نحوه ثبت تخلفات اتوبوس‌های بین‌شهری

مسافرانی که از اتوبوس های بین شهری برای مسافرت خود استفاده می کنند ممکن است شکایاتی در خصوص این اتوبوس ها و رانندگان آن داشته باشند.
سامانه ای که معرفی می شود به شما امکان ثبت تخلف رانندگان را خواهد داد.

  • تعداد بازدید: 12254
  • ارسال در تاریخ: ۲۳ مهر ۱۳۹۸
  • بروزرسانی: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
  • میانگین مطالعه: 5 دقیقه

موارد شامل تخلفات اتوبوس ها

ثبت تخلفات اتوبوس هاس بین شهری
  • برخورد نامناسب کارکنان شرکت
  • رانندگان و مهماندار
  • تأخیر سفر
  • رفتار نامتعارف رانندگان در عین رانندگی
  • سرویس دهی در مجتمع‌های خدماتی و رفاهی
  • سرویس دهی نامناسب در سفر
  • عدم تعهد نسبت به بار سفر
  • عدم توقف برای نماز
  • عدم رعایت خط سیر مطابق با مبدا و مقصد


از جمله مواردی است که مسافران حمل و نقل عمومی می‌توانند نسبت به آن شکایت کنند. همچنین عدم سلامت فنی خودرو، مسافرگیری در عین سفر، نرخ بیلت خرید اینترنتی بلیت، پیاده نمودن مسافر در مقاصد تعیین نشده، سوار کردن مسافرین بیش از ظرفیت و عدم صدور بلیت بین راهی توسط راننده در زمان سوار شدن در حین مسیر از دیگر موضوعاتی است که می‌تواند مورد شکایت و اعتراض مسافران واقع شود.

مسافران در صورت عدم رعایت هر یک از موارد مطرح شده می‌توانند با مراجعه به سامانه ۱۴۱ که نسخه موبایلی آن نیز وجود دارد در بخش ثبت شکایات مسافرین حمل و نقل عمومی شکایت خود را ارائه کنند و بدین منظور نیازمند اطلاعاتی از جمله کد ملی، شماره پلاک خودرو، نام شرکت مسافر بری، شماره بلیت، تاریخ سفر، مبدا و مقصد هستند.

نحوه ثبت تخلفات اتوبوس های بین شهری

مسافران می توانند با مراجعه به سامانه ۱۴۱ و ورود به بخش ارسال مشکلات حمل و نقل عمومی و ثبت شکایت مسافران، مراتب اعتراض خود را نسبت به هرگونه تخلف در بخش ثبت شکایات حمل و نقل عمومی بین شهری اعلام کنند.


ثبت تخلف اتوبوس های بین شهری

سوالات کاربران درباره اتوبوس

مسافرانی که از اتوبوس های بین شهری برای مسافرت خود استفاده می کنند ممکن است شکایاتی در خصوص این اتوبوس ها و رانندگان آن داشته باشند. سامانه ای که معرفی می شود به شما امکان ثبت تخلف رانندگان را خواهد داد.
در گذشته هنگام خرید بلیط اتوبوس انتخاب های زیادی وجود نداشت ولی در حال حاضر با ورود اتوبوس های متنوع و پیشرفته به ناوگان اتوبوسرانی شما حق انتخاب نوع اتوبوس خود را دارید. در حال حاضر بخش اعظمی از سفرهای داخلی با اتوبوس انجام می پذیرد و شما به راحتی با چند کلیک میتوانید بلیط آنلاین اتوبوس خود را از سایت مربوطه تهیه نمایید. ادامه مطلب
وب سرویس اتوبوس (Bus API) طراحی شده تا امکان رزرو آنلاین بلیط های اتوبوس را برای شما فراهم کند. مهم نیست پلتفرم شما چیست وب سرویس بلیط اتوبوس قابل پیاده سازی در تمامی پلتفرم ها می باشد و رزرو آنلاین بلیط را به خدمات گردشگری شما اضافه می کند وب سرویس های هالیدی با پشتیبانی و خدمات پس از فروش یکی از جامع ترین بانک های بلیط اتوبوس در کشور می باشد. با پیاده سازی وب سرویس اتوبوس سایت های هالیدی به بیش از صد شرکت اتوبوسرانی دسترسی خواهید داشت.

نظرات کاربران

ثبت نظر مشاهده نظر ها
  • ناشناس چهارشنبه ۱۸ فروردین
    آقا حاتون خالی روز یکشنبه 15 فروردین از بروجرد به سمت تهران اومدیم ، با اتوبوس پلاک 31-428ع62 اتوبوس داغون ولی کرایه وی آی پی رو گرفتن ، آب خوردن که باید میرفتی از آبسردکن با لیوان یه بار مصرف میخوردی در صورتی که در شرایط کرونایی باید بطری دربسته می دادند ، تغذیه هم که به یکی می دادن به یکی نمی دادن ، بنده خدا مسافر خودش رفت از بیرون آب خرید ، راننده و کمک راننده هم که اصلا ماسک نداشتن موقع حرکت هم با 20 دقیقه تاخیر حرکت کردن یعنی به جای ساعت 15 ساعت 15/20 حرکت کرد و ضمنا اتوبوس رو هم پر کرده بود از مسافر ، \الا ما شکایت هم بکنیم به کجا میرسه آخه اومدن یه فرم طولانی گذاشتن که باید کلی ئقت بذاری پر کنی بابا بی خیال شما عمدا کاری می کنید که آدم از شکایت کردن پشیمون بشه اگه راست می گید با همین که نوشتم هم می تونید یقه راننده رو بگیرید
    • admin
      دوشنبه ۲۳ فروردین پاسخ
      سلام دوست عزیز
      متاسفانه به این سبک رفتارهای راننده ها و خدمات ضعیف اتوبوسرانی ها عادت کردیم.
      ما هم وظیفه اطلاع رسانی داریم و امیدواریم روزی بشه نظارت رو از ریشه درست کرد.
  • سارا ریاحی جمعه ۱۳ فروردین
    سلام. راننده اتوبوس اقلید تهران به پلاک ۵۶۱ ع ۹۱، ایران ۴۴ تاریخ ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ اخلاق جالبی نداشت، بجای ساعت ۷:۴۵ عصر ساعت ۸:۲۵ حرکت کرد و در طول راه توقف نداشت و با سرعت رانندگی میکنه
    • admin
      دوشنبه ۲۳ فروردین پاسخ
      جای تاسف داره واقعا... حتما از سامانه پیگیری کنید اینجور مواقع
  • الف.اکبری شنبه ۷ فروردین
    باسلام راننده اصفهان شیراز همسفر با پلاک ۲۳. ۸۷۳ع ۴۳ اولا ساعت حرکت از ساعت ۳ ونیم بوده و ساعت ۴و ۴۵ دقیقه از اصفهان حرکت کردند هنوز کامل از بهارستان خارج نشده بودند که چندین جعبه بار زدند و طبق مکالمه ای که با خانم منشی زمان خرید بلیط شده بود اعلام فرمودند که ۶ نفر سوار نمیکنند در بین راه در آباده و شهرضا همون تعداد مسافر را سوار کردند و اصلا پروتوکل های بهداشتی را در شرایط کرونا رعایت نکردند و متاسفانه هر کسی شاکی میشد با بی ادبی برخورد می کردند
    • admin
      دوشنبه ۲۳ فروردین پاسخ
      جای تاسف داره
      کاش همگی از سامانه 141 اقدام به شکایت می کردید.
  • روح الله نصیری شنبه ۷ فروردین
    راننده اتوبوس به پلاک ایران ۲۲ ۶۳۸ ع ۵۱ پرکردن تمام صندلی های اتوبوس و عدم رعایت پرتوکل های بهداشتی
    • admin
      دوشنبه ۲۳ فروردین پاسخ
      درود دوست عزیز
      اگر همه مسافرا شاکی باشن این جور مواقع بهتر از اینه که شکایت کرد.
      مثلا همه پیاده میشدن!
  • رضانصرالهی جمعه ۶ فروردین
    راننده دره شهربه تهران رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی و بیش از اندازه مسافرسوار کردن ساعت حرکت۱۷:۳۰
    • admin
      دوشنبه ۲۳ فروردین پاسخ
      سلام دوست عزیز
      بله متاسفانه اصلا رعایت نمیشه و فقط در حد کلام هستش رعایت پروتکل های بهداشتی و نتیجه ش رو هم داریم میبینیم.
  • شکرگذار چهارشنبه ۴ فروردین
    ناوگان اتوبوسرانی تنکابن به تهران برخورد بی ادبانه مهماندار رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی نداشتن تهویه مناسب خراب بودن سیستم خنک کننده داخل خودرو مسافر گیری در مسیر دفترچه راننده بابت همین کار در پلیس راه رامسر توقیف شد ولی باز به کار خودش ادامه داد پلاک خودرو ایران ۹۱ ۴۲۲ع۱۴ ساعت حرکت ۱۱:۱۵ از تنکابن به تهران
  • علی پنج شنبه ۲۸ اسفند
    واقعا گندشون بزنن با ۲ ساعت تاخیر حرکت کرده، همه جا هم وایمیسه واسه بارگیری!! یکی نیست بپرسه این خاوره یا اتوبوس؟
  • امید شنبه ۲۳ اسفند
    هیچ نظارتی بر روی اتوبوس ها و اتوبوس رانی نیست. یک فاجعه کامل .... شاگرد شوفرها هر مبلغی دلشون بخواد از مسافر میگیرند و هر جایی دلشون بخواد مسافر رو میشونند. در دوره کرونا مبلغ بلیطها اضافه شده که پروتکل ها رعایت بشه ... تعاونی مبلغ اضافه رو میگیره اما مسافران با فاصله از هم نمیشینند و راننده هم میگه همینی که هست مشکل داری پیاده شو !!! واقعا جای تاسف داره .... هیچ ارگانی نظارت نمیکنه و یک مشت مفت خور به عنوان ناظر فقط پول میگیرند . مگر این سازمان بازرسی نداره ؟
  • محمد رضا شنبه ۲۵ بهمن
    سلام. من بنا بر ضرورت مجبور شدم از هشتپر به تهران سفر کنم. هیچ کدام از تعاونی ها بلیط نمی دادند و می گفتند به دلیل کرونا تعداد فروش بلیط و مسافر محدود شده. به زور تونستم یه بلیط گیر بیارم. خدا خیرش بده راننده رو، تو راه همه صندلی ها رو به صورت آزاد و با قیمت بالاتر پر کرد. تازه ۶_ 7 تا هم مسافر رو کف اتوبوس نشستند. وقتی هم که اعتراض کردیم گفت همینی که هست اتوبوس خودمه، هر کی هم نمیخواد می تونه پیاده شه.
    • رفر
      پنج شنبه ۲۱ اسفند پاسخ
      دقیقا امروز برای منم این مشکل پیش اومد و راننده که وسط راه مسافر پر کرد و من اعتراض کردم گفت همینه که هست یا پیاده شو یا پول صندلی رو بده یا این خانوم با بچه ش کنارت بشینه و وقتی پروبازیشونو دیدم گفتم الان پیگیری میکنم و گفتن هر کاری دوس داری انجام بده بیا تا مدارک ماشین هم بهت بدیم اطلاعاتت کامل باشه و تا پول صندلی رو ندی حرکت نمیکنم و شروع کرد به انداختن وسایل به اطراف، و همچنین گفتن اون قوانین که اتوبوس پر نباشه برای داخل ترمیناله و خارج از ترمینال همچین قانونی نداریم و غم انگیزتر اینکه راهداری بی شرف تر از خودشون هم وقتی اومدن چک کردن همه چی ظاهرا عای و درست بود. و وقتی من از 141 پیگیری کردم ظاهرا همه چی کاملا هماهنگ بود و محض اینکه فقط جواب داده باشن گفتن تذکر میدیم. تذکر آخه بی شرفا.. اینهمه کادر درمان داره پرپر میشه
      حسین خلفانی : ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
      سلام من هم امروز ساعت ۱۲ و ۴۵ دقیقه از آبادان به مقصد بوشهر حرکت کردیم اولا که هیچ کدوم از مسافرا ماسک دریافت نکردن دوما تو مسیر کلی مسافر بین راهی سوار کرد. زنگ زدم به ۱۹۰ گفتن به ۱۴۱ راهداری زنگ بزن، هرچی به ۱۴۱ زنگ زدم کسی جواب نداد زنگ زدم به ۱۱۰ گفتن ما واسه اتوبوس درحال حرکت کاری نمیتونیم بکنیم باید اتوبوس متوقف باشه که مامور بفرستیم. بر روی کاغذ همه چی اصولی برنامه ریزی شده ولی متاسفانه کسی پایبند نیست .
  • محمدرضا محمدی چهارشنبه ۸ بهمن
    با سلام اتوبوسها پروتکلهای بهداشتی را رعایت نمی کنند از مشهد به اصفهان سفر کردم اتوبوس پر از مسافر بود متاسفم واسه مسئولین ..کادر درمان اینهمه زحمت می کشد ولی مسئولین هیچ نظارتی ندارند ..من مجبور شدم به اصفهان سفر کنم وگرنه تو این مدت کرونا اصلا سفر نکردم
  • ali جمعه ۱۷ مرداد
    با سلام من از کرج سوار اتوبوس شدم به مقصد اردبیل ولی راننده وسط راه مبلغ اضافی از من درخواست کرد و من قبول نکردم و وسط راه پیادم کرد به پلاک 14ع 437 ایران 91 که اهل نمین اردبیل بودند واقعا جای تاسف داره.
    • admin
      دوشنبه ۱۵ دی پاسخ
      حتما از طریق سامانه اقدام کنید برای شکایت 
  • کیانوش یاری شنبه ۱۴ تیر
    باسلام اینجانب ساعت ۱۱/۳۰سوار اتوبوس به مقصد تبریز شدم که راننده تا ساعت ۱۲/۴۵دقیقه حرکت نکردند من چطور باید از راننده شکایت کنم
    • admin
      دوشنبه ۱۵ دی پاسخ
      میتونید از سامانه 141 اقدام کنید.
    • هدی .
      سه شنبه ۹ دی پاسخ
      هيچ پیگیری نمیشه واقعا پیگیری نمیشه خدا لعنت کنه هر چه راننده حریص و گدا صفت رو .که اسیر میکنه مردم و با زن و بچه نصف شب دم صبح تو خیابون تو این اوضاع کرونا
      admin : ۱۳۹۹/۱۰/۹
      متاسفانه این مسائل توی ترمینال ها عادی شده ولی خب میشه پیگیری کرد

موتور هوشمند گردشگری
مقایسه صدها آژانس هواپیمایی در لحظه، بهترین قیمت بلیط هواپیما را در سریعترین زمان بیابید.

استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info