اعلام مفقودی اموال کاخ گلستان پس از ۶ ماه

مدیر کاخ گلستان گفت: نظر قطعی درباره مفقود شدن آلبوم ناصری بعد از پایان انبارگردانی رسمی اعلام می‌شود با این وجود، با بررسی تیم یگان حفاظت میراث‌فرهنگی هیچ نشانه‌ای مبنی بر سرقت آلبوم نیست.

  • تعداد بازدید: 1416
  • ارسال در تاریخ: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
  • بروزرسانی: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
  • میانگین مطالعه: 5 دقیقه
کاخ گلستان

به گزارش خبرگزاری مهر، آفرین امامی مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان گفت: اواخر اسفند سال ۹۸ امین‌اموال آلبوم‌خانه کاخ گلستان در آخرین انبارگردانی خود متوجه شد که یک آلبوم ناصری حاوی ۱۰۰ قطعه عکس کوچک در قفسه نیست، این موضوع را به من اعلام کرد، بلافاصله برای پیشگیری از موضوعات سو بعدی، اقدامات حقوقی انجام شد.

با واحدهای ذی‌صلاح وزارتخانه، پلیس اینترپل و قوه قضائیه نیز در این زمینه مکاتباتی انجام دادیم حتی مشخصات و تصاویر اثر نیز برای پلیس اینترپل ارسال شد.

او افزود: این آلبوم در مخزن آلبوم‌خانه کاخ گلستان نگهداری می‌شد و تاکنون برای نمایش در هیچ نمایشگاهی، از این مخزن خارج نشده است. با بررسی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی مشخص شد هیچ‌گونه نشانه‌ای مبنی بر سرقت اثر وجود ندارد.

او گفت: برای بررسی موضوع، کمیته‌ای متشکل از اداره‌کل موزه‌ها، نماینده مدیریت کاخ گلستان، یگان حفاظت میراث‌فرهنگی و نماینده ذی‌حسابی و اداره‌کل امور مالی وزارتخانه به‌منظور انبارگردانی رسمی تشکیل شد. این انبارگردانی آغاز شده و با توجه به اینکه حجم آثار زیاد است انجام این کار زمان‌بر است و ما نمی‌توانیم درباره مفقود شدن اثر تا پایان انجام آن نظر قطعی اعلام کنیم.

image

معرفی کاخ های تهران

    آسانترین راه سفر داخلی خرید بلیط هواپیما است که بیشتر برای مسافت های طولانی توصیه میشود. راه دیگر سفر با تورهای مسافرتی و یا ماشین شخصی است. به عنوان مثال : فاصله تهران تا مشهد با قطار ، فاصله تهران تا مشهد با هواپیما...

    منبع: خبرگزاری مهر

    برچسب ها

    نظرات کاربران
    ثبت نظر مشاهده نظر ها
    اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
    استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
    شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info