با همسفر بد در هواپیما چطور برخورد کنیم؟

سفر با هواپیما به طور کلی یک تجربه سرگرم کننده و بی دغدغه نیست. کافی است به یک همسفر بد برخورد کنید تا سفرتان به کابوس تبدیل شود. برخورد با مسافران بی ادب می‌تواند کار بسیار سختی باشد، مخصوصا هنگامی که نمی دانید اوضاع تا چه حد شدید خواهد شد.

  • تعداد بازدید: 1872
  • ارسال در تاریخ: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
  • بروزرسانی: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • میانگین مطالعه: 5 دقیقه

همسفران بد می‌توانند برای خطوط هوایی مشکل جدی ایجاد کنند. آنها می‌توانند پروازها را به تأخیر بیندازند، باعث فرود اضطراری شوند و در بدترین حالت، به مسافران دیگر یا خدمه هواپیما آسیب برسانند. در همه این شرایط، آنها مزاحمتی برای اطرافیانشان ایجاد می‌کنند. بنابراین پس از خرید بلیط هواپیما لازم است راه های مقابله با همسفر بد را بدانید زیرا حادثه هیچ گاه خبر نمی‌کند!

همسفر بد


مودب باشید

عصبانیت ممکن است احساس خوبی داشته باشد اما به ندرت نتیجه زیادی از آن حاصل می‌شود و اوضاع می‌تواند به سرعت از کنترل خارج شود. بنابراین در صورتی که با همسفر خود مشکل برخوردید با نهایت ادب و احترام مشکلتان را بیان کنید.

آرامش شما باعث می شود که بتوانید همسفر خود را قانع کنید که به شما احترام بگذارد. البته در نظر داشته باشید که از حق خودتان هم نگذرید. اما اینکه رفتار منفی و اشتباه را با رفتار مشابه پاسخ دهد اصلا راهگشا نخواهد بود.

همسفر بد

از صحبت کردن نترسید!

اگر مشکلی دارید، صحبت کنید. حتی اگر یکبار هم روی صندلی وسط هواپیما نشسته باشید می‌دانید که بدتر از آن صندلی دیگر وجود ندارد! بنابراین اگر در صندلی وسط گیر کرده اید و مسافران دو طرف شما از هر دو دسته صندلیتان استفاده می‌کنند، حتما این موضوع را به آن ها بگویید. مسافران اطراف شما این موضوع را درک نمی کنند مگر اینکه با ادب به آنها اطلاع دهید. با بغل دستی تان ارتباط برقرار کنید و وارد مذاکره با آن ها شوید. از یک رویکرد منطقی برای بیان مشکل استفاده کنید. اما اگر مسافر کناری شما کودک شیطانی است به شما تسلیت می‌گویم! دیگر کاری از دست من و شما بر نمیاید! در این مواقع بهتر است دعا کنید که کودک، پدر و مادر مسئولیت پذیری داشته باشد!

علاوه بر این هنگامی که مسافر مقابلتان در یک زمان ناخوشایند، مانند هنگام سرو غذا، صندلی خود را به عقب می‌کشد، شما کاملاً حق صحبت کردن را دارید. یک ضربه سبک روی شانه آنها و درخواست مودبانه می‌تواند کار بزرگی باشد، اما برای مسافران لجباز از یک مهماندار کمک بگیرید. خیالتان راحت باشد! مهمانداران هواپیما برای مقابله با همه نوع مسافران ناخوشایند آموزش دیده اند.

همسفر بد

با مهماندار تماس بگیرید

اگر برقراری ارتباط با یک همسفر غیرممکن است مانند زمانی که مسافر بسیار عصبی یا تهدید کننده باشد یا حتی زمانی که بوی بد مسافری اذیتتان می‌کند و شما خجالت می‌کشید این موضوع را به او بگویید، وقت آن است که دکمه تماس مهماندار را فشار دهید.

هنر سازش را بیاموزید

شما می‌توانید به بهترین شکل ممکن درگیری ایجاد کنید اما همسفرتان ممکن است هنوز با شما موافق نباشد. این دقیقا همان جایی است که می‌توانید مهارت سازشتان را آزمایش کنید. زمانی را صرف شنیدن حرف های همسفر خود کنید و تمام تلاش خود را برای یافتن راهی که منجر به رضایت هر دوی شما بشود، انجام دهید.

همسفر بد

در نهایت یادتان نرود شما و تمام کسانی که با هم داخل هواپیما هستید یک نقطه اشتراک دارید و آن هم این است که به مقصدی یکسان سفر می‌کنید. بنابراین سعی کنید به جای درگیری با همسفرتان بر نکات مثبت سفر مانند مکان های دیدنی که در سفر مشاهده یا افراد جالبی که با آن ها ملاقات خواهید کرد، تمرکز کنید.

پیشنهاد می‌کنم خودتان را با گوش دادن آهنگ یا کتاب خواندن سرگرم کنید تا با آرامش به مقصد برسید. شاید این حرف کمی ایده آل بنظر برسید اما اجازه ندهید یک همسفر بد سفر شما را به کلی خراب کند. در عوض بر روی امتیازات سفرتان متمرکز شوید تا بتوانید به همه موضوعات با دید مثبت نگاه کنید.

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info