نکات ضروری برای سفری بی‌دردسر

یکی از مهم ترین عواملی که باعث میشود سفری بدون دردسر و لذت بخش را تجربه کرد، برنامه ریزی و رعایت نکاتی پیش از سفر میباشد. تفاوتی نمیکند که برای نخستین بار است که سفر میکنید یا چندمین بار، بهتر است که پیش از سفر برخی از نکات مهم و البته ضروری را رعایت کنید.

  • تعداد بازدید: 913
  • ارسال در تاریخ: ۲۹ آبان ۱۳۹۹
  • بروزرسانی: ۱۷ آذر ۱۳۹۹
  • میانگین مطالعه: 7 دقیقه

با رعایت یک سری نکات ضروری پیش از سفر می توانید با خیال راحت و بدون دغدغه به گردشگری و مسافرت خود بپردازید. های هالیدی به شما گردشگران محترم نکات ضروری برای سفری بی دردسر را ارائه میکند پس با ما همراه باشید.

از اسناد مهم عکس بگیرید

شاید اولین و یکی از مهم ترین نکته هایی که قبل از سفر باید رعایت کرد این است که از اسناد مهم خود مانند کارت ملی، شناسسنامه، گذرنامه، واچر هتل، گواهینامه، بلیط و امثال اینها عکس بگیرید و در گوشی یا ایمیلتان ذخیره کرده و همراه خود داشته باشید تا در صورتی که در طول مسیر یا سفر برخی از اسناد مهم خود را گم کردید به مشکل برنخورید.

با زبان محلی آشنا شوید

اگر به مناطقی سفر میکنید که زبانشان را نمیدانید بهتر است با نکات و کلمات کلیدی آنجا آشنا شوید چرا که بسیاری از کشورها با زبان انگلیسی صحبت نمیکنند و صحبت با زبان محلی آنها برایشان خوشایند است و بهتر میتوانید با مردم محلی ارتباط برقرار کنید.

باطری اضافی برای دوربین خود را فراموش نکنید

نکات ضروری برای سفر

یکی از مهم ترین نکات ضروری برای یک سفر خوب این است که همیشه باطری اضافی برای دوربین خود به همراه داشته باشید. چرا که بسیاری از مواقع ممکن است که بخواهید از مناظر دیدنی و جذاب عکس یا فیلم بگیرید و متوجه میشوید که باطری دوربینتان تمام شده است. در این مواقع عاقلانه ترین کار این است که یک یا دو باطری اضافه با خود ببرید تا در صورت نیاز از آن استفاده کنید.

انعطاف پذیر باشید

بهتر است در مورد فرهنگ و آداب و رسوم مردم مقصد سفرتان تحقیق کنید و از داوری بی مورد در مورد آنها پرهیز کنید و به عقاید دیگران احترام بگذارید. میتوانید برای تحقیق از فرهنگ و رسوم دیگران با یک سرچ ساده به جواب مورد نظر خود برسید.

بیمه سفر را خریداری کنید

نکات مهم سفر
هرمز کجاست
image

هرمز کجاست

    بدون شک تمام جزایر خلیج فارس زیبایی و خصوصیات مختص به خود را دارا هستند و انتخاب بین آنها کار سختی است. در اینجا به توضیح در مورد جزیره هرمز می پردازیم. هرمز به دلیل مجاورتش با جزیره قشم کلید خلیج فارس هم نامیده میشود. جزیره هرمز از مناطق دیدنی قشم محسوب میشود ولی سفر به این جزیره زیبا و بکر خود نیاز به صرف وقت مجزا و اقامتی چند روزه است..

    وقتی که بحث نکات ضروری برای سفر میشود، بیمه سفر را باید اولویت قرار داد و مهم ترین و ضروری ترین چیزی است که باید پیش از سفر به فکر آن باشید. همانطور که میدانید هزینه درمانی و پزشکی در کشورهای دیگر بسیار گران است و در صورت بیماری، اگر بیمه سفر نداشته باشید باید مبلغ زیادی را برای درمان پرداخت کنید.

    ارز را در صرافی تبدیل کنید

    یکی از شایع ترین اشتباهات برای گردشگران، خصوصا کسانی که بار اول است به کشورهای دیگر سفر میکنند این است که ارز را در فرودگاه تبدیل میکنند. نرخ تبدیل ارز در فرودگاه ها همواره کمتر از صرافی ها میباشد و شما میتوانید با مراجعه به صرافی های معتبر مقصدتان، ارز را با نرخ بالاتری نسبت به فرودگاه تبدیل کنید.

    یک لیست تهیه کنید

    یکی از نکاتی که بسیاری از گردشگران رعایت نمیکنند این است که از لوازم مورد نیاز برای سفرشان لیست تهیه نمیکنند. بهتر است چند روز پیش از سفر، یک لیست از لوازم مورد نیازتان را بنویسید تا هنگام  سفر چیزی از قلم نیفتد. برای این منظور میتوانید در مورد شرایط آب و هوایی و فرهنگی مقصدتان تحقیق کنید و با یک سرچ ساده میتوانید به مواردی که ممکن است مورد نیازتان باشد برسید.

    وسایل مهم و شخصی خود را به کسی نسپارید

    از جمله مهم ترین مواردی که باید رعایت شود این است که مدارک و لوازم مهم خود را در جایی امن قرار دهید. اگر به صورت تور سفر میکنید ممکن است تور لیدر مدارک مهم مانند پاسپورت مسافران را نزد خود نگه دارد اما در صورت مفقودی کیفی که مدارک همه مسافران درون آن قرار دارد چه باید کرد؟ پس بهتر است مدارک مهم را نزد خود و در جای امنی نگه دارید.

    شب قبل از پرواز چمدانتان را ببندید

    نکات مهم سفر

    یک شب قبل از پرواز و آغاز سفرتان با خیال راحت وسایلتان را جمع کنید و درون چمدان بگذارید. سعی کنید کارهایتان را به دقیقه 90 نسپارید چرا که ممکن است باعث ایجاد استرس شود.

    کرایه ماشین را تعیین کنید

    یکی از عمده ترین مشکلاتی که برای گردشگران در کشورهای خارجی پیش می آید پرداخت کرایه ماشین است. در برخی موارد که راننده متوجه خارجی بودن گردشگر میشود سعی میکند قیمت را چند برابر بیشتر از حد معمول بگوید که با تعیین کردن قیمت کرایه قبل از حرکت میتوان از بسیاری از مشکلات اینچنین جلوگیری کرد. این مشکلات بیشتر در کشورهایی پیش می آید که دارای سیستم حمل و نقل مناسبی نیستند.

    نکته های مهم برای سفر

    1- پیش از رفتن به سفر، در مورد وضعیت حمل و نقل مقصدتان تحقیق کنید تا با امکانات و وسایل نقلیه آنجا آشنا شوید.
    عکس برداری در سفر
    کاخ های شیراز
    image

    معرفی کاخ ها و عمارت های شیراز

      شیراز یکی از زیباترین مقاصد گردشگری ایران است و دارای تاریخی غنی و البته هنر میباشد.

      2- از سفر خود عکس بگیرید تا خاطرات خود را ثبت کرده باشید.
      3- اگر در هتل اقامت دارید شماره اتاق و آدرس هتل را در تلفن همراه خود ذخیره کنید چرا که ممکن است آن ها را فراموش کنید.
      4- قبل از آغاز سفرتان یک حوله ی مسافرتی تهیه کنید تا در صورت نیاز از آن استفاده کنید. حوله های مسافرتی سبک هستند و جای کمی از چمدان یا کیف شما را میگیرند و زود هم خشک میشوند.
      5- اگر میتوانید یک دوربین خوب خریداری کنید تا هم خاطرات سفرتان را ثبت کنید و هم اینکه اگر باز هم قصد سفر داشتید میتوانید از آن استفاده کنید تا نیازی هم به خرید دوربین دیگری نداشته باشید.
      6- در طول سفرتان سعی کنید آب کافی و لازم بنوشید. نوشیدن آب در سفرهای تابستانی و یا پروازهای طولانی اهمیت دارد.
      نکات مهم سفر
      7- هرگز پولهایتان را یکجا نگذارید تا سارقین احتمالی همه پول های شما را سرقت نکنند.
      8- اگر میتوانید با مردم محلی صحبت کنید تا هم با فرهنگ آن ها بیشتر آشنا شوید و هم اینکه اگر سوالی داشتید از آنها بپرسید.
      9- برای نگه داری مدارک و پول هایتان از کیف کمربندی استفاده نکنید.
      نکات مهم سفر
      10- به همراه خود کرم ضد آفتاب ببرید و در مواقع نیاز از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.
      11- مراقب وای فای رایگان باشید. اینترنت بی سیم رایگان ممکن است خطرناک باشد و استفاده از آن به قیمت سرقت اطلاعاتتان تمام شود.
      نکات مهم سفر
      12- کیت کمک های اولیه همراه داشته باشید مخصوصا هنگامی که قصد کمپ زدن دارید یا خارج از شهر هستید چرا که دسترسی به پزشک ممکن است دشوار باشد.
      13- تا جایی که ممکن است از بردن بارهای اضافی جلوگیری کنید و به اصطلاح سبک سفر کنید.
      14- نکته آخر و البته بسیار مهم این است که ابتدای سفر برای مخارجتان سقفی را تعیین کنید و خرج سفرتان را بودجه بندی کنید. سعی کنید بیشتر از مبلغ مورد نیازتان پول به همراه داشته باشید تا نگرانی کمتری هم بابت سفر داشه باشید.
      نظرات کاربران
      ثبت نظر مشاهده نظر ها
      اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
      استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
      شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info