راهنمای تور انگشت نگاری استانبول: کمترین هزینه، بهترین خدمات!

افرادی که قصد سفر به کشورهایی مانند کانادا، آمریکا و انگلستان را دارند، به‌دلیل بسته بودن سفارت این کشورها در ایران باید برای انجام امور مربوط به ویزا مانند مصاحبه سفارت و انگشت‌نگاری به سفارت آمریکا و کانادا در کشورهای همسایه مانند ترکیه و ارمنستان مراجعه کنند.

  • تعداد بازدید: 459
  • ارسال در تاریخ: ۲ تیر ۱۴۰۳
  • بروزرسانی: ۲ تیر ۱۴۰۳
  • میانگین مطالعه: 7 دقیقه

افرادی که قصد سفر به کشورهایی مانند کانادا، آمریکا و انگلستان را دارند، به‌دلیل بسته بودن سفارت این کشورها در ایران باید برای انجام امور مربوط به ویزا مانند مصاحبه سفارت و انگشت‌نگاری به سفارت آمریکا و کانادا در کشورهای همسایه مانند ترکیه و ارمنستان مراجعه کنند. باتوجه‌ به شلوغ بودن این سفارت‌ها و امکان نیاز به اقامت چند روزه در ترکیه، نیاز به خرید تور انگشت‌نگاری استانبول بیشتر احساس می‌شود. در نتیجه در این مقاله درباره مراحل، مدارک موردنیاز و قیمت تور انگشت نگاری استانبول اطلاعاتی را ارائه خواهیم داد. برای اطلاع از نحوه تهیه و قیمت تور انگشت نگاری ترکیه، این مقاله را مطالعه کنید.

راهنمای تور انگشت نگاری استانبول

مدارک مورد نیاز تور انگشت نگاری استانبول ترکیه

باتوجه‌ به اینکه کشور ترکیه با ایران قرارداد لغو ویزا دارد، برای سفر به ترکیه نیازی به گرفتن ویزای توریستی نیست. برای متقاضیان بسته‌به‌ تصمیمشان امکان سفر به ترکیه  از طریق زمینی یا هوایی و اقامت در این کشور برای مدت ۹۰ روز در هر ۶ ماه وجود دارد. اما برای خرید تور استانبول و سفر به این کشور برای مدت معین به مدارکی نیاز است که در ادامه به آن اشاره کرده ایم:

  • پاسپورت معتبر برای حداقل ۶ ماه
  • پرداخت هزینه تور
  • پرداخت عوارض خروج از کشور
  • بلیط هواپیما یا اتوبوس
  • بیمه مسافرتی

بجز پاسپورت که توسط متقاضی تحویل آژانس مسافرتی می‌شود، سایر مدارک ذکر شده توسط آژانس تهیه می‌شود و متقاضی نیازی به پیگیری و تهیه آن نخواهد داشت. باتوجه‌‌به وجود قرارداد لغو روادید بین ایران و ترکیه، نیازی به گرفتن ویزای توریستی برای سفر به این کشور وجود ندارد؛ در نتیجه لزومی به ارائه مدارک موردنیاز برای ویزای گردشگری ترکیه نخواهد بود. در ادامه، به مدارک موردنیاز بیومتریک اشاره کرده‌ایم.

پرینت BIL و برگه بارکد دوبعدی؛ از مهم‌ترین مدارک موردنیاز برای بیومتریک

هنگام مراجعه به سفارت برای انجام انگشت‌نگاری، به همراه داشتن مدارک موردنیاز ضروری است و بدون وجود آن‌ها از شما انگشت‌نگاری نخواهد شد. مدارکی مانند پاسپورت، رسید پرداخت هزینه بیومتریک و فرم رضایت از جمله این مدارک هستند. در زیر، مدارک موردنیاز برای بیومتریک را به‌صورت لیست ذکر کرده‌ایم:

  • کپی درخواست ویزا
  • برگه بارکد دوبعدی (۲ نسخه کپی)
  • شناسنامه و کارت ملی (۲ نسخه کپی ترجمه رسمی)
  • گذرنامه یا سند مسافرتی معتبر با حداقل ۲ صفحه خالی در هر دو طرف
  • یک پرینت از دستورالعمل بیومتریک (BIL)
  • فرم رضایت (consent form)
  • رسید پرداخت هزینه بیومتریک
  • اسناد تمکن مالی
  • مدارک سفر (بلیط و هتل)
  • مدارک شغلی

به این نکته توجه داشته باشید که اگر از طرف یک کودک زیر ۱۴ سال برای ویزا درخواست می‌دهید، نیازی به حضور کودک در سفارت نیست و برای او انگشت‌نگاری انجام نخواهد شد. کودکان زیر ۱۸ سال نیاز به همراهی یک بزرگسال دارند و این همراه نمی‌تواند عضوی از کارکنان کارگزاری سفارت باشد. البته، با‌توجه‌به نیاز نداشتن به اخذ ویزای شینگن و کمتر بودن هزینه پرواز و هتل برای افراد زیر ۱۴ سال، همراهی شما با کودک در کشور ترکیه (در صورتی که قصد گرفتن ویزا برای او را دارید) هزینه بالایی را برای شما ایجاد نمی‌کند و به شما توصیه می‌شود.

انتخاب درست آژانس مسافرتی؛ مهم‌ترین قسمت خرید تور انگشت‌نگاری ترکیه

برای خرید تور انگشت‌نگاری استانبول ترکیه ابتدا باید به یک موسسه توریستی (آژانس مسافرتی) برگزار کننده تور ترکیه مراجعه کنید. امکان خرید تور یک روزه انگشت نگاری استانبول یا تور با زمان بیشتر برای شما وجود دارد. پس از خرید پکیج تور استانبول شامل بلیط رفت‌وبرگشت، هتل و عوارض خروج از کشور، می‌توانید در زمان موردنظر به کشور ترکیه سفر کنید و در زمان از پیش تعیین شده برای انگشت نگاری به سفارت مراجعه کرده و مراحل بیومتریک را انجام دهید. پس از اتمام بیومتریک، در زمان پایان تور از طریق هوایی یا زمینی توسط مجری تور استانبول به کشور مبدا بازخواهد گشت.

انتخاب درست آژانس مسافرتی؛ مهم‌ترین قسمت خرید تور انگشت‌نگاری ترکیه

قیمت تور انگشت نگاری استانبول چقدر است؟

هزینه تور استانبول برای انجام بیومتریک بستگی به آژانس مسافرتی، خدمات ارائه شده توسط تور، مدت زمان اقامت در استانبول، نوع هتل و نحوه سفر (زمینی یا هوایی) متفاوت است و امکان تعیین هزینه قطعی برای آن وجود ندارد؛ به‌طور کلی، حداقل هزینه تور استانبول ترکیه برای ۳ شب و ۴ روز در هتل ۳ ستاره برای یک نفر ۱۳ میلیون تومان است (بهار ۱۴۰۳). با این‌حال، توصیه می‌شود هزینه‌ به‌روز و قطعی تور انگشت‌نگاری Istanbul ترکیه را با موسسه توریستی موردنظرتان چک کنید تا در محاسبه هزینه‌های سفر دچار اشتباه نشوید. 

فاصله کوتاه و هزینه‌های کم؛ از مهم‌ترین مزیت‌های تور استانبول ترکیه برای انگشت‌نگاری

افرادی که کشور ترکیه و شهر استانبول را برای انگشت‌نگاری سفارت انتخاب می‌کنند، از مزایایی مانند هزینه کم و مسافت کوتاه برخوردار خواهند بود که در این قسمت به آن‌ها اشاره می‌کنیم. مزایای خرید تور استانبول ترکیه برای انگشت‌‌نگاری عبارت‌اند از:

  • فاصله نزدیک با ایران
  • نیاز نداشتن به ویزا 
  • قیمت مناسب لیر نسبت‌به دلار و یورو
  • وجود جاذبه‌های گردشگری بسیار

علاوه‌بر موارد ذکر شده، به‌دلیل نبود هزینه‌های مربوط به ویزا و کمتر‌بودن هزینه بلیت به‌دلیل مسافت کم با ایران، قیمت تور انگشت نگاری ترکیه از کشورهای دیگر مانند گرجستان و دبی کمتر است که این موضوع انتخاب ترکیه و شهر استانبول را برای انجام خدمات بیومتریک منطقی‌تر می‌کند.

فاصله کوتاه و هزینه‌های کم؛ از مهم‌ترین مزیت‌های تور استانبول ترکیه برای انگشت‌نگاری

انتخاب تور مناسب؛ مهم‌ترین نکته برای خرید تور انگشت‌نگاری 

هنگام انتخاب و خرید تور istanbul ترکیه برای انگشت‌نگاری، باید به نکاتی توجه کنید تا برای سفر و مراحل بیومتریک دچار مشکل نشوید. نکاتی مانند آشنایی با لوکیشن سفارت، هتل و ارتباط پیوسته با تور لیدر و مسئول برگزاری تور از جمله این نکات محسوب می‌شوند. در ادامه، مهم‌ترین نکات خرید تور استانبول ترکیه برای انگشت‌نگاری را ذکر می‌کنیم:

* هماهنگی با تورلیدر

هماهنگی با تور‌لیدر برای مراجعه به سفارت و اطلاع از مکان دقیق سفارت و همراهی شما در سفارت را فراموش نکنید. 

* انتخاب تور مناسب

هنگام خرید تور استانبول حتما بیان کنید که هدف اصلی سفر شما به استانبول انگشت‌نگاری است؛ تا آژانس مسافرتی تور‌لیدر مناسب آشنا به سفارت‌های خارجی را در اختیار شما قرار دهد.  

* مدیریت هزینه سفر

اگر برای مهاجرت به کشور موردنظرتان برنامه‌ریزی مالی منظمی دارید، پیشنهاد می‌کنیم تور را با حداقل زمان و امکانات موجود تهیه کنید تا در تامین هزینه سفر و تور و هزینه مهاجرت دچار مشکل نشوید. 

به‌طور کلی، یک هتل ۳ ستاره با پرواز اکونومی و امکانات رفاهی اولیه نیز برای سفر به ترکیه و انجام مراحل بیومتریک کفایت می‌کند و صرف هزینه بیشتر در صورتی موجه است که قصد گردشگری، خرید و اقامت در هتل‌های با امکانات بیشتر را داشته باشید.

سفر به ترکیه با تور؛ کم‌هزینه‌ترین راه برای انجام انگشت‌نگاری 

در این مقاله شرایط، مراحل و مدارک موردنیاز برای سفر به استانبول ترکیه برای انجام بیومتریک را بیان کردیم. انتخاب پکیج تور مناسب، به‌همراه بردن مدارک لازم برای بیومتریک، مدیریت هزینه سفر و زمان‌بندی دقیق برای حضور در سفارت در زمان مقرر، از مهم‌‌ترین نکات انتخاب و خرید تور انگشت نگاری استانبول ترکیه محسوب می‌شوند. پیشنهاد می‌کنیم سفر به ترکیه برای انجام انگشت‌نگاری را همراه با تور انجام دهید تا از وجود تور‌لیدر آشنا به ترکیه برای مراجعه به سفارت و انجام کارهای مربوط به ویزا و اقامت بهره‌مند شوید.

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info