دمای هوای دبی

در فصل تابستان (بین ماه‌های خرداد تا مرداد) میانگین دمای هوای شهر دبی بین ۳۵ تا ۴۵ درجه سانتی گراد است.

آب و هوای شهر دبی

خورشید با بیشترین قدرت و توان خود در فصل تابستان به شهر دبی می‌تابد. تا ۱۲ ساعت تابش نور خورشید ادامه پیدا می‌کند. تا جایی که ممکن است دمای هوا به نزدیکی ۴۰ درجه سانتی گراد برسد و گاهی از این میزان هم فراتر رفته و رکورد شکنی می‌کند و اگر به دماسنج خود نگاه کنید ممکن است دمای ۵۰ درجه سانتی گراد را نیز ببینید. در کنار گرما، رطوبت بالای هوا نیز ممکن است شما را اذیت کند. اگر در این مدت قصد سفر به این شهر را دارید خودتان را برای هوای گرم و شرجی آماده کنید.

در این فصل باید آماده طوفان‌های شن باشید که راه خود را به سمت شهر دبی پیدا می‌کنند و رفت و آمد در این شهر را سخت تر می‌کنند.

رویدادهای مهم این فصل

به دلیل گرمای شدید هوا تقریباً هیچ رویداد و جشنواره خاصی در فضای باز شهر دبی برگزار نمی‌شود. اما شهر دبی در این فصل تعطیل نیست و فستیوال‌های شگفت انگیز دبی در ۱۰ هفته برگزار می‌شود. از هنر و غذا گرفته تا طبیعت، دلایلی هستند که به خاطر آن مردم دبی در این فستیوال به جشن و شادمانی مشغول می‌شوند.

چرا باید در این فصل به دبی سفر کنیم؟

اگر چه که دمای هوا در این فصل به شدت بالا است اما مراکز تفریحی و خرید شهر دبی با استفاده از امکانات تهویه هوای با کیفیت، فضای خنک و مطلوبی را فراهم می‌کنند. سعی کنید برنامه سفر خود را طوری بچینید تا از جاذبه‌ها و مراکز تفریحی که در فضای بسته هستند دیدن کنید. هتل‌ها در این فصل تخفیف‌های خوبی برای رزرو اتاق و غذا می‌دهند.

شهر دبی در فصل زمستان (ماه نوامبر تا مارس)

دمای هوای دبی


دمای هوای شهر دبی در فصل زمستان (آبان ماه تا اسفند ماه) ببین ۱۷ تا ۳۰ درجه سانتی گراد است.

آب و هوای شهر دبی

آب و هوای این شهر در فصل زمستان در خنک ترین مقدار خود قرار دارد. در ماه نوامبر (آبان) دمای هوا به ۲۵ درجه سانتی گراد کاهش پیدا می‌کند. همان‌طور که روزهای نوامبر می‌گذرد و به ماه بعدی (یعنی دسامبر)‌ می‌رسیم دمای هوای کمتر و کمتر می‌شود به طوری که در آخر ماه دسامبر دمای ۲۰ درجه را شاهد هستیم و هوای شهر بعد از غروب آفتاب کمی سرد می‌شود. در ژانویه (دی ماه) دمای هوا به ۱۵ درجه سانتی گراد می‌رسد و رطوبت هوا نیز در کم ترین میزان است. بارش باران در فصل زمستان تنها برای مدت محدود (بین ۳ تا ۴ روز) است.

رویدادهای مهم این فصل

در فصل زمستان رویدادها و جشنواره‌های زیادی را در شهر دبی شاهد هستیم. که در ادامه آن‌ها را توضیح می‌دهیم:

1: هفته طراحی دبی
در ماه نوامبر جشنواره ای با نام هفته طراحی دبی (Dubai Design week) برگزار می‌شود. این رویداد هر ساله برای ترویج خلاقیت در شهر دبی برگزار می‌شود.

2: روز آزادی
دومین روز از ماه دسامبر به مناسب آزاد شدن کشور امارات از بریتانیای کبیر، جشن و شادی در شهر دبی جریان دارد.

3: جشنواره بین المللی دبی
در ماه دسامبر فضای شهر پر از شادی و هیجان است. در این ماه جشنواره بین المللی فیلم دبی (Dubai International Film Festival) برگزار می‌شود. اگر دوست دارید در این جشنواره شرکت کنید باید تور دبی را در آذرماه خریداری کنید.

4: فصول راگبی دبی
از رویدادهای جذاب و ورزشی شهر دبی فصول راگبی دبی (Dubai Rugby Seasons) است که در آن ۱۵ تیم راگبی از سرتاسر دنیا با هم مسابقه می‌دهند.

جشن سال نو
5: جشن سال نو
در ماه ژانویه هزاران گردشگر به مناسبت سال نو میلادی به شهر دبی می‌روند تا به جشن و پای‌کوبی مشغول شوند.

6: جشنواره خرید دبی
در ماه ژانویه یکی از بزرگ ترین رویدادهای شهر که بالغ بر دو میلیون گردشگر را به شهر دبی می‌کشاند برگزار می‌شود. در جشنواره خرید دبی (Dubai Shopping Festival) تخفیف‌های بی نظیری از طرف فروشندگان ارائه می‌شود. اگر قصد خرید تور دبی را دارید و دلتان می‌خواهد بیشترین میزان تخفیف را در مراکز خرید شهر دبی دریافت کنید باید در دی ماه به این شهر سفر کنید.

در ادامه نام دیگر جشنواره‌های زمستانه شهر دبی را می‌بینید:

* ماراتن دبی (Dubai Marathon) در ماه ژانویه

تورنمت گلف دبی
* تورنمنت گلف دبی (Dubai Golf Tournament)
* مسابقات قهرمانی تنیس دیوتی فری دبی (Dubai Duty-Free Tennis Championships) در ماه فوریه و مارس

چرا باید در این فصل به دبی سفر کنیم؟

آب و هوای شهر دبی در این مدت در بهترین حالت خود قرار دارد. علاوه بر آب و هوای معتدل و خوب، رویدادها و جشنواره‌های زیادی در این فصل برگزار می‌شود که لذت سفر کردن به این شهر را دوچندان می‌کند. آب و هوای مناسب در این فصل این امکان را به شما می‌دهد تا به راحتی در شهر به گشت و گذار بپردازید و از فضاهای طبیعی و سواحل دبی بیشترین استفاده را بکنید.

شهر دبی در ماه‌های میانی (از آوریل تا مه-از سپتامبر تا اکتبر)

دمای هوای شهر دبی در این مدت چقدر است؟

دمای هوای این شهر در ماه‌های آوریل و مه (فروردین و اردیبهشت ماه) بین ۲۵ تا ۳۸ درجه سانتی گراد و ماه‌های سپتامبر و اکتبر (حدود شهریورماه و مهرماه) بین ۲۶ تا ۳۸ درجه است.

آب و هوای شهر دبی در این ماه‌ها چگونه است؟

در بین ماه‌های آوریل و مه که هنوز تابستان نشده است و فقط کمی از زمستان فاصله گرفته‌ایم، آب و هوای تقریباً متعادلی را در شهر دبی شاهد هستیم. در ماه سپتامبر تقریباً از تابستان فاصله می‌گیریم و به زمستان نزدیک می‌شویم. در این ماه اگر چه که میانگین دمای هوا در طول روز هنوز بالا است اما عصرها هوا خنک تر می‌شود. در ماه اکتبر دمای هوا ۵ درجه کاهش پیدا می‌کند.

چه رویدادهایی در این مدت برگزار می‌شود؟

در ماه آوریل جشنواره غذای دبی (Dubai Food Festival) برگزار می‌شود و اکثر رستوران‌های این شهر تخفیف‌های خوبی به مشتریانشان می‌دهند. در ماه سپتامبر جشنواره موسیقی برگزار می‌شود. در طول ۵ روز از این جشنواره هنرمندان موسیقی پاپ، راک، ‌لاتین و عربی به اجرای آهنگ‌های خود مشغول می‌شوند. جشنواره بین المللی رقص دبی نیز در این مدت برگزار می‌شود و تعداد زیادی رقصنده را در دبی جمع می‌کند. در ماه اکتبر مسابقات شتر سواری در شهر دبی برگزار می‌شود و افراد مختلفی از عربستان سعودی، قطر و امارات در این مسابقات شرکت می‌کنند.

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info