از جمله مواردی است که مسافران حمل و نقل عمومی میتوانند نسبت به آن شکایت کنند. همچنین عدم سلامت فنی خودرو، مسافرگیری در عین سفر، نرخ بیلت خرید اینترنتی بلیت، پیاده نمودن مسافر در مقاصد تعیین نشده، سوار کردن مسافرین بیش از ظرفیت و عدم صدور بلیت بین راهی توسط راننده در زمان سوار شدن در حین مسیر از دیگر موضوعاتی است که میتواند مورد شکایت و اعتراض مسافران واقع شود.
مسافران در صورت عدم رعایت هر یک از موارد مطرح شده میتوانند با مراجعه به سامانه ۱۴۱ که نسخه موبایلی آن نیز وجود دارد در بخش ثبت شکایات مسافرین حمل و نقل عمومی شکایت خود را ارائه کنند و بدین منظور نیازمند اطلاعاتی از جمله کد ملی، شماره پلاک خودرو، نام شرکت مسافر بری، شماره بلیت، تاریخ سفر، مبدا و مقصد هستند.
مسافران می توانند با مراجعه به سامانه ۱۴۱ و ورود به بخش ارسال مشکلات حمل و نقل عمومی و ثبت شکایت مسافران، مراتب اعتراض خود را نسبت به هرگونه تخلف در بخش ثبت شکایات حمل و نقل عمومی بین شهری اعلام کنند.
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر هاقشنگ معلومه چطور آدمی هستی حسبن
شما تمام این مخارج را با مدرک می توانید از شرکت پس بگیرید. به اداره کل راهداری استان مربوطه مراجعه کنید.
بررسی مشکلات ناوگان اتوبوس رانی به سایت های فروش آنلاین همچون ما مربوط نمیشه.
اینکه نظارت بر کارشون نمیشه کاملا مشخص است اما نا سزا گفتن به ما چرا!
متاسفانه به این سبک رفتارهای راننده ها و خدمات ضعیف اتوبوسرانی ها عادت کردیم.
ما هم وظیفه اطلاع رسانی داریم و امیدواریم روزی بشه نظارت رو از ریشه درست کرد.
کاش همگی از سامانه 141 اقدام به شکایت می کردید.
اگر همه مسافرا شاکی باشن این جور مواقع بهتر از اینه که شکایت کرد.
مثلا همه پیاده میشدن!
بله متاسفانه اصلا رعایت نمیشه و فقط در حد کلام هستش رعایت پروتکل های بهداشتی و نتیجه ش رو هم داریم میبینیم.
سلام من هم امروز ساعت ۱۲ و ۴۵ دقیقه از آبادان به مقصد بوشهر حرکت کردیم اولا که هیچ کدوم از مسافرا ماسک دریافت نکردن دوما تو مسیر کلی مسافر بین راهی سوار کرد. زنگ زدم به ۱۹۰ گفتن به ۱۴۱ راهداری زنگ بزن، هرچی به ۱۴۱ زنگ زدم کسی جواب نداد زنگ زدم به ۱۱۰ گفتن ما واسه اتوبوس درحال حرکت کاری نمیتونیم بکنیم باید اتوبوس متوقف باشه که مامور بفرستیم. بر روی کاغذ همه چی اصولی برنامه ریزی شده ولی متاسفانه کسی پایبند نیست .
من زنگ زدم 141 تلفن روم قطع کردن، شاهدزد اون بالا نشسته
متاسفانه این مسائل توی ترمینال ها عادی شده ولی خب میشه پیگیری کرد