تاریخ بازگشایی پروازهای خارجی

از اسفند سال 98 پروازهای بین المللی به تدریج باطل شدند و ارتباط کشورها بسیار کاهش یافت. سوالی که ممکن است برای شما هم پیش بیاید این است که زمان بازگشایی پروازهای خارجی چه تاریخی است؟ در حال حاضر یک سری از کشورهای امن تصمیم بر بازگشایی و اعلام تاریخ بازگشایی مرزهایشان به روی گردشگران نموده اند. جهت کسب اطلاع از تاریخ بازگشایی پروازهای ترکیه, پروازهای امارات و دیگر کشورها با ما همراه باشید.

  • تعداد بازدید: 2911
  • ارسال در تاریخ: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
  • بروزرسانی: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
  • میانگین مطالعه: 15 دقیقه

بازگشایی پروازهای هواپیمایی ترکیه و امارات

پروازهای بین المللی امارات و کشور ترکیه از اواخر خرداد ماه بازگشایی خواهد شد. پروازهای بین المللی در سراسر دنیا به دلیل شیوع بیماری کرونا به حالت تعلیق در آمده بود. اما به تدریج با کاهش احتمال ابتلا به بیماری و افزایش ایمنی سفر، ایرلاین ها شروع به اعلام تاریخ بازگشایی پروازها کرده اند. پروازهای اروپایی و پروازهای داخلی کشور ترکیه در تاریخ 18 ژوئن معادل 29 خرداد راه اندازی می شوند.

پروازهای کشور امارات نیز در تاریخ 8 ژوئن معادل 19 خرداد در فرودگاه دبی به تدریخ از سر گرفته خواهد شد. مسافران از این تاریخ در فرودگاه دبی امکان ترانزیت، تغییر پرواز و یا گذر موقت را خواهند داشت. پرواز های امارات به فرانکفورت, میلان, لندن, شیکاگو, پاریس, مادرید, سیدنی و تورنتو از تاریخ 22 خرداد آغاز به کار می کنند. و پروازهای امارات به کوالالامپور, هنگ کنگ, سئول, کپنهاگ, منچستر, زوریخ, وین, آمستردام, نیویورک و دوبلین از تاریخ 26 خرداد ماه بازگشایی می شود. احتمالا پروازهای دبی از تیر ماه برای دیگر کشورها نیز باز خواهد شد.

زمان بازگشایی پروازهای مالدیو

طبق گفته وزیر صنعت گردشگری مالدیو, بازگشایی مرزهای مادیو تاریخ 11 تیر ماه اعلام شده است. ناگفته نماند که با توجه به ویروس کرونا جمهوری مالدیو شرایط ایمنی سختگیرانه ای برای ورود گردشگران در نظر گرفته اند. البته تنها گردشگران اهل چین, هند, کره جنوبی, سریلانکا و کشورهای خاورمیانه که با پروازهای امارات ایرلاین، اتحاد و قطر ایرویز سفر می کنند اجازه ورود خواهند داد. البته مالدیو از مسافران اسپانیا, ایتالیا, انگلستان و امریکا و دیگر کشورهای پرخطر ورودی نمی پذیرد.

تاریخ بازگشایی پروازهای سریلانکا

سریلانکا یک کشور توریستی در جنوب آسیا است. مقامات گردشگری کشور سریلانکا تاریخ 11 مرداد را تاریخ بازگشایی مرزهای این کشور اعلام نموده اند. البته بصورت گروه های کوچک گردشگری این ورودی صورت می پذیرد. مسافرت اجازه اقامت در هتل های 5 ستاره را خواهند داشت. در این هتل ها مساعل ایمنی و بهداشتی به صورت کاملا پیشگیرانه رعایت می شود. مسافران کشور سریلانکا باید گواهی عدم ابتلا به کرونا داشته باشند و همچنین در فرودگاه نیز آمادگی تست غربالگری کرونا را داشته باشند.

تاریخ برگزاری نمایشگاه اکسپو 2020 دبی

بنا بر گفته دفتر بین المللی نمایشگاه ها یک سال به تعویق افتاد. یعنی نمایشگاه بین المللی دبی در تاریخ اول اکتبر 2021 الی 31 مارس 2022 اجرا می شود. در واقع نمایشگاه اکسپو 2020 در تاریخ 9 مهر 1400 الی 11 فروردین 1401 برگزار خواهد شد.

زمان بازگشایی پروازهای خارجی

مرزهای گرجستان کی باز می شود؟

کشور گرجستان نیز مانند دیگر کشورهای توریستی تصمیم بر بازگشایی مرزهای خود کرده است. گرجستان نیز تاریخ بازگشایی مرزهای خود را 11 تیر ماه اعلام کرده است. سفرهای داخلی گرجستان از اواسط ژوئن راه اندازی می شوند. و سفرهای بین المللی دو هفته پس از سفرهای داخلی آغاز به کار می کنند.

زمان بازگشایی مرزهای تایلند

مرزهای کشور تایلند از تاریخ 11 تیر ماه به روی گردشگران باز می شود. در حال حاضر فرودگاه پوکت بسته است. در تاریخ 11 تیر تمام محدودیت ها و قرنطینه مربوط به سفرهی بین المللی و سفرهای داخلی در تایلند برداشته می شود. البته با توجه به وجود ویروس کرونا احتمال استفاده اجباری از ماسک بسیار بالاست.

زمان بازگشایی پروازهای ایتالیا

ایتالیا یکی از کشورهایی بود که آسیب بسیار زیادی از ویروس کرونا متحمل شد. با کاهش ابتلا به کرونا ایتالیا تصمیم گرفته است که پروازهای خود را از اواسط خرداد ماه از سر گیرد. شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا، موناکو، سوئیس و منطقه شنگن اولین گردشگرانی هستند که اجازه ورود به ایتالیا را خواهند داشت. پیش بینی می شود مسافران دیگر مناطق بتوانند از تاریخ 26 خرداد به ایتالیا سفر کنند. کشور ایتالیا هنگام ورود قرنطینه مسافر را انجام نمی دهد و همچنین شما نیازی به گواهی سلامت برای ورود به ایتالیا نخواهید داشت.

زمان بازگشایی مرزهای اسپانیا

صنعت گردشگری اسپانیا تاریخ اواسط مرداد ماه را برای بازگشایی مرزهایش اعلام کرده است. اسپانیا در نظر دارد به صورت مرحله ای خود را برای پذیرایی از گردشگران و حفظ ایمنی آنها آماده کند. و از توریست ها خواسته است که برای سفر به اسپانیا برنامه ریزی خود را آغاز کنند.

آغاز سفر به بالی از ماه اکتبر

به گفته وزیر گردشگری اندونزی گردشگران می توانند از اواسط مهر ماه به جزیره بالی سفر کنند. با روند نزولی ابتلا به کرونا در اندونزی و طراحی برنامه تمیزی، سلامت، ایمنی اندونزی خود را برای پذیرایی از گردشگران آماده می کند. بالی بازگشایی صنعت گردشگری را بصورت مرحله ای انجام می دهد. ابتدا اقامت گاه های لوکس در برنامه بازگشایی قرار دارند.

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info