هزینه سفر به کربلا چقدر است؟

کربلا، یکی از پرطرفدارترین مقاصد زیارتی دنیاست. هر ساله علاقه‌مندان بسیاری از نقاط مختلف دنیا به شهر کربلا سفر می‌کنند و به زیارت مرقد مطهر امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) می‌شتابند. سفر به کربلا زمان خاصی ندارد و تقریبا در تمامی ماه‎های سال مورد استقبال قرار می‌گیرد، اما در ماه‌های محرم و صفر، به ویژه ایام اربعین، تعداد زائران افزایش یافته و این شهر به یکی از شلوغ‌‌ترین شهرهای دنیا تبدیل می‌شود.

  • تعداد بازدید: 6664
  • ارسال در تاریخ: ۳۱ فروردین ۱۴۰۱
  • بروزرسانی: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
  • میانگین مطالعه: 5 دقیقه

سفر به کربلا به صورت انفرادی و گروهی قابل انجام است. علاقه‌مندان می‌توانند به صورت شخصی به همراه دوستان یا خانواده خود به کربلا سفر کنند یا با کاروان‌های زیارتی همراه شوند. اگر قصد سفر به کربلا را دارید، پیشنهاد می‌کنیم این کار را با همراهی کاروان‌های زیارتی انجام دهید. وقتی با کاروان همراه می‌شود، تمامی کارهای سفر از جمله رزرو بلیط رفت‌وبرگشت، رزرو هتل، حمل‌ونقل داخل شهری، خورد و خوراک و ... را به مسئول کاروان می‌سپارید و با خیال راحت به زیارت می‌پردازید.

تور کربلا

تور کربلا

تورهای کربلا معمولا به  صورت ترکیبی برگزار می‌شوند و سفر به دو شهر کربلا و نجف را در برنامه خود دارند. در صورتی که امنیت برقرار باشد، امکان بازدید از کاظمین و سامرا نیز وجود خواهد داشت.  تورهای هوایی کربلا اغلب 7 روزه هستند و خدماتی چون بلیط رفت و برگشت هواپیما، مداح، اقامت در هتل، راهنمای فارسی زبان، حمل‌ونقل، ورودیه‌ها و بیمه مسافرتی را شامل می‎شوند. در طی این هفت شب هر سه وعده غذایی صبحانه، نهار و شام نیز برعهده تور خواهد بود. هزینه تور کربلا بستگی به زمان برگزاری تور، نوع پرواز و درجه هتل دارد. در حال حاضر قیمت تور 7 روزه کربلا به صورت هوایی بین  8 میلیون و پانصد هزار تومان تا 11 میلیون تومان می‌باشد.  

برخی از آژانس‌های گردشگری تور کربلا را به صورت زمینی نیز برگزار می‌کنند. تور زمینی کربلا با اتوبوس انجام می‌شود و ارزان‌تر از تور هوایی است.

تور کربلا

بلیط هواپیما کربلا

اگر قصد سفر هوایی به کربلا را دارید، باید بدانید که در حال حاضر هیچ پرواز مستقیمی از ایران به شهر کربلا وجود ندارد. در سفرهای هوایی، مسافران ابتدا از یکی از فرودگاه‌های ایران به سمت نجف یا بغداد پرواز می‌کنند و از آن‌جا با اتوبوس خود را به کربلا می‌رسانند. تعداد پروازهای نجف نسبت به بغداد بیشتر بوده و بلیط آن نیز ارزان‌تر است. 

پروازهای متعددی از شهرهای مختلف ایران به سمت نجف انجام می‎شود. ایران ایر، کاسپین ایرلاین، قشم‌ایر، زاگرس، آسمان،  معراج و وارش از جمله شرکت‌های هواپیمایی داخلی هستند که در این مسیر پرواز می‌کنند. این پروازها در ساعات مختلف و در تمامی روزهای هفته برگزار می‎شوند. هزینه پروازهای مستقیم از 2 میلیون و پانصد هزار تا 7 میلیون تومان بسته به شرکت هواپیمایی، نوع پرواز و زمان پرواز، متغیر است. 

علاوه بر شرکت‌های ایرانی، چند شرکت هواپیمایی خارجی نیز در این مسیر فعالیت می‌کنند. ایرلاین‌های خارجی یک یا دو توقف در مسیر خود دارند. از این رو، زمان پرواز در این ایرلاین‌ها بیشتر بوده و هزینه خرید بلیط نیز بالاتر می‌باشد. بنابراین، در صورتی که قصد خرید بلیط هواپیما کربلا را دارید، پیشنهاد می‌کنیم پروازهای مستقیم هواپیمایی ایران را خریداری نمایید تا سریع‌تر و با هزینه‌ای کمتر به مقصد برسید.

تور کربلا

تور اقساطی

همان‌طور که مشاهده کردید، هزینه تور کربلا در سال‌های اخیر به میزان قابل توجهی رشد داشته  است. با این قیمت اگر یک خانواده 4 نفره قصد سفر داشته باشند باید حداقل 36 میلیون تومان برای یک سفر 7 روزه بپردازند. این هزینه در وضعیت اقتصادی کنونی ایران، برای اغلب خانواده‌ها سنگین بوده و سفر کردن را بسیار سخت می‎کند. با در نظر گرفتن این شرایط، برخی از آژانس‌های گردشگری، از جمله کایت، به کمک خانواده‌ها آمده و شرایط خرید تور کربلا به صورت اقساطی را برای آنان فراهم کرده‌اند. 

اگر علاقه‌مند به سفرهای زیارتی هستید، اما از لحاظ مالی وضعیت مناسبی ندارید، می‌توانید تور کربلای کایت را به صورت اقساطی خریداری نمایید. با خرید تور اقساطی تنها 20 درصد مبلغ تور را می‌پردازید و مابقی آن را در اقساط 4 تا 10 ماهه، به انتخاب خودتان، پرداخت خواهید کرد. 

برای این کار نیاز به ضامن ندارید. کافیست به تعداد اقساط، چک صیادی تهیه کنید و به همراه سایر مدارک به آژانس تحویل دهید. چک ارائه شده باید به نام فرد متقاضی یا یکی از بستگان درجه یک او باشد. در غیر این صورت، علاوه بر چک باید تعدادی سفته نیز ارائه دهید. اگر مایل به سفر هستید، همین الان با کایت تماس بگیرید و بهترین تور کربلا را انتخاب نمایید. 

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، پایین‌ترین قیمت خرید بلیط هواپیمای تهران نجف در حال حاضر، حدود 2 میلیون و پانصد هزار تومان می‌باشد. با این حساب قیمت خرید بلیط رفت و برگشت حداقل 5 میلیون تومان برایتان درمی‌آید. این هزینه تنها مربوط به  قیمت خرید بلیط می‌باشد. اگر بخواهید در یک هتل 3 ستاره با امکانات معمولی اقامت داشته باشید، باید حداقل چیزی حدود 180 تا 200 هزارتومان به ازای هر شب بپردازید. به این موارد هزینه خورد و خوراک و حمل‌نقل داخل شهری و بین‌شهری را نیز اضافه کنید. 

اگر با تور کربلا سفر کنید، این فرصت را دارید که بلیط هواپیما را با پایین‌ترین قیمت خریداری نمایید. مجریان تور با شرکت‌های هواپیمایی و هتل‌ها قرارداد دارند و تخفیف‌های خوبی از آن‎ها دریافت می‌کنند. بنابراین، هزینه‌ای که بابت خرید تور می‌پردازید در مقایسه با هزینه‌هایی که برای سفر شخصی انجام می‌دهید، کمتر خواهد بود. علاوه بر این، تور کربلا تمامی کارهای مربوط به سفر از خرید بلیط و رزرو هتل گرفته تا تهیه شام و ناهار، حمل‌ونقل داخل شهری، ترانسفر فرودگاهی و ... را بر عهده دارد. در این صورت شما هیچ دغدغه و نگرانی در مورد فعالیت‌های مربوط به سفر ندارید و می‌توانید از این سفر معنوی نهایت استفاده را داشته باشید.

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info