جاذبه های تاریخی کیش

جزیره کیش دارای تاریخ بسیار غنی و شگفت انگیزی است. شهر حریره، خانه اعیانی، روستای باغو، شهر کاریز و کشتی یونانی نشان از قدمت و تاریخ خیره کننده این جزیره بسیار زیبا میباشد. در این مقاله، "های هالیدی" به معرفی این اماکن تاریخی کیش میپردازد.

  • تعداد بازدید: 1714
  • ارسال در تاریخ: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
  • بروزرسانی: ۷ مهر ۱۳۹۹
  • میانگین مطالعه: 5 دقیقه

شهر باستانی حریره

شهر تاریخی حریره یکی از خیره کننده ترین نقاط تاریخی و دیدنی جزیره کیش است که هر گردشگر تور کیش را مجذوب خود میکند. شهر باستانی حریره در شمال جزیره کیش و در کنار مجموعه ورزشی المپیک واقع شده است.این شهر تاریخی دارای مساحتی به وسعت 120 هکتار میباشد. همچنین محوطه این شهر تاریخی شگفت انگیز، از مجموعه ساحلی و عمارت اعیانی، حمام، مسجد تاریخی، کارگاه شیشه گری و قنات های قدیمی تشکیل شده است.

شهر حریرهشهر حریرهشهر حریرهشهر حریرهشهر حریره

خانه اعیانی

یکی دیگر از اماکن تاریخی کیش که روزانه گردشگران را به سمت خود جذب میکند خانه اعیانی کیش است. این خانه در دوره ایلخانیان ساخته شده و سبک آن همانند خانه های قدیمی ایران است که چندین خانواده با هم زندگی میکردند. این جاذبه گردشگری کیش یکی از زیباترین مقاصد گردشگری کیش است.

خانه اعیانی
image

کشتی آکواریوم کیش

    اگر برای سفر به جزیره کیش برنامه ای ندارید نگران نباشید، در این مقاله یک برنامه پیشنهادی 4 روزه لاکچری برای شما گردشگران جزیره کیش فراهم کرده است. در این مقاله به تفریحات مختلف و دسته بندی آنها در 4 روز پرداخته ایم. به نحوی که تقریبا تمام تفریحات در جزیره کیش را تجربه کنید و از سفر خود نهایت لذت را ببرید.

    روستای باغو

    یکی از قدیمی ترین روستا های جزیره کیش روستای باغو است که فاصله زیادی از قسمت مدرن و شهری جزیره کیش دارد. این روستا از پیر زنی 100 ساله به نام "باغو" گرفته شده که از زمانی که جزیره کیش در تصرف پرتغالی ها بوده، در این روستا سکونت داشته است.
    در روستای زیبا و تاریخی باغو، مسجدی بسیار زیبا و قدیمی به نام "مسجدالنبی (ص)" قرار دارد که ساخت آن به سال 981 هجری قمری برمیگردد. همچنین در کنار این مسجد تاریخی، چاه آبی بسیار قدیمی نیز وجود دارد.

    روستای باغوروستای باغو

    شهر زیرزمینی کاریز

    جزیره کیش جاذبه های گردشگری و تفریحی بسیاری دارد اما بدون شک یکی از مقاصدی که هر گردشگر تور کیش باید حداقل یکبار آن را تجربه کند بازدید از شهر تاریخی کاریز است. شهری با قدمت 2500 سال و عمق 16 متر با ساختار زیررمینی از جمله مرجانی بودن، هوای خنک در زیر زمین، جریان آب شیرین و سقف مرجانی مملو از فسیل های بسیار قدیمی که باعث شده این جاذبه تاریخی یکی از مهم ترین و جذاب ترین جاذبه های تاریخی ایران و حتی جهان قرار بگیرد. کارشناسان قدمت سقف فسیلی این شهر را 270 تا 570 میلیون سال تخمین میزنند که نشان از قدمت این جاذبه تاریخی دارد.
    شهر کاریز کیش وسعتی بالغ بر 10 هزار متر مربع دارد و فاز یک آن شامل غرفه های صنایع دستی و همچنین رستوران های مختلف میباشد. همچنین حمام های باستانی با صحن و حصاری 500 متری شهر کاریز از دیگر جاذبه های این شهر تاریخی کیش است.

    شهر کاریزشهر کاریزشهر کاریز

    کشتی یونانی

    کشتی یونانی یکی از معروف ترین جاذبه های تاریخی کیش است. این کشتی 136 متری در سال 1345 به مقصد یونان در حرکت بود که در نزدیکی جزیره کیش به گل نشست. کشتی یونانی بسیار فرسوده شده و هر لحظه امکان فروریختن آن وجود دارد به طوری که در سال 1391 قسمتی از بدنه آن شکست. کشتی یونانی یکی از زیباترین مناظر را هنگام غروب خورشید به وجود می آورد تا گردشگران تور کیش از دور با این کشتی عکس یادگاری بگیرند.

    کشتی یونانیکشتی یونانی

    برچسب ها

    نظرات کاربران
    ثبت نظر مشاهده نظر ها
    اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
    استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
    شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info