نحوه ثبت تخلفات اتوبوس‌های بین‌شهری

مسافرانی که از اتوبوس های بین شهری برای مسافرت خود استفاده می کنند ممکن است شکایاتی در خصوص این اتوبوس ها و رانندگان آن داشته باشند.
سامانه ای که معرفی می شود به شما امکان ثبت تخلف رانندگان را خواهد داد.

  • تعداد بازدید: 5481
  • ارسال در تاریخ: ۲۳ مهر ۱۳۹۸
  • بروزرسانی: ۱۵ دی ۱۳۹۹
  • میانگین مطالعه: 5 دقیقه

موارد شامل تخلفات اتوبوس ها

ثبت تخلفات اتوبوس هاس بین شهری
  • برخورد نامناسب کارکنان شرکت
  • رانندگان و مهماندار
  • تأخیر سفر
  • رفتار نامتعارف رانندگان در عین رانندگی
  • سرویس دهی در مجتمع‌های خدماتی و رفاهی
  • سرویس دهی نامناسب در سفر
  • عدم تعهد نسبت به بار سفر
  • عدم توقف برای نماز
  • عدم رعایت خط سیر مطابق با مبدا و مقصد


از جمله مواردی است که مسافران حمل و نقل عمومی می‌توانند نسبت به آن شکایت کنند. همچنین عدم سلامت فنی خودرو، مسافرگیری در عین سفر، نرخ بیلت خرید اینترنتی بلیت، پیاده نمودن مسافر در مقاصد تعیین نشده، سوار کردن مسافرین بیش از ظرفیت و عدم صدور بلیت بین راهی توسط راننده در زمان سوار شدن در حین مسیر از دیگر موضوعاتی است که می‌تواند مورد شکایت و اعتراض مسافران واقع شود.

مسافران در صورت عدم رعایت هر یک از موارد مطرح شده می‌توانند با مراجعه به سامانه ۱۴۱ که نسخه موبایلی آن نیز وجود دارد در بخش ثبت شکایات مسافرین حمل و نقل عمومی شکایت خود را ارائه کنند و بدین منظور نیازمند اطلاعاتی از جمله کد ملی، شماره پلاک خودرو، نام شرکت مسافر بری، شماره بلیت، تاریخ سفر، مبدا و مقصد هستند.

نحوه ثبت تخلفات اتوبوس های بین شهری

مسافران می توانند با مراجعه به سامانه ۱۴۱ و ورود به بخش ارسال مشکلات حمل و نقل عمومی و ثبت شکایت مسافران، مراتب اعتراض خود را نسبت به هرگونه تخلف در بخش ثبت شکایات حمل و نقل عمومی بین شهری اعلام کنند.


ثبت تخلف اتوبوس های بین شهری

سوالات کاربران درباره اتوبوس

مسافرانی که از اتوبوس های بین شهری برای مسافرت خود استفاده می کنند ممکن است شکایاتی در خصوص این اتوبوس ها و رانندگان آن داشته باشند. سامانه ای که معرفی می شود به شما امکان ثبت تخلف رانندگان را خواهد داد.
در گذشته هنگام خرید بلیط اتوبوس انتخاب های زیادی وجود نداشت ولی در حال حاضر با ورود اتوبوس های متنوع و پیشرفته به ناوگان اتوبوسرانی شما حق انتخاب نوع اتوبوس خود را دارید. در حال حاضر بخش اعظمی از سفرهای داخلی با اتوبوس انجام می پذیرد و شما به راحتی با چند کلیک میتوانید بلیط آنلاین اتوبوس خود را از سایت مربوطه تهیه نمایید. ادامه مطلب
وب سرویس اتوبوس (Bus API) طراحی شده تا امکان رزرو آنلاین بلیط های اتوبوس را برای شما فراهم کند. مهم نیست پلتفرم شما چیست وب سرویس بلیط اتوبوس قابل پیاده سازی در تمامی پلتفرم ها می باشد و رزرو آنلاین بلیط را به خدمات گردشگری شما اضافه می کند وب سرویس های هالیدی با پشتیبانی و خدمات پس از فروش یکی از جامع ترین بانک های بلیط اتوبوس در کشور می باشد. با پیاده سازی وب سرویس اتوبوس سایت های هالیدی به بیش از صد شرکت اتوبوسرانی دسترسی خواهید داشت.

نظرات کاربران

ثبت نظر مشاهده نظر ها
  • کیانوش یاری شنبه ۱۴ تیر
    باسلام اینجانب ساعت ۱۱/۳۰سوار اتوبوس به مقصد تبریز شدم که راننده تا ساعت ۱۲/۴۵دقیقه حرکت نکردند من چطور باید از راننده شکایت کنم
    • هدی .
      سه شنبه ۹ دی پاسخ
      هيچ پیگیری نمیشه واقعا پیگیری نمیشه خدا لعنت کنه هر چه راننده حریص و گدا صفت رو .که اسیر میکنه مردم و با زن و بچه نصف شب دم صبح تو خیابون تو این اوضاع کرونا
      admin : ۱۳۹۹/۱۰/۹
      متاسفانه این مسائل توی ترمینال ها عادی شده ولی خب میشه پیگیری کرد
    • admin
      دوشنبه ۱۵ دی پاسخ
      میتونید از سامانه 141 اقدام کنید.
  • ali جمعه ۱۷ مرداد
    با سلام من از کرج سوار اتوبوس شدم به مقصد اردبیل ولی راننده وسط راه مبلغ اضافی از من درخواست کرد و من قبول نکردم و وسط راه پیادم کرد به پلاک 14ع 437 ایران 91 که اهل نمین اردبیل بودند واقعا جای تاسف داره.
    • admin
      دوشنبه ۱۵ دی پاسخ
      حتما از طریق سامانه اقدام کنید برای شکایت 

موتور هوشمند گردشگری
مقایسه صدها آژانس هواپیمایی در لحظه، بهترین قیمت بلیط هواپیما را در سریعترین زمان بیابید.

استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی